2021-07-27, 04:22
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Allmänt känt eller fördomar/rykten/skvaller? Johanna Frisk dementerade kraftigt att hon hade en affär med Marta. Det verkar inte klokt att man skulle köpa en spelare till priset av två.
Tja, Milan köpte ju storstjärnan Kaká, men varför köpte de även hans lillebror Digão? För att de behövde honom? Knappast, för Digão var i jämförelse en högst medioker spelare, och Milan hade dessutom redan fyllt kvoten med icke EU-spelare. Digão fick bara vara med och spela i en enda match. Å andra sidan, Digão kostade inte mycket alls att köpa för en klubb som Milan. Samma sak med Los Angeles Sol. De lär ha köpt Frisk för en spottstyver jämfört med vad de gav för Marta. Tror du att de köpte Frisk för hennes fotbollskunnande? Knappast, för hon hade inte ens någon landskamp i bagaget. Frisk fick spela totalt 45 minuter i en enda match under den säsong hon var där i Los Angeles Sol. Frisk köptes för att Marta så önskade. Kanske de bara gillade att shoppa ihop?

Det är väl för övrigt inte så förvånande att klubbar köper en spelare till priset av två, ifall den andra spelaren knappt kostar något jämfört med storstjärnan de köper. Sen finns det klubbar som väljer att inte göra så, som LdB FC Malmö och deras tränare Jörgen Petersson.
Du ville inte värva Marta och Johanna Frisk som en kombinerad affär.

Var det första gången en sådan förfrågan kom?

– Nej, det är inte helt ovanligt. Jag har tackat nej till en liknande konstellation tidigare och i båda fallen handlar det om att … dels vill man inte ha in en relation i laget, dels om man har fyra bra mittbackar, varav två får spela, ja då vill man inte ha in en femte för att hon är tillsammans med en bra forward och det är lika mycket för spelarnas skull.
Senast redigerad av schizophrenia 2021-07-27 kl. 04:26.
Citera
2021-07-27, 06:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ge ett enda exempel tack.

Den där brassespelaren Marta och hennes flickvän. Finns fler som du kanske kan leta upp själv? Inte så svårt.
Citera
2021-07-27, 07:25
Medlem
Citat:
Allmänt känt eller fördomar/rykten/skvaller? Johanna Frisk dementerade kraftigt att hon hade en affär med Marta. Det verkar inte klokt att man skulle köpa en spelare till priset av två.
Hahah.. hur gammal är du? Skulle Johanna Frisk gå ut och säga "ja jag blev värvad enbart för att jag ihop med Marta"?
Citera
2021-07-27, 11:37
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Hahah.. hur gammal är du? Skulle Johanna Frisk gå ut och säga "ja jag blev värvad enbart för att jag ihop med Marta"?

Tycker du att alternativet är MERA trovärdigt?
Citera
2021-07-27, 12:19
Medlem
Citat:
Tycker du att alternativet är MERA trovärdigt?
Nej exakt och ändå hänvisar du till Frisks dementi.
Citera
2021-07-27, 13:48
Medlem
skraxs avatar
9 av 10 ggr så har damerna inom svensk fotboll varit asfula och jag har alltid trott att dom är lesbiska. Som sagt, fula så in i helvete.
Citera
2021-07-27, 16:35
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrax
9 av 10 ggr så har damerna inom svensk fotboll varit asfula och jag har alltid trott att dom är lesbiska. Som sagt, fula så in i helvete.
Så du menar att alla som är fula automatisk skulle vara lesbiska? Generalisering generalisering rätt tröttsamt att läsa. Om man bara skulle favorisera lesbiska kvinnor till damlandslaget, så skulle laget knappast vara bra idag. Herrarna klarar ju inte ens att kvala in till OS turneringen. Kanske skulle behövas fler homosexuella i Sveriges herrlandslag där.
Citera
2021-07-27, 17:39
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia-Ponny
Är detta verkligen av intresse, har det någon betydelse?

Såklart intresse finns då flator är aggressivare än normala kvinnor.
Citera
2021-07-30, 13:32
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector

Tidigare i tråden så var det någon som påstod att flator hade mer manliga könshormoner. Det kan jag tänka, då i stort sett alla "pojkflickor" jag stött på genom åren inte verkar ha några problem med att gnaga bäver. Även om dom inte är fullt ut lesbor.
Citera
2021-07-30, 15:20
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Skulle nog vilja våga hävda att alla elitidrottare är mer aggressiva än normala kvinnor. Vad nu en "normal" kvinna innebär. Man blir inte elit utan att extra driv och extra envishet. Så, ja, de lesbiska kvinnor som är lite mer "manliga" kommer ha fysiska fördelar som gör att de kommer längre. Av alla miljoner kvinnor i Sverige hittar du en majoritet lesbiska i olika fysiska sporter. De representerar ändå bara en knapp procent av kvinnor sammantaget. Det finns fler lesbiska kvinnor i radhus som gillar katter och att gå på gym än det finns kvinnliga fotbollspelare på elitnivå sammanlagt.
Citera
2021-07-30, 15:26
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Skulle nog vilja våga hävda att alla elitidrottare är mer aggressiva än normala kvinnor. Vad nu en "normal" kvinna innebär. Man blir inte elit utan att extra driv och extra envishet. Så, ja, de lesbiska kvinnor som är lite mer "manliga" kommer ha fysiska fördelar som gör att de kommer längre. Av alla miljoner kvinnor i Sverige hittar du en majoritet lesbiska i olika fysiska sporter. De representerar ändå bara en knapp procent av kvinnor sammantaget. Det finns fler lesbiska kvinnor i radhus som gillar katter och att gå på gym än det finns kvinnliga fotbollspelare på elitnivå sammanlagt.

Haha kul 😂
Jag instämmer, sanningen är inte alltid tråkig.
Citera
2021-07-30, 19:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Magdalena Eriksson gillar väl bara killar?

amanda ilestedt

och Hanna Glas också bara killar för dessa damer.
Nix. Magda Eriksson är ihop med lagkamraten i Chelsea, danska stjärnan Pernille Harder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in