2021-07-30, 07:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transyl
Börjar bli orolig för min fru som va så jävla snabb på sina sprutor,det är små små förnedringar som kanske inte betyder någonting och hon blir super irriterad om jag bara nämner minsta lilla oro.
Det förändringar jag tycker mig se är följande
Hon har blivit lite glömsk och kommer ihåg ”fel”och blir skitsur om jag påtalat det
Hon har typ fått yrsel ett par ggr och säger det är värmen-kanske men går över när hon sitter still ett tag.
Tycker ser äldre ut på något sätt tunnare hår osv.
Tål alkohol skitdåligt blir konstig och slocknar. Förut var hon normalt full när vi har fest.
Vad tror ni,är det någon annan i nära relation som har märkt någon förändring om det nu är det?kan ju var då hon bara blivit gammal
För min del skulle jag bli skogstokig med en foliehatt till make/maka. Och jo, jag skulle nog åldras påtagligt om jag var tvungen att stångas mot tokigheter dagarna i ända.
2021-07-30, 07:28
Medlem
Dock oroande att Delta varianten ökar trots vaccineringar. Hösten kan bli kaotisk om inte det införs resestopp här och nu men det kommer väl inte hända förrän det är för sent. Oroande att så många också vaccineras även barn vi vet inte långtidseffekterna av det här vaccinet...
2021-07-30, 07:33
Medlem
Inkommers avatar
Har märkt liknande saker på en del bekanta. När man talat om för dom att dom blivit helt knäppa efter vaccinet blir dom skogstokiga. Har sagt upp kontakten med två och blivit tvungen att ge en som inte kunde kontrollera sig stryk.
2021-07-30, 07:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Ni vet väl att spik proteinerna sätter sig på livmodern och gör att tjejer får missfall eller får missbildade barn. Detta är folk mord

Du menar på fullt allvar att vaccineringen är att jämställa med förintelsen? 😉 Kom gärna med en vetenskaplig källa till ditt påstående att vaccineringen orsakar missbildade barn.
2021-07-30, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Dock oroande att Delta varianten ökar trots vaccineringar. Hösten kan bli kaotisk om inte det införs resestopp här och nu men det kommer väl inte hända förrän det är för sent. Oroande att så många också vaccineras även barn vi vet inte långtidseffekterna av det här vaccinet...

Vilka studier talar för långtidseffekter?
2021-07-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilken fråga är det ? det är ju det vi inte vet!
2021-07-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
För min del skulle jag bli skogstokig med en foliehatt till make/maka. Och jo, jag skulle nog åldras påtagligt om jag var tvungen att stångas mot tokigheter dagarna i ända.
Foliehatt-för att jag har varit orolig för min frus hälsa?
Vi hade ett ”bra”samtal med varandra inatt och min fru bröt i hop, ja hon känner själv att hon inte frisk hon är orolig när hon ska köra bil bla träningen går skit(hon typ kollapsade på träningen) utan säga något till mig.
Hon är själv livrädd att det är sprutan och hon gjort det här på sig själv.
Vi åker till läkaren imorgon
2021-07-30, 08:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vilken fråga är det ? det är ju det vi inte vet!

Precis min poäng. Det finns inga studier som talar för att biverkningar magiskt uppstår flera år längre fram.
2021-07-30, 08:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Under utredning hur man ska göra. Men långvariga symtom är uppenbara.
Citat:
SBU har fått regeringens uppdrag att utvärdera det vetenskapliga stödet avseende vård, behandling och rehabilitering av patienter med långvariga symtom av sjukdomen covid-19 (S2020/06019/FS (delvis)). Tre frågor formulerades: vilka långvariga (>6 veckor) symtom förekommer hos personer med bekräftad* covid-19-infektion och hur vanliga är dessa; vilka behandlings- och rehabiliteringsinsatser är effektiva för långvariga symtom; vilka pågående eller opublicerade studier finns?
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=76724489#editor

Sånt kan hända när man väljer att inte vaccinera sig.
2021-07-30, 09:04
Medlem
Citat:
Börjar bli orolig för min fru som va så jävla snabb på sina sprutor,det är små små förnedringar som kanske inte betyder någonting och hon blir super irriterad om jag bara nämner minsta lilla oro.
Det förändringar jag tycker mig se är följande
Hon har blivit lite glömsk och kommer ihåg ”fel”och blir skitsur om jag påtalat det
Hon har typ fått yrsel ett par ggr och säger det är värmen-kanske men går över när hon sitter still ett tag.
Tycker ser äldre ut på något sätt tunnare hår osv.
Tål alkohol skitdåligt blir konstig och slocknar. Förut var hon normalt full när vi har fest.
Vad tror ni,är det någon annan i nära relation som har märkt någon förändring om det nu är det?kan ju var då hon bara blivit gammal

Pratade med en vän igår, och det är nu ca 4 veckor sedan han fick andra sprutan.
Sluddrigt tal, svårt att få fram vissa ord, det han själv märkt är att han har svårt att få lungorna att jobba, trött och allmänt nedstämd.
2021-07-30, 09:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Foliehatt-för att jag har varit orolig för min frus hälsa?
Vi hade ett ”bra”samtal med varandra inatt och min fru bröt i hop, ja hon känner själv att hon inte frisk hon är orolig när hon ska köra bil bla träningen går skit(hon typ kollapsade på träningen) utan säga något till mig.
Hon är själv livrädd att det är sprutan och hon gjort det här på sig själv.
Vi åker till läkaren imorgon
Ja, som du går på så är det inte konstigt att din fru till slut mår skit utan att riktigt veta varför kanske.

Pröva det motsatta. Att intala henne att det inte handlar om vaccinet.

Edit:

En fråga: har du själv tagit vaccinet?
Senast redigerad av arbetet 2021-07-30 kl. 09:19.
2021-07-30, 09:19
Medlem
Citat:
Precis min poäng. Det finns inga studier som talar för att biverkningar magiskt uppstår flera år längre fram.
Så du förstår alltså inte poängen med att göra långtidsstudier på nya vaccin och läkemedel innan de går ut på marknaden?
Med din retorik så finns inga problem så länge som man blundar och har ett finger i vardera öra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in