2021-07-30, 21:58
Medlem
[quote=IMBILDEN|76732703]Jag har lämnat min bunker då jag är vaccinerad med två sprutor. Tyvärr verkar det finnas många spruträdda där ute som kommer fortsätta sprida smittan omkring sig. Många kommer dö även fortsättningsvis. Det är synd. Det borde inte behöva ske om alla hörsammade uppmaningen om att vaccinera sig. I USA kommer nu alla erbjudas 100 USD om de frivilligt vaccinerar sig.[/QUOTEhttps://www.expressen.se/nyheter/ny-virusvariant-i-sverige-kunskaperna-ar-vaga/

Apropå sprida smitta nu har vi en ny variant som ökar. Jävla idioter som tar med sig skiten hem från resandet.

Kommer vaccinet hjälpa mot den nya varianten?
Senast redigerad av x2016 2021-07-30 kl. 22:02.
Citera
2021-07-30, 21:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Jo, men först måste man då, detta också i ärlighetens namn, visa upp alla parametrar och hur man kommit fram till denna "överdödlighet". Jag tvivlar starkt på att det finns en konsensus, knappt en svag sådan då detta aldrig uppnås i kontroversiella ämnen som väl nu Covis-19 får räknas till... Jag tvivlar inte på en "överdödlighet", jag tvivlar dock på att den är så stor. Jag kan ha fel, men vill se hur man räknat ut detta först och hur motståndarna ser på dessa uträkningar. Konsensus - nja...!?

Överdödligheten är odiskutabel då det handlar om exakta och absoluta tal. Vill man undersöka vad folk dog av blir det givetvis mer komplicerat.

Men om nu officiella myndigheter säger att Covid är tredje största dödsorsaken och att det dog 14000 av Covid under 2020 så vet jag inte vad det finns för argument att ens försöka relativisera det.

Det är väl bara att acceptera datan och gå vidare?
Citera
2021-07-30, 22:00
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Förtydligande : Överdödligheten för 2020 har mätts i jämförelse med ett 5 års medel . Alltså mätperioden 2015-2020
För mig som är en trader, så är det ganska intressant med medelvärden som inte bara sträcker sig tillbaka nyligen utan också längre tillbaks för att bilda mig en uppfattning om kontext. Med de perspektiv vi nu talar om, så är ett 5 års medel väldigt kort, och ger mig inte så mycket kontext.

50 år är mer relevant. Och om man använder sig av det tidsintervallet, samt sätter folkmängd in i ekvationen, så blir 2020 inget märkvärdigt år alls.
Citera
2021-07-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Överdödligheten är odiskutabel då det handlar om exakta och absoluta tal. Vill man undersöka vad folk dog av blir det givetvis mer komplicerat.

Men om nu officiella myndigheter säger att Covid är tredje största dödsorsaken och att det dog 14000 av Covid under 2020 så vet jag inte vad det finns för argument att ens försöka relativisera det.

Brukar du så lättvindigt lita på myndigheter och politiker, samt kanske läkemedelsföretag och deras "fakta" och "sanningar"?

Klart man vill vet vad folk dog av - är väl en av de viktigaste parametrarna?
Citera
2021-07-30, 22:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ovaxade kommer få en fint, högbetalt extraknäck.......
(FB) Röda Korset förbjuder vaccinerade att donera plasma!

Hur mycket kommer de med förstört immunförsvar och blod vara villiga att betala?

Bristen på blod kommer att bli problematisk.

Så covidvaccinerade får inte ge blod till andra covidsmittade? Är det ens en stor grej?
Citera
2021-07-30, 22:05
Medlem
Citat:
Så covidvaccinerade får inte ge blod till andra covidsmittade? Är det ens en stor grej?

borde vara en större grej för den lilla skara som inte kan vaccinera sig pga lite olika medicinska anledningar,.
Citera
2021-07-30, 22:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Brukar du så lättvindigt lita på myndigheter och politiker, samt kanske läkemedelsföretag och deras "fakta" och "sanningar"?

Klart man vill vet vad folk dog av - är väl en av de viktigaste parametrarna?

Brukar du lättvindigt lita på videos på Bitchute eller folk på Twitter?
Citera
2021-07-30, 22:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ovaxade kommer få en fint, högbetalt extraknäck.......
(FB) Röda Korset förbjuder vaccinerade att donera plasma!

Hur mycket kommer de med förstört immunförsvar och blod vara villiga att betala?

Bristen på blod kommer att bli problematisk.

Citat:

Du läste ju inte ens....... Läs igen........

Tänk när det sjunker in, vad de som vaxxat sig, verkligen gjort mot sig själva.
Andra klassens medborgare via en spruta. Tycker ärligt synd om dem.
Citera
2021-07-30, 22:07
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Men tänk nu lite. Om snittet för döda är 90 000 per år i Sverige, +/- ett par tusen, så kan ju det för fasen inte ha dött 14 000 av covid i Sverige 2020. Inte ens 10 000.

2020 gav en total dödssiffra på 98 000, och förväntade antal dödsfall var 92 000 (utan covid) om jag inte kommer ihåg fel. Alltså dog 6000 fler än förväntat om det hade varit ett normal år.

Hur får man ihop det till 14 000? Isåfall är det 8000 dödsfall som har klassats som covid men i själva verket var något annat.
Citera
2021-07-30, 22:09
Medlem
Citat:

Läste du? Man ska inte använda konvalescensplasma från vaccinerade på covidsjuka, utan bara från de som faktiskt genomgått en infektion. Japp, verkligen andra klassens medborgare på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tanken är intressant.

Att det finns en majoritet som inte hade reflekterat nämnvärt över det, stämmer nog. Tills man inser hur dödlig den blev för den svagaste populationen (Och en substantiell del av en frisk yngre befolkning)

Ett samhälle som inte vidtar åtgärder efter 16000 döda i en "snuva" som de mest lättsinniga kallar det, är också ett samhälle som man till slut ställer de ansvariga mot väggen och undrar vad i hela friden är det som pågår.

Ett sådant samhälle vill jag leva i. Inte varianten att snuvan går över , cirkulera....inget har hänt. . Men jag vet inte. Kanske vi har flyttat åsikter för vad ett människoliv är värt. En riktning åt någonting obestämt som i sig är alarmerande.

Vad är det för åtgärder som är så essentiella enligt dig? Varför tillåter man folk att handla i matbutiker och köpcentrum medan man stänger skolor, universitet och bibliotek? Journalister kan åka tvärs över internationella gränser med specialtillstånd, men inte vanliga människor, för journalister smittar inte eller vaddå? Det finns ingen logik i dessa restriktioner och vad är syftet med dom överhuvudtaget? Hur ska man stoppa en luftburden smitta om man vill ha ett samhälle överhuvudtaget? Man talade om att minska smittspridningen för att säkerställa att det fanns sjukvårdskapacitet, är sjukvården så hårt ansatt nu?

Dessa restriktioner måste lyftas, det är inte rimligt att staten gör på detta sätt.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Just nu är det väl de ovaccinerade som behandlas som andra klassens medborgare? Annars vet jag inte varför ni gnäller om restriktioner och lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in