2021-07-22, 02:55
Medlem
Jag läste för ett par år sen att det var fyra män på damlandslagets middag med respektive, vilket jag antar var (inkl tränare och ledare) ca 35 par.

Jag bryr mej inte ett dugg, tror att det borde var förväntat.

Som varandes, av icke heteronormativ föreställningsvärld, var jag föga överraskade av #metoo damallsvenskan.
Citera
2021-07-22, 07:28
Medlem
BaraBiffens avatar
Kanske en egen tråd i sig men tror ni de straighta tjejerna känner sig uttittade i omklädningsrummet när de duschar? Jag hade nog gjort det.
Citera
2021-07-22, 08:40
Medlem
Imnshos avatar
Innebär det att det liksom är samma falanguppdelning som på herrlandslagets tid på 10-talet?

Dvs Zlatan, Mellberg och Chippens falang mot Ljungberg och Källström? Hårda tacklingar som den klassiska Mellberg mot Ljungberg som ledde till slagsmål?

https://www.youtube.com/watch?v=On4t0ZKi3F4

Kan tänka mig att Fischer är en riktig slaktare när hon glidtacklar Asllani....
Citera
2021-07-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Det är en maskulin sport och maskulina kvinnor dras till maskulina saker precis som maskulina män. Lesbiska kvinnor är i regel mer maskulina och har förmodligen högre testosteron-nivåer
Vad är en "maskulin" sport, fotbollsspelare är ju mesar som åmar och larvr sig för minsta lilla, verkar väldigt utseendefixerade också (beställer frisörer till em). Menar du som i hård, muskulös sport så är ju ex. handbollsspelare av mycket hårdare virke. Hockey likaså, där har de ju dock skydd.. rugby, amerikansk fotboll, vattenpolo gällande ren muskelstyrka krävs det ju mycket testosteron i typ simning, sprint, medeldistans också, utan den mig veterligen stora lesbiska dominansen (caster semenya och liknande har väl någon slags överproduktion av testo, och lebba iofs).. men visst, fotboll är ju den största sporten och lagsport, social också. Kanske ett sätt att slå två flugor i en smäll och träffa "kompisar" också.. plus bisexuella som pga politik, grupptryck och smidighet väljer flickvän före pojkvän.
Citera
2021-07-22, 10:31
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad är en "maskulin" sport, fotbollsspelare är ju mesar som åmar och larvr sig för minsta lilla, verkar väldigt utseendefixerade också (beställer frisörer till em). Menar du som i hård, muskulös sport så är ju ex. handbollsspelare av mycket hårdare virke. Hockey likaså, där har de ju dock skydd.. rugby, amerikansk fotboll, vattenpolo gällande ren muskelstyrka krävs det ju mycket testosteron i typ simning, sprint, medeldistans också, utan den mig veterligen stora lesbiska dominansen (caster semenya och liknande har väl någon slags överproduktion av testo, och lebba iofs).. men visst, fotboll är ju den största sporten och lagsport, social också. Kanske ett sätt att slå två flugor i en smäll och träffa "kompisar" också.. plus bisexuella som pga politik, grupptryck och smidighet väljer flickvän före pojkvän.

Du har en poäng, fotboll är ju inte den mest maskulina sporten, men själva lagspelandet där man är en grupp som ska slåss mot en annan grupp är rätt maskulint i sig (tilltalar väl människans primitiva instinkt att kriga och vinna mot en annan stam).
Citera
2021-07-22, 10:35
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag läste för ett par år sen att det var fyra män på damlandslagets middag med respektive, vilket jag antar var (inkl tränare och ledare) ca 35 par.

Jag bryr mej inte ett dugg, tror att det borde var förväntat.

Som varandes, av icke heteronormativ föreställningsvärld, var jag föga överraskade av #metoo damallsvenskan.
Undrar hur mycket tjafs det är hemmavid i de fall då respektive inte spelar fotboll? "Vem delar du rum med?" etc.
Citera
2021-07-22, 11:39
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Man kan ju fråga sig varför det är så många som är lesbiska i damfotboll, det har jag aldrig förstått?! Bryr mig egentligen inte om sport alls, förutom Karate och golf, men aldrig ens kollat på damfotboll, bara vanlig herrfotboll.

OnT:
Tror inte det är allt för många som är hetero i damfotboll.
Kvinnor som utsätts för höga halter av testosteron i fosterstadiet utvecklar manliga egenskaper både psykiskt och fysiskt. Normalt utvecklade kvinnor kan inte konkurrera med dessa. Därför är så många av kvinnliga idrottare lesbiska.
Citera
2021-07-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Kvinnor som är lesbiska har ofta manliga personlighetsdrag. Mer tävlingsinriktade osv. De har helt enkelt ett mer driv i sig likt män. Så har de mulat sin väg fram i rangordningen bland de mer "vanliga" kvinnliga tjejerna som har fått gå åt sidan. Detta kan väl förklara varför just toppen av damfotbollen har misstänksamt många lesbiska.

Den hypotesen är nog ganska gångbar. Undrar hur det ser ut inom näringslivet. Där ser kriterierna iofs lite annorlunda ut för en karriär. Handlar ju inte enkom om prestationer om man säger så.
Citera
2021-07-22, 12:02
Medlem
Jakobsson och Kosse vet jag är hetero iaf.

Såg nu att Blackstenius är tsm med en kille, så då är jag helt säker på henne också

Sen kan ju givetvis flera vara BI, det har jag ingen koll på
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2021-07-22 kl. 12:12.
Citera
2021-07-22, 12:33
Medlem
Coolvid19s avatar
Det finns förmodligen fler registrerade kvinnliga fotbollsspelare än det finns totalt kvinnliga utövare av andra sporter. Oavsett det så är 95% straighta. Det är så samhället ser ut. Ungefär 5 procent är homosexuella, oavsett om man idrottar eller studerar eller vad man gör.

När det kommer till elitidrott är det få förunnat att syssla med. Dessutom rätt mycket pengar inblandat. Något som lockar till doping. Det var några år sedan man upptäckte att en del av de kinesiska kvinnorna sett till att bli gravida lagom till OS, då utsöndrar de stora mängder hormoner helt naturligt och blir starkare. Sedan gjorde de abort efteråt. Men det var inte doping. Idag vet jag inte. Det finns den här sydafrikanska medeldistansaren som är överlägsen. Hon ser ut som en man, men saknar penis. Nu har de fått ändra gränsvärdena för hormon för att hon inte ska få tävla mot andra tjejer längre. Rätt eller fel? Det finns säkert manliga konståkare som är mer kvinna än man också.

Med detta sagt kan jag inte tillräckligt mycket för att våga uttala mig om homosexualitet. Mer än att det är medfött. Ingenting man väljer. Det finns möjligen ett antal lesbiska på den yttersta vänsterkanten som valt att leva lesbiskt av ideologiska skäl.

Sammantaget kan man säga att de som är mer "manhaftiga" söker sig till idrotter där de passar bäst. Det funkar inte att vara en kortsnaggad köttbulle i damfotboll på högre nivå. Däremot kan man anta att många av spelarna på elitnivå har lite annorlunda hormonsammansättning än de andra. Visst kan en kvinna träna sig till att närma sig en manlig fysik, men en del verkar ha det medfött. Ska bli spännande att se om de inför samma blodprov i fotboll som de har i friidrott? Å andra sidan hade den australiske simmaren Ian Thorpe typ 57 i skostorlek. Det var ju att tävla mot någon som hade inbyggda simfötter. Och det var inte doping?

Vad idrottare gör i sängen eller med vem är väl egentligen rätt ointressant?
Citera
2021-07-22, 12:33
Medlem
Är detta verkligen av intresse, har det någon betydelse?
Citera
2021-07-22, 13:05
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det finns förmodligen fler registrerade kvinnliga fotbollsspelare än det finns totalt kvinnliga utövare av andra sporter. Oavsett det så är 95% straighta. Det är så samhället ser ut. Ungefär 5 procent är homosexuella, oavsett om man idrottar eller studerar eller vad man gör.

När det kommer till elitidrott är det få förunnat att syssla med. Dessutom rätt mycket pengar inblandat. Något som lockar till doping. Det var några år sedan man upptäckte att en del av de kinesiska kvinnorna sett till att bli gravida lagom till OS, då utsöndrar de stora mängder hormoner helt naturligt och blir starkare. Sedan gjorde de abort efteråt. Men det var inte doping. Idag vet jag inte. Det finns den här sydafrikanska medeldistansaren som är överlägsen. Hon ser ut som en man, men saknar penis. Nu har de fått ändra gränsvärdena för hormon för att hon inte ska få tävla mot andra tjejer längre. Rätt eller fel? Det finns säkert manliga konståkare som är mer kvinna än man också.

Med detta sagt kan jag inte tillräckligt mycket för att våga uttala mig om homosexualitet. Mer än att det är medfött. Ingenting man väljer. Det finns möjligen ett antal lesbiska på den yttersta vänsterkanten som valt att leva lesbiskt av ideologiska skäl.

Sammantaget kan man säga att de som är mer "manhaftiga" söker sig till idrotter där de passar bäst. Det funkar inte att vara en kortsnaggad köttbulle i damfotboll på högre nivå. Däremot kan man anta att många av spelarna på elitnivå har lite annorlunda hormonsammansättning än de andra. Visst kan en kvinna träna sig till att närma sig en manlig fysik, men en del verkar ha det medfött. Ska bli spännande att se om de inför samma blodprov i fotboll som de har i friidrott? Å andra sidan hade den australiske simmaren Ian Thorpe typ 57 i skostorlek. Det var ju att tävla mot någon som hade inbyggda simfötter. Och det var inte doping?

Vad idrottare gör i sängen eller med vem är väl egentligen rätt ointressant?

Frågan lär väl aktualiseras rätt snabbt. Såg inte matchen men Zambias Barbara Banda verkar vara av Saster Semenya karaktär (gjorde alla 3 mål när Zambia förlorade med 10-3 mot Holland i premiären) dock inte på samma nivå. Tror dock inte samma regler kommer införas i fotbollen då det ju handlar om mer än den rena fysiken. Tidigt 2000-tal fanns det ju många som hävdade i fotbollens framtid skulle vara de super fysiska spelarna från afrika, att man skulle lira med 10 spelare som vara 1,90 och snabba/starka allihopa. Det som kom istället vara tiki-taka med Barcelona där flertalet spelare istället är typ 1,70.

Men visst kommer en damspelare med manlig fysik/explosivitet och fotbollstalang för allsvenkan på herr sidan så kommer spelaren sticka ut tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in