2021-07-28, 22:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har skrivits betydligt värre saker än de exempel du ger. Det gäller TD, Ebbas ex och flera andra. De ordspråk du nämner har en betydelse, på samma sätt som ”hen som nämnde det, klämde det” har en betydelse. Man kan inte använda dem i andra sammanhang som till exempel:
Binninge försökte våldta sin styvdotter, man ska inte gå över ån efter vatten. eller Binninge ljög om att det var mörkt när han skulle skriva på avtalet, man ska inte kasta sten i glashus.
Nej självklart kan man inte använda dom så. Det vore ju helt felaktigt.
Men man kan säga. Ebba tjatar om att personerna runt Esbjörn är svarta. Men själv har hon erkänt grovt förtal. Man ska inte kasta Sten i glashus.

Eller personen i debatten anklagade mig för lögn, fast allt hen sa stämde inte heller. Så jag tror att den som nämde det klämde det.

Visa gärna exempel på det som är illa som har skrivets om team Ebba. Helst sådana jag skrivet.
2021-07-28, 23:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte att jag för ett ögonblick tror att JB skulle ha hittat på nåt för det behövs inte för den som för en rättfärdig sak men kanske ändå bra att JB inte var med för på detta sätt avslöjas Ebbas ränker.

Esbjörn har som du själv säger talat sanning och utan minsta förbehåll och är således att betrakta som ett enastående sanningsvittne. Ebba hade fått tillstånd att röja lite för å få lättare å komma till kåken - inget annat - ord står säkerligen mot varandra och Ebba, om inte förr så iaf numera, känd lögnerska lär få svårt, ja omöjligt, å få denna händelse (läs åldringsbrott) att se ut som något annat

Han satt alltså i skenet av fullmånen och tända stearinljus en augustieftermiddag klockan 15 och skrev på kontraktet, samtidigt som det röjdes sly och sågades ner träd utanför?

Är det bara jag som inte får ihop det? Eftersom det bevisligen inte var fullmåne den dagen och ingen måne uppe klockan 15, så är den biten iallafall inte sanning. Månen går förvisso sin tysta ban, men Esbjörn har samma måne som vi andra.

Eller så har Esbjörn rätt och allt är sanning och de som röjde fick jobba i mörkret. Känns bra säkert att fälla stora träd när det är mörkt.
2021-07-28, 23:11
Medlem
Citat:
Brännström lär få permanent time-out denna gång. Man sprider inte förtal ostraffat flera gånger.
https://www.dagensmedia.se/nyheter/leif-brannstrom-gor-comeback-pa-expressen-6228704
Hur gick det för Brännström?
Lyckades Agnarsson knäcka honom?
2021-07-28, 23:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Är du ond på riktigt? Hur kan du önska en gammal mannen på långvården? Långvården är iof inget som finns längre, men knalla fall.
Och vilken jävla tavla menar du och över vilken jävla säng hänger den?

Föresten har vi inte sett vem som vinner ännu. Personligen fattar jag inte hur Ebba fortfarande kan tänka sig att bo där. Jag skulle aldrig kunna trivas i ett hus om jag processat mig till det genom fulspel.

På tal om fulspel. För varje påhopp som kommer från Ebbas sida, får jag mindre och mindre tro på att hon har ens juridisk rätt i detta. Så moraliskt, etiskt och juridiskt fel. Bra jobbat Ebba.

Tja, enligt rykten här på Flashback, är Esbjörn iallafall utsparkad från Odalgården. Eftersom han inte klarar sig själv enligt Majkgård, så är det väl hemmet nästa om ingen vänlig själ förbarmar sig över honom.
2021-07-28, 23:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
På dig låter det som att Theo Dietz aldrig har nämnts i tråden på ett negativt sätt. Du är konstig.

Inte bara Theo har fått sig en släng här. Ebbas ex var det massa negativa diskussioner om. Även Notar har fått sig en släng, där det påstås mer eller mindre direkt att de fuskat med värderingen.
2021-07-28, 23:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Återigen, Esbjörn har i förhör uppgett att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som skedde. Att detta inte går att bevisa, är inte liktydigt med att han ljög i förhöret, bara att det inte går att bevisa och lagföra.

Att Binninge inte kände till Esbjörns exakta ålder, är inte ett bevis på att han inte företrädde sin klients vilja, vilket var det frågan handlade om. Det börjar bli löjligt hur du går in i andras diskussioner och omformulerar syftet med dem.

Dessutom är det extremt löjligt att haka upp sig på att Binninge inte lagt på minnet Esbjörns exakta ålder och dra några som helst slutsatser av det. Det är precis i linje med den konspiratoriska anda som somliga sysselsätter sig med som jag skrivit om innan. Att dra ett litet stycke information ur ett sammanhang och dra långtgående slutsatser av detta fragment, för att helt blunda för helheten. Min erfarenhet när folk gör så, är att de aningen är konspiratoriskt lagda, alternativt har de en dold agenda.

Ett påstående var ren lögn i polisanmälan. Det finns bild på en stubbe som är avverkad mycket tidigare än då Ebba och hennes röjargäng var där. Att påstå att märkta träd skulle fällas var också ett falskt påstående.

Sedan är det svårt att bevisa vem som sagt vad i en ord-mot-ord-situation. Var det dumt av Ebba att börja röja innan hon fick tillträde. Ja, jag tycker det. Ingenting blev varken bättre eller sämre av det. Hon kunde haft röjarteamet där direkt när tillträdet hade kickat in och ingen direkt tidsförlust hade det åsamkat projektet. Inte heller hade någon nämnvärd skada skett på fastigheten av att vänta en månad till. Men samtidigt kan jag förstå att hon ville kicka igång projektet. Så mycket att göra och så lite tid.

Jag ställer mig också frågan varför Esbjörn reagerar så starkt. Han hade ändå sålt stället när röjningen skedde. Jag tvivlar på att han har visat samma hänsyn till de bostäder och fastigheter han har ägt i sitt liv. Inte har han bevarat dom exakt som de var när han köpte dom. Så varför kräver han att Ebba ska göra det? Till och med sommarstugefastigheten är rejält förändrad från då han tog över den.
2021-07-28, 23:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Enligt Esbjörn i högre omfattning än vad som skedde. På den punkten vara han faktiskt så kristallklar som du brukar vilja se honom.

Om Esbjörn har så mycket minnesproblem som det påstås, hur kan man vara säker på att han inte glömt att han gett tillstånd till den röjning som faktiskt skedde?
2021-07-28, 23:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tja, enligt rykten här på Flashback, är Esbjörn iallafall utsparkad från Odalgården. Eftersom han inte klarar sig själv enligt Majkgård, så är det väl hemmet nästa om ingen vänlig själ förbarmar sig över honom.
Du ska ta det du läser här med en nypa salt. Vi antar att Esbjörn inte är utsparkad på bar backe. För då känns det lite som om det vore Ebbas fel.

Men om han har sådana svårigheter som odalgårdens Majken har beskrivet. Kanske ett särskilt boende är det rätta för Esbjörn.
Fast där är extremt svårt att få plats, så skulle han bli biståndsbedömd att tillhöra den personkretsen skulle Ebba ligga riktigt illa ute. För då är det svart på vitt att han är klapp-dement.
2021-07-28, 23:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nja. Inte på samma sätt. Det har aldrig skrivets att han är en hora eller en skurk. Det har skrivets att han och Ebba kände varandra, att han gjorde en kompis tjänst, att han friskriver sig från ansvar, att det varvet standardkontralt som inte friskrev Esbjörn från dolda fel och att han gjorde ett rätt soppigt jobb.

Det är milsvidd skillnad på vad människorna runt Esbjörn fått utstå.

ha ha och utrycker man ska inte kasta Sten i glashus betyder enbart det? Och man ska inte gå över ån efter vatten kan man bara använda om man ser någon gå över en å för att hämta vatten?

Det har skrivits rätt mycket i stil med att han har varit med och bearbetat Esbjörn så Esbjörn skulle sälja. Han har hjälpt till att få ner priset. Han har värderat fastigheten extremt lågt.

Men ja, det är mindre skit än vad Majkgård har fått ta. Men hur stor är hans inblandning relativt Majkgård och company? Monika, Majkgård och Binninge har varit delaktiga i den här cirkusen i betydligt högre utsträckning, det kan du inte förneka. Theo har sammanställt någon annans förhandlingar i ett kontrakt så vitt vi vet.
2021-07-28, 23:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om Esbjörn har så mycket minnesproblem som det påstås, hur kan man vara säker på att han inte glömt att han gett tillstånd till den röjning som faktiskt skedde?
Ja det är ju svårt att veta. Dock gav han i så fall tillstånd att röja innan kontraktet var skrivet. Och med tanke på hur lära träden var honom. Så har jag svårt att tro att han givet tillstånd att ta ner några träd. En demenssjukdom funkar sällan så att man tycker en sak ena dagen och en annan den andra. Hjärnan har stannat av, den kan inte tänka i nya banor. Så det är inte så troligt att han lovat. Dessutom om han lovat och glömt så säger det ganska mycket om var han är i som demens.
2021-07-28, 23:40
Medlem
Citat:
Du ska ta det du läser här med en nypa salt. Vi antar att Esbjörn inte är utsparkad på bar backe. För då känns det lite som om det vore Ebbas fel.

Men om han har sådana svårigheter som odalgårdens Majken har beskrivet. Kanske ett särskilt boende är det rätta för Esbjörn.
Fast där är extremt svårt att få plats, så skulle han bli biståndsbedömd att tillhöra den personkretsen skulle Ebba ligga riktigt illa ute. För då är det svart på vitt att han är klapp-dement.
Nja,då får väl Esbjörns gode man agera härbärge .Nått ska väl tanten göra förutom att hänga i pysselverkstan.
2021-07-28, 23:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Esbjörn har två lägenheter till sitt förfogande. En i Uppsala och en i Västerås. Så på bar backe hamnar han inte, bara det att Majkgård tar sin hand från honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in