Citat:
Mitt det fetade i citatet:
Ja Ebbas "husaffär" har kopplat ett strypgrepp på KD:s partistyrelse, helt klart så då de var med å författade den grova förtalstexten som hon sen publicerade på sin officiella Facebook. Tja så vad ska de annat göra än att fortsätta sin strålande seglats ombord på Ebba-skutans färd mot vattenfallet.....
Denna "husaffär"/dokusåpa går ju utöver allt vad hittills spärrat upp ögonen på folk och den är långt ifrån över o slut. Får Ebba gå före, under, eller efter rättegången är frågan. Tål hon en till dålig ja än sämre opinionsundersökning? Undrar det.....
Ja Ebbas "husaffär" har kopplat ett strypgrepp på KD:s partistyrelse, helt klart så då de var med å författade den grova förtalstexten som hon sen publicerade på sin officiella Facebook. Tja så vad ska de annat göra än att fortsätta sin strålande seglats ombord på Ebba-skutans färd mot vattenfallet.....
Denna "husaffär"/dokusåpa går ju utöver allt vad hittills spärrat upp ögonen på folk och den är långt ifrån över o slut. Får Ebba gå före, under, eller efter rättegången är frågan. Tål hon en till dålig ja än sämre opinionsundersökning? Undrar det.....
Citat:
Men det är ju synd om KD oxå. De har ju satsat allt på ett kort. Deras Gudinna är ju avlad för detta syfte. Hon ska rena landet från det ogudaktiga. Hela hennes uppfostran har syftat till det.
De har ju helt enkelt ingen annan. Dock tror jag att de skulle klara sig bättre med em torr gammal gubbe som partiledare i framtiden. Det kommer att ta lång lång tid innan Ebba Busch namn kommer att bära någon form av trovärdighet.
De har ju helt enkelt ingen annan. Dock tror jag att de skulle klara sig bättre med em torr gammal gubbe som partiledare i framtiden. Det kommer att ta lång lång tid innan Ebba Busch namn kommer att bära någon form av trovärdighet.
Citat:
Jag har inget intresse av att KD åker ur riksdagen. Tycker att en demokrati mår bra av en politisk bredd där väljares olika hjärtefrågor sätts på dagordningen. Alla partier har sina poänger, som det behövs mer eller mindre av beroende på hur läget ser ut i landet.
Därför kan jag tycka att det är synd när KDs partistyrelse legitimerar det djupt oanständiga och omoraliska beteendet Ebba uppvisat, som går rakt emot partiets värderingar. De kommer inte med någon som helst trovärdighet kunna ta i sina hjärtefrågor med tång, så länge detta hänger över dem.
I bästa fall har Ebba tagit partiet som gisslan vilket kan regleras ganska enkelt. I värsta fall har hon lyckats att krossa det i sina grundvalar.
Därför kan jag tycka att det är synd när KDs partistyrelse legitimerar det djupt oanständiga och omoraliska beteendet Ebba uppvisat, som går rakt emot partiets värderingar. De kommer inte med någon som helst trovärdighet kunna ta i sina hjärtefrågor med tång, så länge detta hänger över dem.
I bästa fall har Ebba tagit partiet som gisslan vilket kan regleras ganska enkelt. I värsta fall har hon lyckats att krossa det i sina grundvalar.
Citat:
Bara att instämma. I pluralismen namn med ett KD kvar i riksdagen men utan misstaget Ebba Busch.Ja det är ju vad de har å göra - precis vad du säger - i bästa fall har de det. Något annat är ju helt klart inte hållbart. Partiet måste för sin överlevnads skull kvitta sig med Ebba. Det räddar partiet - inget annat finns.
Visserligen blir sen heller inte "husaffären" lika intressant med en före detta partiledare än med en aktiv sådan men den blir nog så intressant än då att följa ända in till slutet. Det viktiga är att Esbjörn får upprättelse. Han ska inte, under sina sista dagar hos oss, behöva känna sig lurad av en flicksnärta.
Så
heller....
Visserligen blir sen heller inte "husaffären" lika intressant med en före detta partiledare än med en aktiv sådan men den blir nog så intressant än då att följa ända in till slutet. Det viktiga är att Esbjörn får upprättelse. Han ska inte, under sina sista dagar hos oss, behöva känna sig lurad av en flicksnärta.
Så
heller....Att Ebba har blivit ett sänke för KD är uppenbart. Det är ogörligt för henne att driva en valkampanj där väljarna inte ska kunna associera till den oförsonlighet hon visat ålderdomliga Esbjörn. Det bidde ingenting av kristen etik kvar att prata om utan att det skorrar falskt.
Sorry KD men Esbjörns namn är för evigt tatuerad med stora bokstäver i pannan på Ebba.(och detta är bara början på Ebba-gate.)
Senast redigerad av 90510 2021-07-28 kl. 14:56.
Senast redigerad av 90510 2021-07-28 kl. 14:56.
mer herregud på det - det är ju rätt å slätt ett slags överfall - å inte för å fälla några trän - nej target and mark - var Esbjörn som skulle fällas. Resten är rekvisita....och polisanmälan endast ett kvitto på det som skett - avverkningspekfingerskontraktsskrivningen