2021-07-30, 18:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Biden är en värdelös individ, men hur kan du vara säker att följande faktorer inte räckte för att ge honom vinsten trots detta?

Media demoniserade Trump och skyddade Biden, Big Tech likaså. Media lyckades skylla Covid på Trump. Demokraternas och medias terrorkampanj mot Trump gjorde landet så splittrat att många bara önskade att Trump försvann så att "landet kunde gå vidare". Covid är en unik händelse som sätter vanliga regler ur spel. Trump har en stil och personlighet som många personer avskyr (och många älskar).

Biden har ingen popularitet alls så varför skulle folk titta på hans löjliga framträdanden? Folk röstade mot Trump, kanske för D, men inte "för Biden". Jag utesluter inte alls valfusk och väntar med spänning på auditernas resultat. Vad anser du om detta Nixter?

Nja, det var bara en faktor som gjorde att DJT förlorade valet. Corona Covid 19. Allt annat hade DJT stått emot men att ta emot Corona med armbågen höll inte.

Mike Pensé
2021-07-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Nja, det var bara en faktor som gjorde att DJT förlorade valet. Corona Covid 19. Allt annat hade DJT stått emot men att ta emot Corona med armbågen höll inte.

Mike Pensé
Jag kan hålla med om att hade inte Corona dykt upp - och Trump dessutom misskött både pandemin och det ekonomiska utfallet så kapitalt - så hade han förmodligen kunnat bli omvald. Men det visar bara att en stor del av USA:s röstande befolkning numera är regressiva, rasister och politiska idioter.
2021-07-30, 18:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kul att du ändå förstår att om Waldron eller Lindell bara agerat som du förordar hade inga symposium behövts och Biden & Co hade aldrig fått möjligheten att kliva in 20:e Jan.

Tack. Kvällen är ung vilka fler bekännande vill du göra ?

Ja, det är väl klart? Phil Waldron har information om servern i Tyskland och Mike Lindell har så mycket bevis så att högsta domstolen kommer slänga ut både Biden och Harris. Det ska väl inte kräva några audits som kostar miljontals kronor om bevisen fanns redan i november.
2021-07-30, 18:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Jo det är klart det låter lite jobbigt det må jag erkänna, men det är bra om det är lite jobbigt då kanske man inte behöver göra något.

Maricopa fick sitt normala nätverk hackat i samband med valet enligt egna uppgifter från Maricopa.
Maricopa hade tydligen monterade fysisk wifi kort eller något i sina valdatorer (av misstag får vi anta).
Men det är klart först gick det med på att ge virtuell access till loggar etc och sedan ångrade de sig *1.
Vi har en delstats senat som begärt loggarn, men Maricopy tycker inte de behöver visa vad som hänt pga säkerhetsskäl.

Jo det är klart man måste förstå de stackarna i Maricopa county, man kan ju begära att de skall sköta sina saker på ett osäkert sätt det vore förargeligt om de faktiskt måste visa upp loggar från incidenten med hackning tex.

Rent generellt bör router loggar logga mönster över vilka som snacka med vilka och jag skulle inte förvänta mig att de innehåller något material från innehållet i vad som sänds över nätet.
Av tidigare länk (see *1) så verkar man alltså begära trafik-data (netflow data) dvs hur nätverksdata sänds, inte innehållet i den data som sänds.

Jag inser att ip nummer ev skulle kunna utgöra PII om det kan anses spårbara till en person, så de kan finns anledningar till att deras påstående stämmer givetvis, jag skulle inte förvänta mig någon lögn direkt.

Men det verkar fortfarande lite konstigt att man inte kunnat lösa detta, när man haft så lång tid på sig tycker jag.

*1
https://www.rev.com/transcript-editor/shared/X8gEY_Xwp4P5yek8htxx5wvr48WWZu2im2tnDlmvkd8yx7te2b MYAwF7eir8539V-pFn8XdFtYoBfP_-WniZbXSX_tE?loadFrom =PastedDeeplink&ts=2012.75

Jag vet inte riktigt vad du pratar om nu? Om det blir "lite jobbigt" med säkerheten så kostar en sådan sak både tid och pengar. Men inte för Cyber Ninjas som har ett kontrakt med senaten om att dom inte ska bli skyldig någon några pengar om dom förstör det som granskas.

Och det var inte något nätverk som blev hackat, det var en hemsida och någon laddade ner offentliga uppgifter.
2021-07-30, 19:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Biden är en värdelös individ, men hur kan du vara säker att följande faktorer inte räckte för att ge honom vinsten trots detta?

Media demoniserade Trump och skyddade Biden, Big Tech likaså. Media lyckades skylla Covid på Trump. Demokraternas och medias terrorkampanj mot Trump gjorde landet så splittrat att många bara önskade att Trump försvann så att "landet kunde gå vidare". Covid är en unik händelse som sätter vanliga regler ur spel. Trump har en stil och personlighet som många personer avskyr (och många älskar).

Biden har ingen popularitet alls så varför skulle folk titta på hans löjliga framträdanden? Folk röstade mot Trump, kanske för D, men inte "för Biden". Jag utesluter inte alls valfusk och väntar med spänning på auditernas resultat. Vad anser du om detta Nixter?

Låt oss konstatera att USA med Trump hade 3% arbetslöshet, folk hade se sin inkomst öka mest per år från 50-talet. USA mådde bra, och var på väg framåt.

Trump lyckades med konststycket att få hela 12miljoner fler röster i sitt återval. Mest i historien. Detta i sin ensamhet visar att medias bash av Trump inte fungerade. Alla minoriteter ökade i sitt röstande på Trump, det går då matematiskt ej att vinna över honom. Trump behövde förlora minoriteter eller annan grupp, han har ökat i princip överallt.

Det finns också en sanning i USA att man inte kan vinna ett val enkom på den andres felaktigheter utan man måste uppvisa en egen agenda. Biden berättade inget om hur han tänkte styra USA, han vart hånad för detta även bland minoriteter som svarta och latinos.

Skall iväg på middag så jag kan inte svara till fullo, men sannolikheten att Biden vann valet är Noll. Jag hade inte satsat kraften som det tar att munhuggas med vänstervridna om det förelåg tvivel.

Tack för ditt inlägg.
2021-07-30, 19:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Alla minoriteter ökade i sitt röstande på Trump, det går då matematiskt ej att vinna över honom. Trump behövde förlora minoriteter eller annan grupp, han har ökat i princip överallt.

Äntligen lite fler matematiska omöjligheter!
Black
Clinton 89% Trump 8%

Latino
Clinton 66% Trump 28%

Asian
Clinton 65% Trump 27%

Other
Clinton 56% Trump 36%

https://edition.cnn.com/election/2016/results/exit-polls

Black
Biden 87% Trump 12%

Latino
Biden 65% Trump 32%

Asian
Biden 61% Trump 34%

Other
Biden 55% Trump 41%

https://edition.cnn.com/election/2020/exit-polls/president/national-results
2021-07-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag vet inte riktigt vad du pratar om nu? Om det blir "lite jobbigt" med säkerheten så kostar en sådan sak både tid och pengar. Men inte för Cyber Ninjas som har ett kontrakt med senaten om att dom inte ska bli skyldig någon några pengar om dom förstör det som granskas.

Och det var inte något nätverk som blev hackat, det var en hemsida och någon laddade ner offentliga uppgifter.
Men är den skrivelsen i kontraktet värt något? Jag har fått uppfattningen att CN kan ställas till svars om man som utredande företag hanterar röstsedlarna på ett sätt som strider mot federal vallag. Kan ju ha fel men just det verkar det inte gå att friskriva sig ifrån.

Så just saftiga böter och bolaget i konkurs kan ju i värsta fall vänta oerfarna partiska CN om det vill sig illa och det skulle framkomma att man agerat aldrig så lite på egen hand i audit. Ansvarsfrågan är ju superviktig vid just rösträkningar då så mycket handlar om förtroende.

Fast tror att justitiedep redan har sin ståndpunkt klar i frågan och den är inte till CN fördel.
2021-07-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Problemet är att de är partiska.

Behöver inte vara ett problem. Om CN inte hittar bra bevis, eller presenterar enkelt motbevisade hittepåbevis så kan ju knappast någon hävda att det var en korrupt audit.
2021-07-30, 19:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men är den skrivelsen i kontraktet värt något? Jag har fått uppfattningen att CN kan ställas till svars om man som utredande företag hanterar röstsedlarna på ett sätt som strider mot federal vallag. Kan ju ha fel men just det verkar det inte gå att friskriva sig ifrån.

Så just saftiga böter och bolaget i konkurs kan ju i värsta fall vänta oerfarna partiska CN om det vill sig illa och det skulle framkomma att man agerat aldrig så lite på egen hand i audit. Ansvarsfrågan är ju superviktig vid just rösträkningar då så mycket handlar om förtroende.

Fast tror att justitiedep redan har sin ståndpunkt klar i frågan och den är inte till CN fördel.

Det kan absolut stämma! Men när det kommer till routrar och maskiner så ser en del av kontraktet ut såhär

This Master Services Agreement (the “Master Agreement”) is entered into as of the 31 day of March, 2021 (the “Effective Date”), between Cyber Ninjas, Inc., a Florida Corporation, (the “Contractor”), and the Arizona State Senate (the “Client”). Contractor and Client are referred to herein individually as a “Party” and collectively as the “Parties”.

14 DISCLAIMER OF WARRANTIES.
EXCEPT AS EXPRESSLY SET FORTH HEREIN, CONTRACTOR MAKES NO EXPRESS OR IMPLIED WARRANTIES WITH RESPECT TO ANY OF THE SERVICES PROVIDED UNDER THIS AGREEMENT, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO, ANY WARRANTY OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR NON-INFRINGEMENT, OR SUITABILITY OR RESULTS TO BE DERIVED FROM THE USE OF ANY SERVICE, SOFTWARE, HARDWARE, DELIVERABLES, WORK PRODUCT OR OTHER MATERIALS PROVIDED UNDER THIS AGREEMENT. CLIENT UNDERSTANDS THAT CONTRACTOR’S SERVICES DO NOT CONSTITUTE ANY GUARANTEE OR ASSURANCE THAT THE SECURITY OF CLIENT’S SYSTEMS, NETWORKS AND ASSETS CANNOT BE BREACHED OR ARE NOT AT RISK. CONTRACTOR MAKES NO WARRANTY THAT EACH AND EVERY VULNERABILITY WILL BE DISCOVERED AS PART OF THE SERVICES AND CONTRACTOR SHALL NOT BE LIABLE TO CLIENT SHOULD VULNERABILITIES LATER BE DISCOVERED.

https://www.documentcloud.org/documents/20536949-arizona-senate-cyber-ninjas-contract-executed-033121
2021-07-30, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Behöver inte vara ett problem. Om CN inte hittar bra bevis, eller presenterar enkelt motbevisade hittepåbevis så kan ju knappast någon hävda att det var en korrupt audit.

Det innebär jäv ifall en revisionsfirma tillsätts för en utredning där VDn föregår just utredningen
2021-07-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Det innebär jäv ifall en revisionsfirma tillsätts för en utredning där VDn föregår just utredningen

Ja, och det lär väl hävdas bland annat. Nu tänkte jag mest om inte ens en jävig body lyckas hitta tydliga bevis för valfusk, så kan ju knappast någon (ok nixter kanske) hävda att auditen utfördes av korrupta deep state agenter.
2021-07-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp

Mike Pensé
Trump skötte inte Corona särskilt dåligt. Han stängde hastigt gränsen mot Kina (för vilket D kallade honom rasist), han var snabb med att upprusta sjukhusen och med att få fram ett vaccin. Antalet döda per capita är något lägre än snitt-talen i Europa. Han lyfte tidigt fram alternativa droger som hyroxiclorin, vilka hjälpt att få ner dödstalen i många länder. (Han har aldrig uppmanat någon att dricka klorin som media ljugit ihop).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in