Är det bara jag som tycker det är bra om man typ har en betydande andel ovaccinerade i befolkningen?
Det är väl bra att ha en stor testgrupp att jämföra med då vaccinerna verkar vara so so. Då kan man jämföra hur mycket bättre eller sämre vaccinerade klarar sig jämfört med ovaccinerade och låta folk välja fritt.
4 miljoner döda är på en global skala låter mycket men är faktiskt inte så farligt. Föreställ er att vi har en by med 8000 invånare. En pandemi bryter ut och två år senare har 4 gamla fragila människor dött. Ingen hade brytt sig.
Det är ungefär det som har hänt på en global skala . 4 Miljoner låter som sagt mycket, men eftersom jorden har nära 8000 miljoner människor måste man se det i relation till den torala befolkningen.
Jag lever en livsstil med mycket resande i olika länder, festande osv vilket gjorde att jag fick covid förra året (troligtvis av en strippa)
Sedan dess har jag levt samma livssstil. Nattklubbar, festande och möter kanske dagligen 1000 människor på gatan då jag bor i en stor centraleuropeisk stad.
Personligen vill jag ha ha alla varianter av Covid och träna mitt immunförsvar 😂. Är man yngre än typ 30 år och vid god hälsa och rädd för covid som har någon promiles chans att döda en är man bara feg.
lösningen har aöltid varit enkel.De unga har aldig behövt något vaccin. Man kan kompensera riskgrupper och låta övriga leva fritt.
Media och våra ledare vill verkligen splittra befolkningen i två läger. Anti-vaccers som anklagas för att vara foliehattar och pro vaccers som anklagas vara sheeplings.
Verkligheten är naturligtvis mer grå än svart/vit.
Hursomhelst, de flesta rikare mer levnadsvana människor jag känner är skeptiska mot vaccinet och köper falska vaccinpass. Efter några år om alla som tog vaccinet mår bra och inte fått massa weirda sjukdomar, så tar jag gärna sprutan. Tills dess låter jag antikropparna arbeta

Funkat bra hittills.