2021-07-30, 00:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Mp är ett illa ansett parti bland de breda lagren av sosseväljare. De fåtal sossar jag vet känner avsky för Mp trots att S regeringsunderlag vilar på dem. Så jag tvivlar på att Mp har så mycket stödröster att hämta bland sosseväljarna och allra helst om S har vikande siffror månaderna innan valet. Man pratar ofta om stödröster hit eller dit och att en sådan rörelse förekommer men eftersom den är individuell till sin natur är den också hopplös att mäta.

Om Mp överskattas som de hittills alltid gjort i OU så innebär det att de måste ha ett OU stöd på minst 5,5% innan valet för att ha en chans att klara spärren. Som det verkar nu ryker Mp helt säkert i nästa val men det är ännu länge kvar och en valrörelse att att ta hänsyn till.

Jag hoppas du har rätt, sist var det FI-väljare som räddade dem. Vänstersossar kommer stödrösta på MP även om de hatat dem. Du måste utgå från att de är onda människor som vill skada världen och Sverige så mycket som möjligt.
2021-07-30, 01:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Mycket träffande beskrivning av klicken som röstar på C. De tänker inte taktiskt utan det handlar om att de vill betraktas som duktiga. Det där med att vilja betraktas som duktiga är ett utmärkande drag hos välutbildade kvinnor. Det är det draget som gjort att de är välutbildade.

Addera detta med en befolkning (den svenska) som är erkänt korkad, feg och svag så förstår man den senaste opinionsundersökningen bättre. Den som tror att det kommer att bli någon förändring 2022, eller ens 2026, bedrar sig.

Norr om Arlanda finns inte på kartan för min del. Men flytt utomlands blir det. Det har jag planerat för sedan valet 2018. Innan valet visade en del OU att SD hade så mycket som 35% och sedan blev det som det blev. Jag räknar kallt med fortsatt (S)-styre efter valet 2022, samt efter valet 2026.

2022 blir nog sista valet jag röstar över huvud taget. Det är meningslöst.

Var det inte du som skulle rösta M eftersom de är mer EU-vänliga än SD?
2021-07-30, 01:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Mycket träffande beskrivning av klicken som röstar på C. De tänker inte taktiskt utan det handlar om att de vill betraktas som duktiga. Det där med att vilja betraktas som duktiga är ett utmärkande drag hos välutbildade kvinnor. Det är det draget som gjort att de är välutbildade.

Du själv är alltså outbildad?

Citat:
2022 blir nog sista valet jag röstar över huvud taget. Det är meningslöst.

Och du kommer rösta på M sa du. Din kärlek till marxist-EU är större än din vilja att bevara Sverige. Därför är M bättre än SD enligt dig.

Vi får se upp för valfusk. Tror du det var valfusk senaste valet? Inte lika mycket som i ameirkanska valet, men ändå litegrann, men det kommer vi inte få veta.
2021-07-30, 01:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Centern vill i första hand ha en alliansregering som inte är beroende av sverigedumokraterna.
I andra hand vill de nog ha ett regeringsunderlag som innehåller delar av borgligheten och sossarna.
Att du har svårt för att fatta detta är beklagligt men förklarligt.
Bruna vill naturligtvis vara med på ett hörn.

Som läget ser ut nu kan valet bli en rysare. Några tusen röster hit eller dit kan avgöra allt.

Ni idioter som röstade på C trodde ni skulle få allians-regeringen, men ert parti högg er i ryggen och valde S. Sug på den!
2021-07-30, 04:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Var det inte du som skulle rösta M eftersom de är mer EU-vänliga än SD?

Citat:
Du själv är alltså outbildad?

Och du kommer rösta på M sa du. Din kärlek till marxist-EU är större än din vilja att bevara Sverige. Därför är M bättre än SD enligt dig.

Vi får se upp för valfusk. Tror du det var valfusk senaste valet? Inte lika mycket som i ameirkanska valet, men ändå litegrann, men det kommer vi inte få veta.

Korrekt. Jag har röstat SD till riksdag och M till EU i många val, men nu har M svängt så nu kan jag rösta M till riksdag också. Vad är din poäng, mer än att du är en nazistisk nolla som röstar på (S) genom att kasta bort din röst på AfS?

OU säger mig att L åker ut och MP klarar sig med stödröster. Löfven sitter kvar i orubbat bo efter 2022 och säkert också efter 2026, och efter 2030.
2021-07-30, 06:24
Medlem
Citat:
Ni idioter som röstade på C trodde ni skulle få allians-regeringen, men ert parti högg er i ryggen och valde S. Sug på den!

Likafullt fortsätter folk att rösta på Centern. I den senaste mätningen ökade partiet. Sug på den din bruna stolle. Ps, Centern valde inte s, de valde bort sd.
2021-07-30, 09:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Snart är det val. Dock verkar det inte finnas några opinionsmätningar tillgängliga eller någon direkt valrörelse.

Kyrkovalet den 19 september 2021.

Det finns 15 nomineringsgrupper men det framgår inte vilka partier/grupper som är för att ärkebiskop Antje Jackelen lämnar svenska kyrkan.

Med tanke på hur få som röstar i kyrkovalet, så kommer inte en enda opinionsundersökning vara trovärdig i så fall.
2021-07-30, 21:39
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Med tanke på hur få som röstar i kyrkovalet, så kommer inte en enda opinionsundersökning vara trovärdig i så fall.
Nej det är inte med än 20% som brukar rösta i kyrkovalet. Men opinionsmätningar bör väl vara rimliga och möjliga att genomföra.
2021-07-30, 22:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror M kommer få stort stöd i valte från näringslivet, och de kommer acceptera SD-samarbete. Det börjar bli allvarligt nu. https://archive.is/4jhn1

Sossarna brukar ha bra samarbete med näringslivet men det kan nog vara över nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Snart är det val. Dock verkar det inte finnas några opinionsmätningar tillgängliga eller någon direkt valrörelse.
Kyrkovalet den 19 september 2021.
Det finns 15 nomineringsgrupper men det framgår inte vilka partier/grupper som är för att ärkebiskop Antje Jackelen lämnar svenska kyrkan.

Ja SD är ju givet vad de tycker om henne då hon aktivt tagit sida mot SD. Vad de andra tycker vet jag inte.
2021-07-30, 22:30
Medlem
Media kommer göra allt för att uppmärksamma väljarna på att valet avgörs av om MP klarar sig kvar. Räkna med många stödröster.
2021-07-30, 23:28
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Korrekt. Jag har röstat SD till riksdag och M till EU i många val, men nu har M svängt så nu kan jag rösta M till riksdag också. Vad är din poäng, mer än att du är en nazistisk nolla som röstar på (S) genom att kasta bort din röst på AfS?

OU säger mig att L åker ut och MP klarar sig med stödröster. Löfven sitter kvar i orubbat bo efter 2022 och säkert också efter 2026, och efter 2030.

Visst fan är man en nolla om man röstar afs idag. Man kan inte tänka. Helt huvudlöst. Mata papperskorgen ,bara idioter som gör. Men Löfven älskar er säkert.
2021-07-30, 23:43
Medlem
Grontarskonts avatar
Ja M kommer inte få många röster! Vem vill verkligen stödja en partiledare/dvärg med mindervärdeskomplex

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in