Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Skulle nog tro att vi får villkorade regler om vi nu inte når upp riktigt eller att vissa grupper inte har full teckning som vårdpersonal.
Vänta och se!
Min ståndpunkt är klar. Efter att min mor dog antagligen smittad av någon i hemtjänsten och att jag har en nära anhörig på särskilt boende där man inte har fått full vaccinationstäckning p.g.a. att det flugit in vissa idéer bland de boende så är min tolerans för antivaxxare och liberaler i den här frågan mycket liten.
Beklagar sorgen, men....
Vi alla minns cirkusen inom åldringsvården under våren 2020, personalen VILLE ha skydd, men det var ett jävla politiskt spel där dom t.om slog undan benen på skyddsombuden på plats. Till detta adderar vi en totalt undermålig ventilation med roterande värmeväxlare som spred skiten i ventilationssystemen.
Det är ju helt vansinne och se hur personalen idag kämpar med visir och mask, samtidigt som dom jobbar i lokaler med usla ventilationssystem. Akademiska i Uppsala hittade döda virus i sitt ventilationssystem uppe på vinden som hade högsta skyddsklass, det blev en liten not i medierna...
Vi har nu följande problem:
Vacciner kan ev lindra en infektion, inte mer. En vaccinerad kan fortfarande bli sjuk och sprida smitta.
Samtidigt börjar vi se resultat där ovaccinerade som insjuknat fått bättre immunitet än de med sprutan.
Alltså pest eller kolera.
Idag gick CDC ut med masktvång inomhus igen för vaccinerade i USA. Att man sen även lagt ner Astra:s vaccin pga div trubbel med "blodplättar" är ju en konfirmation på att det finns problem, där även Pfizer är drabbat. Sen har det från början angetts att vaccination skulle ses som en komplement mot viruset, alltså skulle man ha kört både mask och andra skyddsåtgärder, istället tar folk sprutan och springer sen direkt ut på stan trots att dom ska vänta minst 3 veckor.
Det är liksom dags att ändra strategi.
Släpp loss Ivermectin i stor skala, för jag tar hellre detta som profylax med dess ev risker än risken med vaccinets biverkningar som är fan så mycket värre.
Du kanske skulle köpa in mask och Ivermectin till dina anhöriga, då har du åtminstone en backup...
Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Vi testade det i.o.m. principen om "flockimmunitet" ifall du inte kommer ihåg det. Alltså inga restriktioner eller lockdowns i början. Resulterade i att 13000 nu ligger 3 meter i en grav, samt att Sverige ansågs haft en helt oansvarig och livsfarlig metod att bekämpa covid. Sverige var länge ett rödlistat land med mer än 10x så många dödsfall än våra grannländer i skandinavien.
Där har du resultatet.
Det var i 1:a svängen, och då strök alla med underliggande medicinska problem med, både gamla som utrikes födda, flocken idag är alltså inte samma som våren 2020