2021-07-28, 23:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det har skrivits rätt mycket i stil med att han har varit med och bearbetat Esbjörn så Esbjörn skulle sälja. Han har hjälpt till att få ner priset. Han har värderat fastigheten extremt lågt.

Men ja, det är mindre skit än vad Majkgård har fått ta. Men hur stor är hans inblandning relativt Majkgård och company? Monika, Majkgård och Binninge har varit delaktiga i den här cirkusen i betydligt högre utsträckning, det kan du inte förneka. Theo har sammanställt någon annans förhandlingar i ett kontrakt så vitt vi vet.
Jag håller med dig om att Monica, Majken och Johann har en betydligt större roll i detta än Theo. Dock finns det inga som helst belägg för att personerna runt Esbjörn vill honom illa eller har dolda motiv. En Facebook konversation skriven i affekt visar ingenting av det de blivet beskyllda för här.

Dock värderade Teo verkligen. Skrev han inte bara pappret och avskrev sig ansvar?Dessutom tycker jag att värderingen var väldigt låg, fortfarande.

Att det funnits kritik mot Notar är ju inte så konstigt. Om du läser deras värdering så står det inget om vilket datum värderingen avser. Eller det står någon gång på hösten. Det står ingenting om att någon besökt huset. Det är en soppig värdering helt enkelt. Värd att kritisera.
2021-07-28, 23:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utrotamuslimer
Nja,då får väl Esbjörns gode man agera härbärge .Nått ska väl tanten göra förutom att hänga i pysselverkstan.
Esbjörn har ingen godman.
Men visst kan han ha bott hos Monica. Men det har vi ju egentligen inga belägg för att tro.
2021-07-28, 23:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Esbjörn har två lägenheter till sitt förfogande. En i Uppsala och en i Västerås. Så på bar backe hamnar han inte, bara det att Majkgård tar sin hand från honom.
Jag vet, men höll han inte på att säga upp hyresrätten i Västerås? Men det kanske inte blev något? Den i Uppsala är väl uthyrd. Men det är ju bara att säga upp deras kontrakt om man vill.
2021-07-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du ska ta det du läser här med en nypa salt. Vi antar att Esbjörn inte är utsparkad på bar backe. För då känns det lite som om det vore Ebbas fel.

Men om han har sådana svårigheter som odalgårdens Majken har beskrivet. Kanske ett särskilt boende är det rätta för Esbjörn.
Fast där är extremt svårt att få plats, så skulle han bli biståndsbedömd att tillhöra den personkretsen skulle Ebba ligga riktigt illa ute. För då är det svart på vitt att han är klapp-dement.

Esbjörn var åtminstone kvar på Odalgården för 3veckor sedan och där gick han omkring utan rullator eller annat stöd.
2021-07-29, 00:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xdbtjm
Esbjörn var åtminstone kvar på Odalgården för 3veckor sedan och där gick han omkring utan rullator eller annat stöd.
Så skönt att veta. Men vad jag vet har Esbjörn aldrig haft rullator. Så det var ju tur att han inte hade det nu heller.
2021-07-29, 00:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är du medveten om att Esbjörn har kognitiva funktionshinder och har varit utsatt för en jävla press och stress vilket förvärrar tillståndet avsevärt? Detta har Binninge, till skillnad från Ebba, varit medveten om redan från början. Det är inte svårt att få fram vad kognitivt funktionsnedsatta vill, önskar och har för behov, om man utan att pressa dem och utan att man driver egna önskemål, lyssnar på dem och ger dem gott om tid.

Vad har Binninges uppfattning om Esbjörns exakta ålder med Binninges förmåga att företräda Esbjörns intressen att göra? Det är precis det här jag menar med konspiratoristeorier och att man frångår Ockhams rakkniv. Man suger tag i ett irrelevant stycke fakta och drar vittgående slutsatser utifrån detta fragment, som går i rakt motsatt riktning till helheten. På det barocka sättet att närma sig sanningen, kan man landa precis var som helst. Hamnar man rätt har man haft lika mycket tur, som att en klocka som stannat, råkar visa rätt tid när man tittar på den.

Om nu en sk ombud ska företräda någon så är väl det första att ta reda på vem?
Namn ålder bor osv..
Att han sen hittar på saker som han kan anmäla utan att nu Esb ens var informerad om det tyder endast på egen agenda utan att först prata med den som man nu ska företräda.
Esb ville inte ha någon ersättning för detta. bara det säger hur onödigt och dumt en anmälan var.

En bra liknelse är faktiskt om du lämnar in bilen och dom gör saker du Ej bett om typ byter framlykta för att dom anser du behöver det, helt ok men fråga först eller?

Binninge hade noll koll,
Jag tycker inte det är ett ärende som ska föras genom media. Jag tycker det är ett ärende som ska föras mellan parterna. det tycker inte han
När han fick frågan om det var Esb vilja så svävade han och var inte säker men trodde det.
detta i en intervju i tidningen
Ser man på högen med ris som är nedtaget så undrar man ju vart dom "stora" träden blev av.
https://imgur.com/a/p8ZkybH
Senast redigerad av braattha 2021-07-29 kl. 01:11.
2021-07-29, 00:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Han företräder väl verklig sin klient när han gör anmälan. Man får inte hugga ner träd och märka upp träd på någon annans tomt. Hur det än blir med vems tomt det blir i framtiden. Var det Esbjörns hus där och då. Det var ett tag kvar till Ebbas Busch tillträdens dag.

Vidare så talar ju mycket för att Esbjörn blev väldigt upprörd över alla markerade träd. Ebba talar ju till och med om som i sitt väldigt konstiga brev till Esbjörn.

Esb hade inte föreslagit honom att göra detta och då gör han det av egen vendetta mot EB vi vet ju varför.
2021-07-29, 00:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag vet, men höll han inte på att säga upp hyresrätten i Västerås? Men det kanske inte blev något? Den i Uppsala är väl uthyrd. Men det är ju bara att säga upp deras kontrakt om man vill.

Båda är bostadsrätter, nu bor han Uppsala två kvarter från Tinget.
Binninge har yttrat att Esb ska avyttra boenden, vilken / vilka har ej framkommit.
2021-07-29, 01:16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Båda är bostadsrätter, nu bor han Uppsala två kvarter från Tinget.
Binninge har yttrat att Esb ska avyttra boenden, vilken / vilka har ej framkommit.
Var bor Ebba?
2021-07-29, 07:01
Medlem
Citat:
Ja det är ju svårt att veta. Dock gav han i så fall tillstånd att röja innan kontraktet var skrivet. Och med tanke på hur lära träden var honom. Så har jag svårt att tro att han givet tillstånd att ta ner några träd. En demenssjukdom funkar sällan så att man tycker en sak ena dagen och en annan den andra. Hjärnan har stannat av, den kan inte tänka i nya banor. Så det är inte så troligt att han lovat. Dessutom om han lovat och glömt så säger det ganska mycket om var han är i som demens.
Man måste vara rejält korkad om man tror att Esbjörn hade några känslor för fastigheten. Att efter 25 års förfall komma och hävda det är ren lögn. Hade han nu älskat stället hade skicket varit helt annorlunda.
2021-07-29, 08:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Man måste vara rejält korkad om man tror att Esbjörn hade några känslor för fastigheten. Att efter 25 års förfall komma och hävda det är ren lögn. Hade han nu älskat stället hade skicket varit helt annorlunda.
Men snälla du, att Esbjörn älskar stället är det ingen tvekan om. Menar du att du fortfarande inte tror att han har ångrat sig? Det måste ju bara vara du kvar som håller fast vid den tanken. Till och med Ebba Busch måste ju ha insett att han har ångrat sig.
Han har tydligt sagt det. Samt att han inte är påverkad av någon.
Vet du jag tror Ebba egentligen inte vill köpa, men att hon är påverkad genom sitt ombud. Ombudet ska tydligen vara ute personlig vendetta med Esbjörn.
2021-07-29, 08:26
Medlem
Citat:

kan ni sluta ljuga om att det är en hyresrätt ?

Enligt bostadsrättsföreningens årsredovisning, så finns det inga hyresrätter i föreningen.

https://www.hsb.se/contentassets/2cff324fda954bd094cb921a0fa9ad43/kallhagen_2016.pdf

Det bor numera en 23 åring i lägenheten, så den är uthyrd i andrahand sedan 5/1 2021. alternativt såld, men jag hittar ingen försäljning på adressen, så mer troligt är att den är uthyrd i andrahand.

Uppgiften om att det skulle vara en hyresrätt kommer från den notoriska lögnaren Binninge och är lätt att motbevisa.

Förövrigt är den u Uppsala även den en bostadsrätt och den föreningen har inte heller några hyreslägenheter enligt sin årsredovisning.

https://www.bjurfors.se/contentassets/d6135bb9745f4f0db89ff21089c7b28e/arsredovisning-brf-ydal.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in