2021-04-30, 15:35
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Patrik "Onkel" Andersson borde väl vara ett välkänt Göteborgsoriginal?

Har sett honom en gång för några månader sen i Nordstan när jag varit och käkat lunch med en söt kollega. Fick syn på en udda figur i jeansjacka och dito shorts, bärandes på ett par kassar med tomburkar, titta, där går bajsmannen (fick förklara vem han var och hans favoritsysselsättning)
Citera
2021-04-30, 15:47
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Tackar!

Att den mannen lyckades bli 89 år är ett större under än Lemmy och Ozzy. Sorgligt livsöde kan man tycka så här efteråt, men han fick väl aldrig den hjälp han behövde, trots pengarna.

Vet att lokalradion pratade med Evald, han gav ett rätt så normalt intryck. Jag har läst att han samlade pengar till en tobaksaffär men sen gick samlandet av pengar över styr... var t o m nån artikel i ett gammalt numer av Fib Aktuellt
Citera
2021-04-30, 15:50
Medlem
Min brors kusins avatar
Vi har ju ett original här ute i Majorna. En man i 60-års åldern med gråa dreads ner till knäna. Har nog sett honom här i runt 30 år.....
Citera
2021-04-30, 15:58
Medlem
LaLocas avatar
Tiggaren på marklandsgatan har jag inte sett på flera år. Hon kanske har gått bort.

Rosa dunkappa å go hängig läpp.

Hon kunde upptäcka mig på flera hundra meters avstånd. ”Snygg jacka du har du, har du några kronor eller cigaretter”
Citera
2021-05-02, 00:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Har sett honom en gång för några månader sen i Nordstan när jag varit och käkat lunch med en söt kollega. Fick syn på en udda figur i jeansjacka och dito shorts, bärandes på ett par kassar med tomburkar, titta, där går bajsmannen (fick förklara vem han var och hans favoritsysselsättning)

Undra hur det är med Bajsmannen nu för tiden? Han fyllde ju 50 för någon månad sedan.
Citera
2021-05-02, 17:16
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Undra hur det är med Bajsmannen nu för tiden? Han fyllde ju 50 för någon månad sedan.

Undrar hur han firade det? Vill vi veta?
Citera
2021-05-03, 00:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Undrar hur han firade det? Vill vi veta?
Säkert så drack han sig skitfull på öl, 2,8%.
Citera
2021-05-03, 10:10
Medlem
svartblods avatar
Fanns en snubbe som nästan varje fredag klev på vagnen vid SKF med en platta bärs. Han var typ snefullminnan han börjat dricka. Stod och tokstirra rakt ut i luften och skrek. Borde nog haft en massa kombinationer men fick intrycket att han hade jobb.
Citera
2021-05-04, 16:39
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Gick Ronny på kryckor ?
Nu när du säger det så såg jag han på kryckor någon gång. Men han hade in kryckor när han var med på den kända filmen där han förevisar roundkicks i knäväcken
Citera
2021-05-15, 03:27
Medlem
19As avatar
Citat:

Han lever och frodas ute på ringön.
50-års kalaset var trevligt, Onkel var full och glad och naken från midjan och ner. Han fick lite blandade presenter, lite skivor, nån t-shirt osv. Och massa pant såklart.
Stämmningen var på topp och alla var glada och trevliga.
Citera
2021-05-15, 03:32
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
För oss som inte bor i Sveriges framstjärt så måste väl "Sveriges störste Mytoman" vara en av de mest välkända?

https://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Han ska dessvärre ha gått bort för något halvår sen enligt högst obekräftade kommentarer på Youtube.

Sanningshalten vågar jag inte spekulera i dock.
Citera
2021-05-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Han ska dessvärre ha gått bort för något halvår sen enligt högst obekräftade kommentarer på Youtube.

Sanningshalten vågar jag inte spekulera i dock.

Låt mig gisssa att han fick en statsbegravning och att kungar och presidenter från hela världen närvarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in