2021-07-29, 18:28
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Jag skiter i vad DU anser, att en man är OK med att en kvinna skrter om sina sexuella bravader och att hon spelar tv-spel duger inte åt en feminist, han måste engagera sig politiskt också
Ni hävdar ju även att individfall inte duger som bevis på att inte män generelt är sexitiska svin och som bevis på att kvinnor ej motarbetas socialt, ni menar ju att det är hur män generellt agerar som räknas, alltså så är inte din egna välsignelse värd ett piss
Än en gång, dina feministiska vänninor tycker inte att de striktare klädkoderna för män, speciellt sminkförbudet (och nej, dit fegiskräm som ej syns räknas inte här) är något att hänga upp sig på och exempel på könsspecifik orättvisa
Ta upp det faktum att män inte kan bära smink som syns precis som kvinnor kan på åtminstone 95% av alla arbetsplatser så kommer du få dig en överraskning med deras reaktion, du kommer inte bli tagen på allvar
Man kan ju undra varför du måste vara så aggressiv och generalisera så mycket över vad feminister hävdar och menar.

Och jag måste hålla med Tomatkungen här.
Den man som vill sminka sig får väl göra det idag?
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-29 kl. 18:30.
Citera
2021-07-29, 18:30
Medlem
Citat:
Bingo! De allra flesta kvinnor kanske inte vill klä sig som butchflator eller spela tv-spel. Trillade polleten ned nu? Dags att rösta konservativt, kanske?
Jag är glad att du äntligen förstår min syn på feminister

Och det gör inte alla heller. Men de som vill ska väl få göra det?
Citera
2021-07-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Man kan ju undra varför du måste vara så aggressiv.
Som sagt, den man som vill sminka sig får väl göra det idag?
Ja, varför är jag så aggresiv efter alla år av aggresiv feministpropaganda, artiklar, inlägg på forum, etc.?
Du förtjänar inget annat än aggresivt bemötande, respekt skall vara ömsesidigt
Ni är ju själva aggresiva i ton när ni tar upp att kvinnor inte kan skruta om att knulla eller att de ej accepteras som tv-spelsnördar
Nej, klädkoderna tillåter inte det, men du anser ju inte att det är en viktig fråga för jämlikhet ändå
Citera
2021-07-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och det gör inte alla heller. Men de som vill ska väl få göra det?
Ja?
Eller nej förresten, hade jag haft magiska krafter så hade jag hindrat specifikt feminister att kunna skryta om sina knul eller att accepteras som tv-spelsnördar
Jag hade även lagt en förbannelse över samtiliga feminister att de adrig mer kan sminka sig, att de har konstant snaggat hår som aldrig växer ut och att de bara hade kunnat klä sig i säckiga enfärgade kläder
Citera
2021-07-29, 18:57
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ja, varför är jag så aggresiv efter alla år av aggresiv feministpropaganda, artiklar, inlägg på forum, etc.?
Du förtjänar inget annat än aggresivt bemötande, respekt skall vara ömsesidigt
Ni är ju själva aggresiva i ton när ni tar upp att kvinnor inte kan skruta om att knulla eller att de ej accepteras som tv-spelsnördar
Nej, klädkoderna tillåter inte det, men du anser ju inte att det är en viktig fråga för jämlikhet ändå
Jag tycker ju att du kan börja med att inse att alla feminister inte är en och samma person.
Jag har till exempel aldrig tyckt att vare sig kvinnor eller män ska skryta om sina sexuella erövringar.

Du talar om klädkoder för män, men det finns skönhetsregler för kvinnor med.
Till exempel, när såg du en kvinna visa en hårig armhåla eller håriga ben sist?
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-29 kl. 19:42.
Citera
2021-07-29, 19:06
Medlem
Citat:
Jag tycker ju att du kan börja med att inse att alla feminister inte är en och samma person.
Jag har till exempel aldrig tyckt att vare sig kvinnor eller män ska skryta om sina sexuella erövringar.

Du talar om klädkoder för män, men det finns skönhetsregler för kvinnor med.
Till exempel, när du såg du en kvinna visa en hårig armhåla eller håriga ben sist?
Men alla konservativa är en och samma person?
Feminister idag tycker att det är en hjärtefråga att kvinnor skall få skryta om sina sexuella erövringar, jag har själv inga problem med det, jag har själv kvinniga bekanta som öppet har talat om sitt sexliv, jag har dock problem med det feministiska hyckleriet kring fuckboys och hur män som knullar runt och skryter om det är äckliga
Det är inte förbjudet för en kvinna att ha hårig armhålla och håriga ben på arbetet och det är bra mycket lättare för en kvinna att ha håriga ben och armhåla än vad det är för en man att raka ben och armhåla socialt, hår på ben och i armhålla på kvinnor hyllas av public service och tas ständigt upp som hjältemodigt
Själv förstår jag inte varför man vill ha hår i armhållan, jag rakar själv, håller borta svetten
Citera
2021-07-29, 20:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Ända sedan Feministiskt Initiativ åkte ut ur riksdagen så har jag inte hört ett skit från dem.

Dagens feminism handlar mer om hat mot vita män, kulturmarxism och allt annat hjärnskadat skit. Kvinnor som är på denna sida är det för att de har så extremt lågt självförtroende så de måste få utlopp mot någonting. Likt religion så följer man dogmat till a och o utan att stanna upp.

Sedan finns det alltid en del väldigt attraktiva kvinnor, men alla dessa är just runt 20-års åldern, dvs, deras höjdpunkt i livet och då vill man ha så mycket makt som möjligt. Du ser knappt några 30+ kvinnor gå lika mycket berserk på sociala medier som dem i 20-års åldern.

Men allt går i vågor. Media och stater försöker profitera så mycket som helst med kulturmarxism eftersom man har lyckats intyga alla att man är den moraliskt överlägsna människan baserat enbart på sitt känsloregister.

Vad vi egentligen ser är gravt störda sociopater.
Citera
2021-07-29, 20:14
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Men alla konservativa är en och samma person?
Absolut inte.

Citat:
Feminister idag tycker att det är en hjärtefråga att kvinnor skall få skryta om sina sexuella erövringar, jag har själv inga problem med det, jag har själv kvinniga bekanta som öppet har talat om sitt sexliv, jag har dock problem med det feministiska hyckleriet kring fuckboys och hur män som knullar runt och skryter om det är äckliga
Åter igen är alla feminister inte samma person.
Jag tycker som sagt inte att vare sig kvinnor eller män ska uppföra sig så.

Citat:
Det är inte förbjudet för en kvinna att ha hårig armhålla och håriga ben på arbetet och det är bra mycket lättare för en kvinna att ha håriga ben och armhåla än vad det är för en man att raka ben och armhåla socialt, hår på ben och i armhålla på kvinnor hyllas av public service och tas ständigt upp som hjältemodigt
Då skulle jag vilja veta vilka program det är, där man får se kvinnor visa upp håriga armhålor.
Det är nog vanligare att se en sminkad man i alla fall.

Citat:
Själv förstår jag inte varför man vill ha hår i armhållan, jag rakar själv, håller borta svetten
Men det är mer tillåtet för en man att låta bli.
Citera
2021-07-29, 20:23
Medlem
Citat:
Absolut inte.
Så du har aldrig dragit konservativa eller anti-feminister över en och samma kam? Det betvivlar jag strakt.

Citat:
Åter igen är alla feminister inte samma person.
Jag tycker som sagt inte att vare sig kvinnor eller män ska uppföra sig så.
Jag utgår efter majoriteten feminister och vad som spys ut av det feministiska etablisemnaget via public service eller något konstprojekt finasierade av våra skattepengar
Om du nu är orolig för feminismens rykte så får du väll lägga ned tid på att kritisera mainstream feminism och etablisemanget istället för att slösa dyrbar tid här på forumet

Citat:
Då skulle jag vilja veta vilka program det är, där man får se kvinnor visa upp håriga armhålor.
Det är nog vanligare att se en sminkad man i alla fall.
Här har du Noue El-Rafai som visar upp hårig armhålla på public service, inklusive SDare som hängs ut som sexisitiskt svin av din kära etablisemngsmedia för att skydda och uppmuntra gärningen:
https://static.cdn-expressen.se/images/3f/dc/3fdcf2e2efa248eea1f814c2df8cca5d/700@70.jpg
Naturligtvis dyker det ofta upp män i smink, de är dock alltid H, B, T eller Q och aldrig smakfullt sminkade, bara shockvärde och ingen estetisk tanke bakom

Citat:
Men det är mer tillåtet för en man att låta bli.
Ja.
Citera
2021-07-29, 20:26
Medlem
Opaques avatar
[quote=AnnaDea|76720791
Dagens feminism handlar mer om hat mot vita män, kulturmarxism och allt annat hjärnskadat skit. Kvinnor som är på denna sida är det för att de har så extremt lågt självförtroende så de måste få utlopp mot någonting. Likt religion så följer man dogmat till a och o utan att stanna upp.

.[/QUOTE]

Så är det. Jag tror inte ens att gullefeministerna som "bara vill ha jämlikhet" fattat riktigt att hela feministbygget undan för undan blivit kapat av nymarxistiska postmodernister. Feminism är nuförtiden bara en täckmantel , bakom den finns hela det auktoritära vänsterpolitisk godset dolt.

Lite måste väl, för fan, dagens "snälla" feminister fattat också för jösse namn ? Här talas det inte så mycket om kvinnor,klass,framtid och reformer - Det snackas om vita manliga privilegier och vit överlägsenhet i samma kontext. Och varför det ? Ja, kanske för att den utlrprogressiva vänstern fortsätter att göra det dom varit bäst på ...Att så split mellan könen och raser.Försöka intala unga flickor att de behöver bejaka sitt ego, intala unga pojkar att de behöver backa.
Bra recept för att avancera ett samhälle ? Eller ett vanligt recept från vänstern att destabilisera samhällen.
Citera
2021-07-29, 22:42
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Så du har aldrig dragit konservativa eller anti-feminister över en och samma kam? Det betvivlar jag strakt.
Varför skulle jag göra det, när jag vet att världen inte är så svart-vit?
Jag är faktiskt själv socialkonservativ.

Citat:
Jag utgår efter majoriteten feminister och vad som spys ut av det feministiska etablisemnaget via public service eller något konstprojekt finasierade av våra skattepengar
Om du nu är orolig för feminismens rykte så får du väll lägga ned tid på att kritisera mainstream feminism och etablisemanget istället för att slösa dyrbar tid här på forumet
Gör som jag och ignorera de extremaste typerna, det mår du bäst av.
Sedan tror jag väl inte att de som du kallar för "mainstream" är så typiska för hur de flesta feminister är.

Citat:
Här har du Noue El-Rafai som visar upp hårig armhålla på public service, inklusive SDare som hängs ut som sexisitiskt svin av din kära etablisemngsmedia för att skydda och uppmuntra gärningen:
https://static.cdn-expressen.se/images/3f/dc/3fdcf2e2efa248eea1f814c2df8cca5d/700@70.jpg
Okej, men det var väl ett undantag för att chockera?
Jag är dessutom SDare själv, även om jag har en mer positiv inställning till public service än du har.

Citat:
Naturligtvis dyker det ofta upp män i smink, de är dock alltid H, B, T eller Q och aldrig smakfullt sminkade, bara shockvärde och ingen estetisk tanke bakom.
Kanske det, men det är knappast förbjudet för en heterosexuell man att sminka sig heller.
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-29 kl. 22:47.
Citera
2021-07-29, 22:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag skiter i vad DU anser, att en man är OK med att en kvinna skrter om sina sexuella bravader och att hon spelar tv-spel duger inte åt en feminist, han måste engagera sig politiskt också
Ni hävdar ju även att individfall inte duger som bevis på att inte män generelt är sexitiska svin och som bevis på att kvinnor ej motarbetas socialt, ni menar ju att det är hur män generellt agerar som räknas, alltså så är inte din egna välsignelse värd ett piss
Än en gång, dina feministiska vänninor tycker inte att de striktare klädkoderna för män, speciellt sminkförbudet (och nej, dit fegiskräm som ej syns räknas inte här) är något att hänga upp sig på och exempel på könsspecifik orättvisa
Ta upp det faktum att män inte kan bära smink som syns precis som kvinnor kan på åtminstone 95% av alla arbetsplatser så kommer du få dig en överraskning med deras reaktion, du kommer inte bli tagen på allvar

Det går bra att sminka sig som man om man så önskar. Handlar nog mer om att man själv inte har stake nog att göra det om man avstår bara för att andra skulle tycka si eller så om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in