2021-07-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Georiga utsåg elektorer och Biden vann. Nixters åsikt om att det största filmade röstfusket i historien visade sig vara en nothing burger uppenbarligen. Kanske Nixter kan kommentera detta??
Inlägget som nämnde professorn kom dessutom bara några dagar före Safe Harbor Day. Redan då var det en ytterst svag möjlighet, efter att eletorskollegiet suttit och röstat existerar den inte alls längre. Oavsett vad professorn skulle säga idag.
2021-07-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men du måste försöka inse att alla som var emot Trump röstade på Biden. Det innebär inte att de gillar Biden eller ens tycker att han är bra. De tycker helt enkelt bara att Biden är bättre (och mer normal som president) än Trump och ville man bli av med Trump så var det bara att rösta på Biden. Då kan det bli många röster.

Glöm inte bort Frankrike år 2002. Den konservativa kandidaten Jacques Chirac vann med 82% av rösterna. Franskt rekord i segermarginal. Och det ska jämföras med att han fick knappt 20% i första valomgången. Från valomgång 1 till den andra omgången ökade antalet röster på Chirac från 5,6 miljoner till 25,6 miljoner. En extrem ökning på bara några veckor. Den populäraste presidenten någonsin i Frankrike? Nej, resultatet var enbart en effekt av att valets andra omgång stod mellan Chirac och Nationella Frontens J-M Le Pen. Det medförde att den franska vänstern och kommunisterna närmast mangrant gick och röstade på högermannen Chirac för att säkerställa att presidentposten åtminstone gick till en "vanlig" högerman och inte till Le Pen. Men hyllade alla dessa 82% då sin president? Nej, snarare tvärtom; många röstade på honom med klädnypor på näsorna för de tyckte att själva valsedeln stank så fruktansvärt.

Hade jag varit amerikan hade jag också röstat på Biden (eller i princip vem som helst) bara för att slippa Trump. Men det innebär inte att jag skulle ha gått på möten före valet eller stått längs gatorna när Biden är i stan. Han inspirerar mig inte det minsta. Fast helst, om jag hade varit amerikan så skulle jag ha uppskattat om det funnits ett sätt att rösta bort Trump utan att behöva välja Biden, men den metoden finns ju tyvärr inte. Och det var nog så många amerikaner såg på saken.
Dåligt exempel då Trump slog rekord vilket jag inte tror Le Pen gjorde eller tror du hon gjorde det?
2021-07-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Dåligt exempel då Trump slog rekord vilket jag inte tror Le Pen gjorde eller tror du hon gjorde det?

Hon? När blev JM Le Pen en hon?
2021-07-30, 13:20
Medlem
Citat:

När Trump slog rekord.
2021-07-30, 13:21
Medlem
Citat:
Haha, klassisk missuppfattning av namnet Jean-Marie...
2021-07-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är i alla fall jävligt mycket begärt från ett brevlådeföretags sida, en firma utan någon tidigare erfarenhet alls av sådana här audits och som tycks ha headhuntats av republikanerna i AZ:s senat för att firmans chef redan tidigare hade indikerat att han köpte teorin om "the stolen election" och alltså kunde förväntas ställa upp på vad GOP-AZ ville ha.

Men jag bedömer att många av republikanerna och deras fans är instinktivt emot varje hänvisning till att "den här verksamheten måste skötas av kunnigt folk, av proffs och enligt på förhand satta regler" - vare sig det handlar om fasta datornätverk, vote audits, rättsliga undersökningar eller vårdfrågor. De vill kunna köra sitt eget race med grejorna, precis som i Vilda Västern för hundrafemtio år sedan.

Då är vi tillbaka till det gamla argumentet, dvs ni kan inte ifrågasätta denna begäran i sig, utan ifrågasätter andra saker, som motiv och profissionalism hos dess undersökare.

Vad är problemet med att låta några ev partiska aktörer göra en granskning av en virtuell kopia av loggar etc.
Om man bara ger dem virtuell access så kan ni alltid verifiera ev upptäckter de gör mot orginalet så att deras underökning stämmer med verkligheten om de nu mot förmodan hittar något problem.

Dvs om de får virtuell acess eller kopia av datan då försvinner möjligheten att de kan trixa med bevis etc (förmodar jag ).
Det borde ge båda sidor en säkerhet att det genomförs korrekt och vi eleminerar samtidigt möjligheten att data kan manipuleras.

Demokratiska beslut behöver inte alltid bli korrekta, men det är bättre att följa dem än att hitta på sina egna regler och om det sedan kostar lite extra att göra en virtuell kopia så verkar det ett rimligt alternativ tycker jag.

edit: och konstnaden kan skickas till undersökarna givetvis
2021-07-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Överste Phil Waldron har vittnat om att han sett Dominion koppla upp sig mot Frankfurt. Han bekräftar öven att maskinen som använts är ett "derivat" av Smartmatics maskiner.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/arizona-voter-fraud-witness-army-col-phil-waldron-confirms-dominion-communicating-frankfurt-election -day-video

Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Säkerhetspapper med vattenstämpel.

https://sos.idaho.gov/elect/Clerk/Hart/Verity/Hart_Secure_Ballot_Stock_Specification_4005526_A00 .pdf

Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Att Arizona har certifierat valet spelar ingen roll i det stora hela.

Det jag har sett från andra och det lilla jag såg själv så var 'hearingen' väldigt informativ och övertygande. Giuliani fortsatte kriga.

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Titta live här just nu från Arizona, bevis efter bevis presenteras att ogilitga röster gått igenom:

https://www.youtube.com/watch?v=rri6flxaXww

I november fanns det riktigt många bevis. Var tog de vägen egentligen??

Arizonas audit kommer med resultat i nästa månad. Och det är ju på tiden, så här, nära ett år senare.
2021-07-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Då är vi tillbaka till det gamla argumentet, dvs ni kan inte ifrågasätta denna begäran i sig, utan ifrågasätter andra saker, som motiv och profissionalism hos dess undersökare.

Vad är problemet med att låta några ev partiska aktörer göra en granskning av en virtuell kopia av loggar etc.
Om man bara ger dem virtuell access så kan ni alltid verifiera ev upptäckter de gör mot orginalet så att deras underökning stämmer med verkligheten om de nu mot förmodan hittar något problem.

Dvs om de får virtuell acess eller kopia av datan då försvinner möjligheten att de kan trixa med bevis etc (förmodar jag ).
Det borde ge båda sidor en säkerhet att det genomförs korrekt och vi eleminerar samtidigt möjligheten att data kan manipuleras.

Demokratiska beslut behöver inte alltid bli korrekta, men det är bättre att följa dem än att hitta på sina egna regler och om det sedan kostar lite extra att göra en virtuell kopia så verkar det ett rimligt alternativ tycker jag.

edit: och kostnaden kan skickas till undersökarna givetvis

Ninjagänget och deras polare klarar ju inte ens av att hantera utrustningen.

Deras grundbult har hela tiden varit att de ska ha ut fysiska servrar, datorer och routers (plus hela pappersmaterialet) på obestämd tid för att kunna sitta och pula med allt detta. "Virtuell access" är bara ett tillfälligt förhandlingsbud, ett sätt att få in foten i dörren för att kunna gå vidare, sedan kräva fysisk tillgång - och fortsätta framställa sig som utestängda mästerdetektiver.
2021-07-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen

Le-Pen gick för första gången vidare till en andra omgång. Så Le-Pen slog rekord. Så ett bra exempel.
2021-07-30, 13:52
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Jag tror fortfarande att bristfällig kommunikation är problemet. De republikaner som skött valet i Arizona är inte överdrivet intresserade av amatörkockar som skall kontrollera deras jobb. Så sammanfattningsvis tror jag inte problemet finns här på FB utan bestämmer dom sig i AZ så blir jag överkörd i vilket fall som helst. Min makt I frågan är högst marginell.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-07-30, 14:15
Medlem
Citat:

Problemet är att de är partiska.
2021-07-30, 14:18
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Jag har försökt få någon av alla personerna som är emot en undersökning att svara på varför man inte skall få tillgång till router loggarna eftersom det verkar som om säkerheten på datorerna inte sköts på det sätt man borde förvänta sig.

Jag har hittills inte hört något vettigt svar på den frågan tyvär.
Anledningen att man inte ska få tillgång till routerloggarna är att:

1. Det finns inget syfte. Loggarna är helt onödiga för att genomföra en audit och bidrar inte med något.

2. Det är en säkerhetsrisk för countyt att lämna ut dessa loggar.

3. Det är ett enormt jobb att ta fram alla dessa loggar för alla countyts routers.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in