Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Återigen, Esbjörn har i förhör uppgett att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som skedde. Att detta inte går att bevisa, är inte liktydigt med att han ljög i förhöret, bara att det inte går att bevisa och lagföra.
Att Binninge inte kände till Esbjörns exakta ålder, är inte ett bevis på att han inte företrädde sin klients vilja, vilket var det frågan handlade om. Det börjar bli löjligt hur du går in i andras diskussioner och omformulerar syftet med dem.
Dessutom är det extremt löjligt att haka upp sig på att Binninge inte lagt på minnet Esbjörns exakta ålder och dra några som helst slutsatser av det. Det är precis i linje med den konspiratoriska anda som somliga sysselsätter sig med som jag skrivit om innan. Att dra ett litet stycke information ur ett sammanhang och dra långtgående slutsatser av detta fragment, för att helt blunda för helheten. Min erfarenhet när folk gör så, är att de aningen är konspiratoriskt lagda, alternativt har de en dold agenda.
Ett påstående var ren lögn i polisanmälan. Det finns bild på en stubbe som är avverkad mycket tidigare än då Ebba och hennes röjargäng var där. Att påstå att märkta träd skulle fällas var också ett falskt påstående.
Sedan är det svårt att bevisa vem som sagt vad i en ord-mot-ord-situation. Var det dumt av Ebba att börja röja innan hon fick tillträde. Ja, jag tycker det. Ingenting blev varken bättre eller sämre av det. Hon kunde haft röjarteamet där direkt när tillträdet hade kickat in och ingen direkt tidsförlust hade det åsamkat projektet. Inte heller hade någon nämnvärd skada skett på fastigheten av att vänta en månad till. Men samtidigt kan jag förstå att hon ville kicka igång projektet. Så mycket att göra och så lite tid.
Jag ställer mig också frågan varför Esbjörn reagerar så starkt. Han hade ändå sålt stället när röjningen skedde. Jag tvivlar på att han har visat samma hänsyn till de bostäder och fastigheter han har ägt i sitt liv. Inte har han bevarat dom exakt som de var när han köpte dom. Så varför kräver han att Ebba ska göra det? Till och med sommarstugefastigheten är rejält förändrad från då han tog över den.