Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Det är väldigt viktigt att ett företag kan garantera säkerheten på sakerna som undersöks. Att företagen inte är partiska överhuvudtaget är också ett problem, men det är såklart säkerheten som ingen vill riskera. Förstår inte riktigt varför det är ett problem?
Jo det är klart det låter lite jobbigt det må jag erkänna, men det är bra om det är lite jobbigt då kanske man inte behöver göra något.
Maricopa fick sitt normala nätverk hackat i samband med valet enligt egna uppgifter från Maricopa.
Maricopa hade tydligen monterade fysisk wifi kort eller något i sina valdatorer (av misstag får vi anta).
Men det är klart först gick det med på att ge virtuell access till loggar etc och sedan ångrade de sig *1.
Vi har en delstats senat som begärt loggarn, men Maricopy tycker inte de behöver visa vad som hänt pga säkerhetsskäl.
Jo det är klart man måste förstå de stackarna i Maricopa county, man kan ju begära att de skall sköta sina saker på ett osäkert sätt det vore förargeligt om de faktiskt måste visa upp loggar från incidenten med hackning tex.
Rent generellt bör router loggar logga mönster över vilka som snacka med vilka och jag skulle inte förvänta mig att de innehåller något material från innehållet i vad som sänds över nätet.
Av tidigare länk (see *1) så verkar man alltså begära trafik-data (netflow data) dvs hur nätverksdata sänds, inte innehållet i den data som sänds.
Jag inser att ip nummer ev skulle kunna utgöra PII om det kan anses spårbara till en person, så de kan finns anledningar till att deras påstående stämmer givetvis, jag skulle inte förvänta mig någon lögn direkt.
Men det verkar fortfarande lite konstigt att man inte kunnat lösa detta, när man haft så lång tid på sig tycker jag.
*1
https://www.rev.com/transcript-editor/shared/X8gEY_Xwp4P5yek8htxx5wvr48WWZu2im2tnDlmvkd8yx7te2b MYAwF7eir8539V-pFn8XdFtYoBfP_-WniZbXSX_tE?loadFrom =PastedDeeplink&ts=2012.75