Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Dessvärre känner jag en och annan som röstar C. Uteslutande är det välutbildade kvinnor utan större politiskt intresse, men med en strävan att inte göra det som kan tolkas som felaktigt av deras bekantskapskrets.. Nu är det bara i mitt kontaktnät, men jag har hört och läst liknande från andra håll.
Mycket träffande beskrivning av klicken som röstar på C. De tänker inte taktiskt utan det handlar om att de vill betraktas som duktiga. Det där med att vilja betraktas som duktiga är ett utmärkande drag hos välutbildade kvinnor. Det är det draget som gjort att de är välutbildade.
Addera detta med en befolkning (den svenska) som är erkänt korkad, feg och svag så förstår man den senaste opinionsundersökningen bättre. Den som tror att det kommer att bli någon förändring 2022, eller ens 2026, bedrar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Om Löfvén vinner igen så kommer de efter våra pengar, kommunisterna.
Annars hade det ändå gått att skydda sig genom att bosätta sig i Norrlands inland där man dödar och gräver ner drägget, nu vete fasen
Norr om Arlanda finns inte på kartan för min del. Men flytt utomlands blir det. Det har jag planerat för sedan valet 2018. Innan valet visade en del OU att SD hade så mycket som 35% och sedan blev det som det blev. Jag räknar kallt med fortsatt (S)-styre efter valet 2022, samt efter valet 2026.
2022 blir nog sista valet jag röstar över huvud taget. Det är meningslöst.