2021-07-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Är det så att testerna inte kan göra skillnad på influensa och covid? Eller vill man att testerna ska kunna detektera båda?

CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses.

https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html

De plockar båda och du kan få svar på om du hade influensa eller covid. Dessa multiplextester har funnits länge.

https://anvisningar.se/Anvisningar/Klinisk-mikrobiologi/L/Ovre-luftvagspanel-multiplex-DNA-RNA/
Citera
2021-07-28, 11:58
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Är det inte meningen att det uppdaterade vaccinet ska vara verksamt mot nya mutationer? Skulle ju bara ta 6 veckor att uppdatera vaccinet?

Vad hände med detta?

Inte hört talas om någon uppdatering
Citera
2021-07-28, 11:59
Medlem
Naturlig immunitet ger minst 99% skydd. Vaccin ger i nuläget 37-39% skydd. Något är galet med vaccinen. De ger inte immunitet, immunitet är när man inte blir infekterad. Infektion ger immunitet.
Citera
2021-07-28, 12:04
Medlem
Från det påstått läckta kontraktet med Pfizer. De erkänner att det kan finnas långtidseffekter som är okända medans alla sprutluder påstår att det inte finns några.

"Purchaser acknowledges...the long-term effects and efficacy of the Vaccine are not currently known and that there may be adverse effects of the Vaccine that are not currently known."

https://threadreaderapp.com/thread/1419653002818990085.html
Citera
2021-07-28, 12:05
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Naturlig immunitet ger minst 99% skydd. Vaccin ger i nuläget 37-39% skydd. Något är galet med vaccinen. De ger inte immunitet, immunitet är när man inte blir infekterad. Infektion ger immunitet.

Ok, tack . Antecknar på mitt block : " Vaccinet sänker immuniteten mot Sars Covid "

Allt är en bluff Vi ska utrotas ... Har du plockat den från översteprästen i foliehattkyrkan,eller ? (Jones)
Senast redigerad av Opaque 2021-07-28 kl. 12:09.
Citera
2021-07-28, 12:06
Medlem
Vad som än händer så kommer Pfizer inte ta ansvar. Nästan som att de inte litar på sin produkt.

Purchaser hereby agrees to indemnify, DEFEND AND HOLD HARMLESS Pfizer, BioNTech (and) their Affiliates...from and against any and all suits, claims, actions, demands, losses, damages, liabilities, settlements, penalties, fines, costs and expenses...
Citera
2021-07-28, 12:09
Medlem
Om man vill driva en process mot Pfizer så gör kontraktet att det skulle bli ekonomiskt ohållbart. Vilka duktiga förhandlare vi haft

Costs and expenses, including... fees and disbursements of counsel, incurred by the Indemnitee(s) in connection with any Indemnified Claim shall be reimbursed on a quarterly basis by Purchaser
Citera
2021-07-28, 12:14
Medlem
Det råder inget tvivel om att den bästa vägen till immunitet är att ta risken att bli smittad. Risken med sjukdomen är extremt liten och immuniteten som följer är mycket stark. Det skyddar mot alla varianter. Vaccinen skyddar knappt mot ursprungsvarianten, och inte alls mot Gamma och Delta.

Dags för lockdown på alla fullvaccinerade? Enbart de som haft smittan borde få fri rörlighet. Om vi nu ska hålla på med restriktioner.
Citera
2021-07-28, 12:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ah, så för att du har en anhörig som dött av ett virus vill du gå full fascist mode? Man måste ju för fasen sätta saker i perspektiv. Du hade ju inte resonerat så om din mor hade dött av influensa eller något annat innan den här cirkusen började. Du kanske säger att andra är själviska, men i min värld är det sådana som du som visar upp den högsta graden av egoism.

Någonstans måste man acceptera att död och lidande är oundvikligt. Trygghetsnarkomani är verkligen inget vi ska syssla med.
Jag vill inte tvinga någon till något. Jag vill bara ha slut på alla dessa konspirationer eller rena idiotier. Som jag säger här:

(FB) Frankrike inför hårdare krav på vaccinering

så borde ni för er egen del sluta med dumheterna. Det är ni som är de lurade här.

Och ja, det kommer att ställas krav i Sverige också. Från anhöriga. Gott det!
Citera
2021-07-28, 12:16
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ok, tack . Antecknar på mitt block : " Vaccinet sänker immuniteten mot Sars Covid "

Allt är en bluff Vi ska utrotas ... Har du plockat den från översteprästen i foliehattkyrkan,eller ? (Jones)

Antar att han menar att naturlig infektion ger bättre skydd än vaccinet. Om man redan fått naturlig infektion så sänker ju givetvis inte vaccinet immuniteten.
Citera
2021-07-28, 12:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vill inte tvinga någon till något. Jag vill bara ha slut på alla dessa konspirationer eller rena idiotier. Som jag säger här:

(FB) Frankrike inför hårdare krav på vaccinering

så borde ni för er egen del sluta med dumheterna. Det är ni som är de lurade här.

Och ja, det kommer att ställas krav i Sverige också. Från anhöriga. Gott det!
Från anhöriga som jag förmodar har vaccinerat sig? Så varför ska dom ställa krav på andra? Litar dom inte på vaccinets förträfflighet?

Återigen har Sverige normal dödlighet 2021, just nu är covid mer eller mindre borta pga högsommar. Det finns ingenting som pekar på att det skulle bli katastrof till hösten/vintern. Så att börja dilla om dessa vaccinationspass och krav i det läget vi är i nu är bara psykotiskt och bygger endast på rädsla, inte rationalitet.
Citera
2021-07-28, 12:19
Medlem
När man ger vaccin som enbart ger antikroppar mot ett enda protein på viruset, så att det endast krävs en enda minimal mutation för att kringgå skyddet, så gör man ett gain of function experiment.

Hoppas ni ser fram emot att jaga er egen svans med nya sprutor.

Y’all got anymore of that vaxx?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in