Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Är du medveten om att Esbjörn har kognitiva funktionshinder och har varit utsatt för en jävla press och stress vilket förvärrar tillståndet avsevärt? Detta har Binninge, till skillnad från Ebba, varit medveten om redan från början. Det är inte svårt att få fram vad kognitivt funktionsnedsatta vill, önskar och har för behov, om man utan att pressa dem och utan att man driver egna önskemål, lyssnar på dem och ger dem gott om tid.
Vad har Binninges uppfattning om Esbjörns exakta ålder med Binninges förmåga att företräda Esbjörns intressen att göra? Det är precis det här jag menar med konspiratoristeorier och att man frångår Ockhams rakkniv. Man suger tag i ett irrelevant stycke fakta och drar vittgående slutsatser utifrån detta fragment, som går i rakt motsatt riktning till helheten. På det barocka sättet att närma sig sanningen, kan man landa precis var som helst. Hamnar man rätt har man haft lika mycket tur, som att en klocka som stannat, råkar visa rätt tid när man tittar på den.
Om nu en sk ombud ska företräda någon så är väl det första att ta reda på vem?
Namn ålder bor osv..
Att han sen hittar på saker som han kan anmäla utan att nu Esb ens var informerad om det tyder endast på egen agenda utan att först prata med den som man nu ska företräda.
Esb ville inte ha någon ersättning för detta. bara det säger hur onödigt och dumt en anmälan var.
En bra liknelse är faktiskt om du lämnar in bilen och dom gör saker du Ej bett om typ byter framlykta för att dom anser du behöver det, helt ok men fråga först eller?
Binninge hade noll koll,
Jag tycker inte det är ett ärende som ska föras genom media. Jag tycker det är ett ärende som ska föras mellan parterna. det tycker inte han
När han fick frågan om det var Esb vilja så svävade han och var inte säker men trodde det.
detta i en intervju i tidningen
Ser man på högen med ris som är nedtaget så undrar man ju vart dom "stora" träden blev av.
https://imgur.com/a/p8ZkybH