Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Okej då, tyckte att jag var ganska tydlig.
Det som kom efter nyår var att Ebba Busch ruttnade på förhalningsstrategin från B*nn*nge och sa att nu får rätten avgöra det här. Jag förstår henne men det var hon som stängde dörren.
Dock skulle dialog mellan parterna rent teoretiskt kunna pågå i detta nu.
Det finns ingen här som vet hur köpet har gått till eller hur dom kom fram till försäljningspriset. Påstår du annat så ljuger du.
Om du läser ditt 1.a inlägg där jag tog ditt citat från det var det jag kommenterade att du inte sa att du tyckte det, utan det var ett påstående!
Har du läst inlagan där Binninige stänger dörren? den 6e november aktbilaga 79. första stycket.
Detta var innan nyår den 6e noveber.
Det gjordes emellertid ett försök till den 23 November då Esb vände i dörren
Det var då det blev omöjligt att nå en förlikning och anmälan till tinget blev inlämnad (ankom den 25/11 ) detta var 5 månader efter första kontakten och mer än 2 månader efter tillträdet.
Dialog mellan parterna skulle som du skriver mycket riktigt kunna pågå fortfarande.
Men jag tror att att det är svårt då ena parten inte vill bryta avtalet utan få det hävt med anledning av det framkomna som har varit agendan sen början den 28 september på Facebook.
Här är en del av deras kommentarer med tider:
https://imgur.com/a/ivEbhkP