2021-07-30, 20:41
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Man flyttar målstolparna när alla ser t.o.m., och folk bara sväljer det. Man tappar hoppet, vaccinerade får vad de förtjänar. Om vaccinen har nollställt deras immunsystem så tycker jag inte ens synd om dem. Det är samma typ av människor som stod längst fram i leden i tyskland på 30-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja så är det. Jag har noll sympatier för dom vid det här laget. Gamlingar och dementa kan man inte kräva mer av men resten? Naiva jävla fårskallar. Fascistiska as och totalt void av moral.

Försöker piska upp osämja mellan vaccinerade och ovaccinerade medborgare?

Citat:
Av vaxxet, covid, bilolycka, whatever. Allt kommer läggas på de ovaxxades fötter. Om inte världens folk börjar protestera å det grövsta, och det snart, så kommer förföljelsen av oss ovaxxade bli ganska obehaglig. Man har redan börjat utmåla oss som en fara för samhället, och vi vet vad som följer den typen av retorik.

Din retorik är också ganska hätsk.
Citera
2021-07-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Matte på topp? Om du vaccinerar säg 90% och 54% av de inlagda är vaccinerade, vilken skyddseffekt har vaccinet då? Det är rätt lätt att räkna ut…spoiler: det är inte 46%

Edit: har för mig att vaccinationstäckningen bland 50+ är 92% i Storbritannien
Kanske överflödigt men är man oroad kan man ju också titta på antalet fall i senaste smitt-toppen och jämföra bakåt vad det motsvarade för sjukvårdsbelastning och dödsfall tidigare under pandemin (nu är inte allt annat lika men det säger ändå något).
Senast redigerad av Korkenzieher 2021-07-30 kl. 20:44.
Citera
2021-07-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Är du galen? Var får du dina 90% ifrån, helt ovidkommande.

54% av de inlagda över 50 års ålder är dubbelvaccinerade.

alltså ÄR resterande över 50 år OVACCINERADE/ENKELJABBADE.

Vilket oavsett vad du "hittar på för fantasi variabler" ger 46% skydd gällande data på vaccinens "samlade" skydd avseende dessa 50+ being = dubbelvaccinerade.

Sluta Sture bergwall-a ur.

Utifrån gruppen 50+ ser man alltså tydligt 46% skydd.

Alltså, skulle verkligen vilja få en förklaring till hur du får det till 46% skydd…men du tänker dig alltså att om alla vore vaccinerade och en person är inlagd, skulle det då innebära att vaccinet inte ger något skydd alls?

Men med 92% vaccinerade och bara 56% av inläggningarna innebär att bara ca 10% av de förväntade
antalet vaccinerade läggs in. Alltså ett skydd på ca 90%. Tycker det verkar rätt ok mot delta-varianten.

Edit: andelen vaccinerade över 50 går att hitta om man googlar…
Senast redigerad av Frispel2 2021-07-30 kl. 20:49.
Citera
2021-07-30, 20:45
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Utan Media och missvisande tester, destruktiva lockdowns, grov censur och utan detta så kallade ”vaccin” hade det vart frid och fröjd.

Intressant.

Med tanke på att 4,2 miljoner har fått plikta med livet.

Men jag antar att shit happens. Ska vi dra in mässling och difteri vaccinen ändå när vi håller på. ? "vaccin" som vaccin liksom, vad kan hända. allt blir bara toppen liksom. Svårt att spela kränkt i en pandemi hörrö Det blir bara dubbelt tragiskt
Senast redigerad av Opaque 2021-07-30 kl. 20:49.
Citera
2021-07-30, 20:47
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror att de som har lite bättre förståelse och/eller högre utbildning har tilltro till vetenskapen med lite sund skepsis, medan de som tror att ett munskydd som väger 3 gram (mest papper) släpper ut 3,4 gram plast har lite uppförsbacke.

Ungefär där ligger nog likheten/skillnaden mellan de som tror på och de som förnekar corona/covid och förändringen av klimatet, naturligtvis med vissa undantag.

Vad är din poäng med hela inlägget? Att nedskräpningen och klimatpåverkan från maskerna inte förekommer för att din egen analys av siffrorna inte stämmer? Eller vad vill du bevisa? Datan inkluderar även N95 andningsskydd samt kirurgiska masker.
Citera
2021-07-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror att de som har lite bättre förståelse och/eller högre utbildning har tilltro till vetenskapen med lite sund skepsis, medan de som tror att ett munskydd som väger 3 gram (mest papper) släpper ut 3,4 gram plast har lite uppförsbacke.

Ungefär där ligger nog likheten/skillnaden mellan de som tror på och de som förnekar corona/covid och förändringen av klimatet, naturligtvis med vissa undantag.

Citat:
Du och de flesta andra som du gör ju hela tiden felslutet att ni tror, att vi förnekar både covid och klimatförändringar. Det gör vi inte alls, kanske ett fåtal, men inte många. Det vi kritiserar är responsen till dessa två saker och graden av hot som dessa påstås utgöra.

Samma sak när man kritiserar invandringspolitiken, då är man helt plötsligt främlingsfientlig och dödsknarkarrasist. Så fort man går emot det stora narrativet blir man demoniserad som både det ena och det andra. Främlingsfientlig, klimatförnekare, covidförnekare, foliehatt. Det är tröttsamt

Eran totala oförmåga att se var kritiken riktas är förbluffande. Antingen gör ni det medvetet eller så är ni korkade. Jag antar en blandning.

Jag tror att det handlar om svart vitt tänkande, finns inget utrymme för nyanser.
Citera
2021-07-30, 20:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Utan Media och missvisande tester, destruktiva lockdowns, grov censur och utan detta så kallade ”vaccin” hade det vart frid och fröjd.

En intressant tankelek. Förmodligen hade det i folkmun pratats om ett hårt influensaår men den stora majoriteten av folk hade inte ens reflekterat över det.
Citera
2021-07-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
En intressant tankelek. Förmodligen hade det i folkmun pratats om ett hårt influensaår men den stora majoriteten av folk hade inte ens reflekterat över det.

Exakt, det är så löjligt nu när de fortsätter att rapportera om dödsfall också, typ 1 i veckan. Hur många dör i Sverige varje dag av andra orsaker?
Citera
2021-07-30, 21:02
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Tanken är intressant.

Att det finns en majoritet som inte hade reflekterat nämnvärt över det, stämmer nog. Tills man inser hur dödlig den blev för den svagaste populationen (Och en substantiell del av en frisk yngre befolkning)

Ett samhälle som inte vidtar åtgärder efter 16000 döda i en "snuva" som de mest lättsinniga kallar det, är också ett samhälle som man till slut ställer de ansvariga mot väggen och undrar vad i hela friden är det som pågår.

Ett sådant samhälle vill jag leva i. Inte varianten att snuvan går över , cirkulera....inget har hänt. . Men jag vet inte. Kanske vi har flyttat åsikter för vad ett människoliv är värt. En riktning åt någonting obestämt som i sig är alarmerande.
Senast redigerad av Opaque 2021-07-30 kl. 21:07.
Citera
2021-07-30, 21:07
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Var får du dina 90% ifrån, helt ovidkommande.

54% av de inlagda över 50 års ålder är dubbelvaccinerade.

Alltså ÄR resterande över 50 år OVACCINERADE/ENKELJABBADE.

Vilket oavsett vad du "hittar på för fantasi variabler" ger 46% skydd gällande data på vaccinens "samlade" skydd avseende dessa 50+ being = dubbelvaccinerade.

Utifrån gruppen 50+ visar UK's data på 46% skydd.

Du tänker väldigt fel.

Tänk en vända till och återkom är du snäll
Citera
2021-07-30, 21:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Bra, då kan du fortsätta gömma dig i källaren med gasmask

Jag har lämnat min bunker då jag är vaccinerad med två sprutor. Tyvärr verkar det finnas många spruträdda där ute som kommer fortsätta sprida smittan omkring sig. Många kommer dö även fortsättningsvis. Det är synd. Det borde inte behöva ske om alla hörsammade uppmaningen om att vaccinera sig. I USA kommer nu alla erbjudas 100 USD om de frivilligt vaccinerar sig.
Citera
2021-07-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tanken är intressant.

Att det finns en majoritet som inte hade reflekterat nämnvärt över det, stämmer nog. Tills man inser hur dödlig den blev för den svagaste populationen (Och en substantiell del av en frisk yngre befolkning)

Ett samhälle som inte vidtar åtgärder efter 16000 döda i en "snuva" som de mest lättsinniga kallar det, är också ett samhälle som man till slut ställer de ansvariga mot väggen och undrar vad i hela friden är det som pågår.

Ett sådant samhälle vill jag leva i. Inte varianten att snuvan går över , cirkulera....inget har hänt. . Men jag vet inte. Kanske vi har flyttat åsikter för vad ett människoliv är värt. En riktning åt någonting obestämt som i sig är alarmerande.

Jo, men om du nu drar upp 16 000 som såklart är en överdriven siffra, så måste du i ärlighetens namn visa upp hur många som normalt dör i liknade sjukdomar och säsongsinfluensor och göra ett avdrag - och där se på mellanskillnaden, för det är ju inte så att ingen dör ett "normalt" år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in