Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Det är där vi också skiljer oss åt. Ser ingenstans att Ebba har utnyttjat Esbjörn. För var är utnyttjandet? Om Esbjörn är rättsförmögen, han ville sälja även innan Ebba kom in i bilden och priset är hyfsat skäligt, vari ligger felet? Om man tänker bort att det är Ebba och Esbjörn, utan person A och B, tänker man lika då, eller är man så färgad av att det är en hög politiker (som man kanske i sig tycker illa om) och en gammal man som har sett sina bästa år?
Jag förklarat hur jag ser på det där många gånger i tråden, så om du vill djupare penetrera vad jag grundar min åsikt på i frågan, är det bättre att du kollar min posthistorik och sen ställer frågor på det du inte hittar svar på.
Kan väl tillägga att jag hade tyckt att Ebbas beteende varit oanständigt och omoraliskt även om hon inte varit partiledare eller om hon varit partiledare för ett annat parti, men tycker möjligen att hyckleriet når större höjder när hon beter sig som hon gör, när hon är företrädare för ett kristet parti som har moral, etik, lag- och äldrefrågor som ledord. Ungefär som det är värre om Nooshi skattefifflar, Ulf bidragsfuskar eller Jimmie ertappas med människosmuggling, eftersom de i sin politik så starkt vänder sig emot det.
Att hon dessutom backas av sitt parti, är för mig helt obegripligt och trodde mer om KD än så. Jag har svårt att se att en partistyrelse från ett annat parti i riksdagen idag, hade godkänt ett sådant agerande hos sin partiledare. Stefan, Nooshi, Per och Märta hade varit rökta rakt av, sannolikt även Ulf, Annie och Nyamko. Jimmie hade kanske klarat sig, eftersom SDs väljare verkar mindre känsliga för hur deras politiker beter sig.