2021-05-16, 01:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Han lever och frodas ute på ringön.
50-års kalaset var trevligt, Onkel var full och glad och naken från midjan och ner. Han fick lite blandade presenter, lite skivor, nån t-shirt osv. Och massa pant såklart.
Stämmningen var på topp och alla var glada och trevliga.

Vad kul att höra. Härligt att gubben ännu håller stilen efter alla år.
Citera
2021-05-16, 02:41
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vad kul att höra. Härligt att gubben ännu håller stilen efter alla år.

Ja vissa är evigt unga 😁
Citera
2021-05-16, 19:55
Medlem
Myhr1s avatar
Orginal eller inte vet jag inte men vad som verkade vara en skön lirare var en gammal tjackis, för 15-20 år sedan man såg han alltid på Backaplan när man skulle till och från skolan, långt hår, hade en röd typ Puch Maxi med en på tejpad cykelvagn som hans hund alltid satt i, typ en labrador.
Citera
2021-05-22, 14:05
Medlem
XtraXs avatar
Minns en dokumentär som jag tror sändes på tv4 för flera år sedan. Handlade om några "lirare" från Gbg som skulle ställa upp i fotbolls Vm för hemlösa. Var en långhårig kille som rökte en joint och blev helt bäng och lade sig i en snödriva, gick förbi en tant som frågade hur det stod still han svarade att han är jävligt stukad. Denna kille vet jag att jag såg i stan både före och efter dokumentären sändes. Packad varje gång.

Minns också när de väl kom till Vm som gick i nåt annat land så söp flera till fast det var alkohol förbud och skickades hem.

Har försökt att hitta filmen utan framgång, vore kul o se den igen.
Citera
2021-07-30, 20:34
Medlem
Huckabees avatar
Ingen har nämnt skrik-kärringen ännu!

Hon rörde sig kring Kungsportsplatsen och skrek i stil med ”faaa-aaan”, ”neeeeej”.

Hon hade krokig rygg, lite som ringaren i note dame. Inte sett henne på många år nu.
Citera
2021-08-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vad hände med 5 kronors negern på på Järntorget? Finns han kvar?

Vad gjorde han med 5-kronan?

Nån som minns en annan skön neger som höll till utanför kaosstället Cigarren på Järntorget för många år sedan?
Han imiterade folks rörelsemönster eller mimik när nån kom förbi. Och dom som satt på cafét skrattade.
Första gången kände jag att nån gick bakom mig och härmade. Det var jävligt skruvat några somrar.
Citera
2021-08-03, 00:24
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houddoe
Vad gjorde han med 5-kronan?

Nån som minns en annan skön neger som höll till utanför kaosstället Cigarren på Järntorget för många år sedan?
Han imiterade folks rörelsemönster eller mimik när nån kom förbi. Och dom som satt på cafét skrattade.
Första gången kände jag att nån gick bakom mig och härmade. Det var jävligt skruvat några somrar.
Hans pitch var: Har du möjligtvis en 5:a 10 or 20:a jag kan få låna av dig? Väldigt trevlig. En gång var det en kille som sam faktiskt gav han en 5:a, han skakade med handen och förklarade att han behövde mycket mer en en 5:a

En annan gång var han på röda rummet mitt emot draken, han gick över till ett gäng och frågade om han fick ta en baksnus. Han fick dosan och gjorde 1999 års hockeypuck tryckte in den i käften med mycket drägel, resterna torkade han av i dosan. Bör jag nämna att han fick ta över dosan?

Jag och vakten garvade, var helt klart inte första gången han körde det tricket
Citera
2021-08-26, 21:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Ingen har nämnt skrik-kärringen ännu!

Hon rörde sig kring Kungsportsplatsen och skrek i stil med ”faaa-aaan”, ”neeeeej”.

Hon hade krokig rygg, lite som ringaren i note dame. Inte sett henne på många år nu.
Jodå, henne minns jag väl. Men inte sett henne på ett par år nu. Kanske har socialtjänsten för en gångs skull tagit sitt ansvar och satt in henne på boende.
Citera
2021-08-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Finns en kille/snubbe som förr ofta stod utanför apoteket i Nordstan och höll monologer. Nu är jag aldrig i Nordstan men har även sett honom på andra ställen. Han har rätt ljus röst och talar högt. Krullhårig har jag för mig.

Vill minnas att jag även sett honom i Mölndals Galleria för inte så länge sedan. Har för mig att han varit psykpatient.

Han lever, såg honom senast för någon vecka sedan på färjan från Styrsö.
Satt lungt och stilla och samspråkade med några uppe på däck.
Har också sett honom cyklandes på Mölndalsvägen om morgnarna när jag varit på väg till jobbet.
Citera
2021-08-27, 10:28
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MFGA
I den här tråden kan ni dela med er av era roligaste historier, möten och iakttagelser av Göteborgs alla goa gubbar och gummor. Gärna med glimten i ögat och utan onödiga elakheter!

Exempel på frågor som kan vara roliga att dela med sig av:
- Vilka original känner ni till i Göteborg?
- Har ni träffat några av dem?
- Var håller de hus?
- Vad gör dem till riktiga original?

Själv ser jag ibland "Den vandrande mannen" på Frölunda Torg. Det är en liten utländsk man med stirrig uppsyn som snurrar i en evighetspromenad mellan Lindex och Hemköp. Varför vet jag inte... Har ni sett honom? Har ni en förklaring så dela den!

Tråden syftar inte bara på A-lagare och "fyllegubbar", även om de givetvis också få vara med!

Vandrande mannen ser jag precis varenda gång jag är på frölunda torg. Han är där från öppning till stängning med en loop mellan Lindex och hemköp. Ibland tar han en paus och går ut och röker, ibland köper han något litet att äta, typ en snickers eller en fralla utan något varken på eller till. Antar det är energikrävande att ta så många steg varje dag.

Han är harmlös dock, stör ingen på något sätt och gör inga andra konstigheter utom just denna evighetsloopen till promenad. Verkar iallafall sköta sin hygien då han är hel och ren med tom vattenkammat hår. Vettefan. Skum snubbe.
Citera
2021-11-15, 23:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Nu när du säger det så såg jag han på kryckor någon gång. Men han hade in kryckor när han var med på den kända filmen där han förevisar roundkicks i knäväcken

Han gick nog på kryckor i slutet. Han skall vara avliden nu har flera sagt.

Nån som minns en chilenare eller liknande med långt fett otvättat hår. Betedde sig alltid tjackigt men sa aldrig nåt. Hade alltid jacka, även på sommaren. Och en ryggsäck

Brukade se han jämt på Redbergs & Backaplan
Citera
2021-11-16, 00:04
Medlem
Det kutar omkring någon kille i Göteborg som filmar och skriker åt rökare på hållplatser hörde jag. Så fick jag i veckan själv se denna.

Han filmade och vrålade på nån som rökte i Brunnsparken. Är detta nån lokal galning i staden på senare tid? Nån som sett den här stollen? Han springer runt och gastar och gormar om rökförbudet till folk, inte på ett normalt sätt utan heeelt tokig haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in