Citat:
Ursprungligen postat av
Familjeliv79
Både Andrzej Duda och Viktor Orban är jurister.
Vår statsminister klarade inte ens av en svetsarutbildning.
Ens utbildning säger absolut ingenting om ens värderingar. Löfvens mål är att så många svenskar som möjligt ska få det så bra som möjligt. Duda och Orbans mål är att berika sig själva så mycket som möjligt på landets skattebetalares och företags bekostnad, så som Putin har gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Familjeliv79
Bara dubbelt så många som på C/V och fyra ggr fler än MP.
Vi är 96% som hatar MPs politik.

Att lyckats ha blivit tredje största parti är en klen tröst om man står ensam och inte tycks kunna bli större.
Citat:
Ursprungligen postat av
Holdingbreath
SD och AfS kommer inte bara att kunna utvisa invandrare. Svensk lag kommer att kräva stora förändringar innan frivillig återvandring och obligatorisk utvisning kan bli verklig.
Ett av de viktigaste stegen för att återta ordningen är en lag som tillåter upphävande av medborgarskap som folk fick under falska påståenden. Sverige behöver inte Hazaras som var etablerat flyktingar i Iran innan de flyttade till Sverige.
Många av dem ljög om att de kom från Afghanistan, till exempel.
Några, till exempel de som bor i sina hemland men får välfärdsutbetalningar i Sverige, de bör stängas av när de har brutit mot skatter och bedrivit bedrägerier.
Jag räknar inte med att jag kommer att vara i en målgrupp. Men jag är inte orolig.
Du behöver inte vara orolig eftersom detta är och förblir ett hypotetiskt scenario. SD kommer aldrig få så stort inflytande att de kan få igenom denna politik, och AfS kommer aldrig att få något inflytande överhuvudtaget.