2021-02-21, 16:25
Medlem
MFGAs avatar
I den här tråden kan ni dela med er av era roligaste historier, möten och iakttagelser av Göteborgs alla goa gubbar och gummor. Gärna med glimten i ögat och utan onödiga elakheter!

Exempel på frågor som kan vara roliga att dela med sig av:
- Vilka original känner ni till i Göteborg?
- Har ni träffat några av dem?
- Var håller de hus?
- Vad gör dem till riktiga original?

Själv ser jag ibland "Den vandrande mannen" på Frölunda Torg. Det är en liten utländsk man med stirrig uppsyn som snurrar i en evighetspromenad mellan Lindex och Hemköp. Varför vet jag inte... Har ni sett honom? Har ni en förklaring så dela den!

Tråden syftar inte bara på A-lagare och "fyllegubbar", även om de givetvis också få vara med!
Citera
2021-02-21, 17:36
Medlem
Enzymes avatar
Finns en man ca 50+ tror jag som brukar hänga mycket i centrum. Brukar ha en färgglad hatt. Ser lite ut som en gammal tjackis men har ändå en viss stil. Ett tag hade han en högtalare och spelade Michael Jackson som han dansade till vid Brunnsparken. Folk brukade stanna för att kolla hans "moves" Ett riktigt original som jag aldrig sett bete sig störande
Citera
2021-02-21, 19:20
Medlem
Samuel332s avatar
Tiggaren i Nordstan som kryper runt med amputerat ben
Michael Jackson dansaren i Nordstan
Spårvagnstiggaren med megakorset runt halsen
LSD Hippie snubben som skateboardar och balanserar skit på huvudet (Numera försvunnen, såg honom dock i skogen en gång)
Citera
2021-02-27, 21:37
Medlem
godboys avatar
Finns en kille/snubbe som förr ofta stod utanför apoteket i Nordstan och höll monologer. Nu är jag aldrig i Nordstan men har även sett honom på andra ställen. Han har rätt ljus röst och talar högt. Krullhårig har jag för mig.

Vill minnas att jag även sett honom i Mölndals Galleria för inte så länge sedan. Har för mig att han varit psykpatient.
Citera
2021-03-01, 18:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Patrik "Onkel" Andersson borde väl vara ett välkänt Göteborgsoriginal?
Citera
2021-03-02, 03:19
Medlem
Bdonks avatar
Det fanns en gubbe som stod på Avenyn förr om åren och sjöng kristna sånger där han höll en bandspelare mot sitt huvud samtidigt som han sjöng med själv. Nu är det många år sedan jag såg honom sist på stan. Lite synd på sätt och vis då man kunde stanna upp och lyssna på honom och få sig ett gott skratt. Hans sång var verkligen bedrövlig och han verkade ha noll insikt om hur dåligt han sjöng. Det finns en video med honom på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=Y1bQb8rZcME
Senast redigerad av Bdonk 2021-03-02 kl. 03:30.
Citera
2021-03-02, 13:42
Medlem
För oss som inte bor i Sveriges framstjärt så måste väl "Sveriges störste Mytoman" vara en av de mest välkända?

https://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs
Citera
2021-03-02, 13:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Tiggaren i Nordstan som kryper runt med amputerat ben
Michael Jackson dansaren i Nordstan
Undrar om det är han som syntes i Malmö förr i tiden? Har inte sett honom på många år. Han kanske emigrerade till Göteborg?
Citera
2021-03-02, 17:18
Medlem
Samuel332s avatar
Jehova Vittne-Negern i Nordstan
Citera
2021-03-07, 20:37
Medlem
Minns ni Ros-ros.
Killen som delade ut rosor och halvskrek med nästan falsettröst. "Ros Ros"
Honom hör jag inte nått om nu för tiden. Undrar vad han gör?

Han höll mest till på avenyn.
Citera
2021-03-07, 22:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.A.N.
Minns ni Ros-ros.

Minns jag mycket väl. Han var väl framförallt i farten i början - mitten av 90 talet.
Citera
2021-03-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.A.N.
Minns ni Ros-ros.

Han måste ju vara runt 50 idag? Får ju hoppas han hittat något annat än sina rosor och sitt skrikande "Ros-Ros".

Tror han var hög/full en gång eller två med då ibland falsetten var utbytt mot rosslande "rosh-rosh" (eller så hade han skrikit sönder rösten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in