2021-07-27, 23:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Vem har sagt att Ebba Busch ska efterskänka några pengar? Inte Esbjörn iallafall. Han har velat betala igen handpenningen åtminstone sen 20-09-03. Men Ebba har medvetet motarbetat det.

Vad jag kan tycka är en anmärkningsvärd sak med kontraktet är att tillträde ska ske cirka 3 veckor efter kontraktsskrivningen. Är inte det väldigt fort? Så affären tar bara 2 månader och några dagar från att första kontakten är tagen till beräknat tillträde.

Den som har sagt att att hon ska göras mör och backa i affären utspelade sig tidigt på Facebook.
https://imgur.com/a/ivEbhkP

Vad det gäller att det tog kort tid??
Från första kontakt till avtalets skrivande var det två månader! midsommarhelgen till den 20/8 sen tog det 4 veckor - 2 dagar till tillträdet den 16/9 inte tre veckor. utan ca 4 veckor.
två månader och 4 veckor stämmer ganska bra!
sen var det 25/11 som anmälan kom till tinget så att det har gått snabbt känns det inte som totalt 5 månader från första kontakt till tinget.

Handpengen har ingen betydelse enligt avtalet egentligen.
Men det är inte självklart att EB får ta emot pengar utan att det görs PEP mm.

https://imgur.com/a/UYTDrCs

Som någon sa: finns skribenter i denna tråd som medvetet tar i för att missförstå.
Nypa salt.
2021-07-27, 23:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Lite som Ebba på Facebook då? Skarvar lite som det passar. Hon har ju fått skrivanpm sina statusar flera gånger för det blev så fel.
Typ att hon gjort 2 värderingar, att Esbjörn skulle stå för vissa hantverkskostnader osv osv.

Börjar det bli glest nu mellan halmstråna
2021-07-27, 23:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du är tydligen varken kunnig i politik eller historia, räv och rackarspel förekommer i alla partier.
Ja det är ju lätt att slänga ur sig att någon har fel. Vad jag sa var att det inte tyder på något sunt klimat i partiet när ingen kritik av Ebba framkommer internt. Om det hade varit socialdemokraterna eller moderaterna hade vi hört och sett krav på avgång internt.

Men efter som du är så väl bevandrad i politiken får du gärna ge mig ett exempel.

För på den kommentaren du skrev här är ju bara att säga, snacka går ju .
Citat:
Det är inga problem att betala tillbaka handpenningen, dock måste det avtalas först mellan parterna.
Det var problem att betala tillbaka handpenningen. Läs i rättens sammanfattningar så ska du se att du hittar det.
Citat:
Tiden mellan kontrakt och tillträde bestäms av parterna och varierar beroende på parternas situation. När det gäller tex sommarstugor är den ofta kort. 3 veckor är gott om tid för att plocka med sig några mopeder och minnessaker.
Ja här får jag ta dig på orden. Du är ju inte bara politisk kunnig, du är ju nästintill mäklare oxå.

Jag omformar, när människor i min bekantskapskrets( släkt, vänner, bekantar, kollegor, etc etc) köpt eller sålt hus eller sommarstugor har det aldrig gått så fått som här.
Citat:
Esbjörn är fälld för brott med fängelse i straffskalan och finns i belastningsregistret.
Jaså är han? Men vad har det med någonting att göra?
Citat:
Jag håller heller inte för omöjligt att Esbjörn kommer att bli misstänk för någon form av bedrägeri eller något liknade. Jag är ju inte jurist så brottsrubriceringen låter jag vara osagd.
Vi får väl se om någon av oss får rätt. Ebba har ju mest att förlora på ytligare ett brottsmål. Jag har oxå svårt att se legitimiteten i att trycka till Gubben ytligare en gång. Tror du inte att hon skulle uppfattas som sniken då?

Citat:
Om affären gått utmärkt skulle denna tråd inte funnits.
Tror du. Då hade vi ju inte vetat mer om den här affären än att Ebba köpt ett hus. Vad skulle tråden handla om då? Heminredning och renovering?
Citat:
Alla som läser här vet att allt som du skriver skall tas med en stor nypa salt.
Ha ha du är ju alldeles söt när du försöker trycka till. Förstår du själv hur korkad du framstår när du skriver så?

Det inte bara är en förolämpning mot Flashback läsaren. Det är en förolämpning mot Ebba oxå. Ska hennes ord inte väga mer än en tråd här.
2021-07-27, 23:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du kom inte på ett enda exempel på något hon faktiskt har ändrat? För det du nämner som ändringar är helt felaktigt. Redigeringshistoriken finns kvar på hennes Facebook så vem som helt kan kolla upp att du ljuger.
Ja det hoppas vi den intresserad gör. För nu ljuger faktiskt du.
2021-07-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ja det är ju lätt att slänga ur sig att någon har fel. Vad jag sa var att det inte tyder på något sunt klimat i partiet när ingen kritik av Ebba framkommer internt. Om det hade varit socialdemokraterna eller moderaterna hade vi hört och sett krav på avgång internt.

Men efter som du är så väl bevandrad i politiken får du gärna ge mig ett exempel.

För på den kommentaren du skrev här är ju bara att säga, snacka går ju .
Det var problem att betala tillbaka handpenningen. Läs i rättens sammanfattningar så ska du se att du hittar det.

Ja här får jag ta dig på orden. Du är ju inte bara politisk kunnig, du är ju nästintill mäklare oxå.

Jag omformar, när människor i min bekantskapskrets( släkt, vänner, bekantar, kollegor, etc etc) köpt eller sålt hus eller sommarstugor har det aldrig gått så fått som här.
Jaså är han? Men vad har det med någonting att göra?
Vi får väl se om någon av oss får rätt. Ebba har ju mest att förlora på ytligare ett brottsmål. Jag har oxå svårt att se legitimiteten i att trycka till Gubben ytligare en gång. Tror du inte att hon skulle uppfattas som sniken då?

Tror du. Då hade vi ju inte vetat mer om den här affären än att Ebba köpt ett hus. Vad skulle tråden handla om då? Heminredning och renovering?
Ha ha du är ju alldeles söt när du försöker trycka till. Förstår du själv hur korkad du framstår när du skriver så?

Det inte bara är en förolämpning mot Flashback läsaren. Det är en förolämpning mot Ebba oxå. Ska hennes ord inte väga mer än en tråd här.
Det var inget problem att betala tillbaka någon handpenning.
Däremot går det inte till så att någon kan ångra sig och föra tillbaka en handpenning utan att båda parter först kommit överens om det. Hur menar du att det ska fungera i verkligheten (återigen har du väldigt livlig fantasi) Om jag säljer mitt hus, men ångrar mig efter sex månader - så för jag bara över ett belopp motsvarande handpenningen och så är huset återigen mitt... Och köparen, vad som händer med dem är inte mitt problem. Du inser kanske inte det - men nej det skulle inte fungera, och det är därför det inte fungerar så. Du kan inte bara lägga tillbaka en redan köpt vara på ICA och kräva att få pengarna tillbaka. Det måste till och med du fatta - eller varför skulle du det....
2021-07-27, 23:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag håller helt med dig angående att retoriken från vissa skribenter på denna tråd är makaber, men jag tycker mig se samma retorik hos vissa frikyrkor oxå. Slutna församlingar, där man kontrollerar sina medlemmar och där konflikter med närområdet är en metod för att sluta samman gruppen. Vanliga människor utrycker sig faktiskt sällan på det sättet.

Och precis som du säger, det känns som om det är för att lägga fokus på att peka ifrån Ebba Busch. Man hänger ut oskyldiga människor och ljuger och fantiserar för att få dem så misstänkliggjorda och svartmålade att man till slut tänker ingen rök utan eld. I går såg jag föresten att det startats en tråd om åklagaren som fällde Ebba.

Behovet av att skylla ifrån sig har inga gränser. Om media skriver en artikel angrips den stackars journalisten och tillskrivs både det ena och andra. Johann och de två tanterna får utstakad glåpord och att bli likställda med Jävulens avkomma. Matz den stackaren har oxå blivet totalt smutskastad & Nu anklagas åklagaren för att vara en pedofilvänlig latmask.

Ebba Busch slänger gladeligen folk framför Lennakatten, utan att ha något som helst samvete över det. Hon har själv i skrift eller tal hängt ut samtliga ovanstående. (utom möjligen åklagaren). Hon hintar vägen och korsryttarna sätter av i full galopp.

Hon är uppenbarligen beredd att vada genom lik för huset. Och hon tycker hon har rätt till att göra det. För Ebba anser sig vara granne med Gud fadern själv.

Det är det som triggar mig i det här. Att vissa saker gör man bara inte. Och om ingen annan säger det, så är det ta mig fan min skyldighet som människa att göra det. Även om det betyder att bli idiotförklarad av en massa Ebbaister här.

Men Mary vad du tar i, håller Bullerbyn på att rasa ihop för dig?

Dina dockor är kanske inte så fromma som du vill framställa dem.

Dockan Majkgård som har fixat några testamente ifrån gubbar som har legat för döden.

Dockan Binninge som var dömd till ett långt fängelsestraff för våldtäksförsök.

Dockan Esbjörn som nyligen blev dömd för ett brott som man kan få fängelse för och som numera finns med i belastningsregistret.

En av dina dockor frontar medan de andra smide ränker på Facebook hur man skall göra en köpare mör. Vad var baktanken? Skulle man sno henne på handpenningen eller ligger det mer bakom.

De spelar ett ofantligt fullt spel då de vet att media egentligen skiter i Esbjörn men gärna trycker dit en offentlig person.
När man börjar att hänga ut personer i pressen så skall ha väldigt bra på fötterna och även klara av en egen granskning av sin egen vandel och sina egna avsikter.
Senast redigerad av Q6 2021-07-27 kl. 23:36.
2021-07-27, 23:33
Medlem
Citat:
Det är väl för väl att det finns åtminstone en kritisk röst i partiet. Att partiet odelat ställer sig bakom Ebba Busch är inte sunt. Och jag har svårt att se att det skulle kunna hända i något annat parti.
Vem har sagt att Ebba Busch ska efterskänka några pengar? Inte Esbjörn iallafall. Han har velat betala igen handpenningen åtminstone sen 20-09-03. Men Ebba har medvetet motarbetat det.

Vad jag kan tycka är en anmärkningsvärd sak med kontraktet är att tillträde ska ske cirka 3 veckor efter kontraktsskrivningen. Är inte det väldigt fort? Så affären tar bara 2 månader och några dagar från att första kontakten är tagen till beräknat tillträde.
Du har rätt i att Ebba Busch kanske inte direkt är livstils-kriminell. Men hon förekommer i belastningsregistret under 1 punkt. Gällande Grovt brott.

Jag håller heller inte för omöjligt att Ebba kommer att bli misstänk för någon form av bedrägeri mot äldre eller något liknade. Jag är ju inte jurist så brottsrubriceringen låter jag vara osagd.
Om affären gått utmärkt skulle denna tråd inte funnits.
Fast det är en jäkla skillnad på att skriva anonymt i en tråd på Flashback och att basunera ut på sin offentliga partiledare sida. Alla som läser här vet att allt som skrivs ska tas medvetna nypa salt. Det Ebba Busch skriver som partiledare för ett Kristet parti bör hålla lite högre klass.
Det är inget grovt brott. Semantik är allt här.
Enligt ditt barnsliga sätt att argumentera är Ebbas förtal betydligt värre än exempelvis DRÅP (som är ett ringa brott), Stöld, misshandel och rån - som alla är brott av "normalgrad"
Du inser kanske hur tramsigt ditt sätt att argumentera är?
2021-07-27, 23:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Börjar det bli glest nu mellan halmstråna
Tack jag svingar så bra i lianerna här uppe, hur känns det för dig där nere då?

Ebbas agerande gör att man aldrig saknar argument.

Hon charmar en gammal gubbe genom att lova runt och hålla tunt. Hon tar oxå med barnen i övertalningsförsöken och hon gör det dessutom genom att tycka sig stå över rådande pandemilagar. Hon lockar och pockar och låssas intresserad av huset. Esbjörn säger ju till och med i en intervju att hon ler och ler och allt var så bra. Dessutom svarar han när reporter säger att Ebba tycker hon har rätt. Att ja ja det tycker hon alltid. Sedan lovar hon att inte genomföra affären om Esbjörn verkligen inte vill. När Esbjörn verkligen inte vill påstår hon att han står under påverkan. Trotts att hon beskrivet honom som glasklar i meningen innan.

Tack, jag har inga problem att hitta näste tamp, jag behöver inga halmstrå. Jag har en uppsjö lianer att välja på.

S
2021-07-27, 23:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Men Mary vad du tar i, håller Bullerbyn på att rasa ihop för dig?

Dina dockor är kanske inte så fromma som du vill framställa dem.

Dockan Majkgård som har fixat några testamente ifrån gubbar som har legat för döden.

Dockan Binninge som var dömd till ett långt fängelsestraff för våldtäksförsök.

Dockan Esbjörn som nyligen blev dömd för ett brott som man kan få fängelse för och som numera finns med i belastningsregistret.

En av dina dockor frontar medan de andra smide ränker på Facebook hur man skall göra en köpare mör. Vad var baktanken? Skulle man sno henne på handpenningen eller ligger det mer bakom.

De spelar ett ofantligt fullt spel då de vet att media egentligen skiter i Esbjörn men gärna trycker dit en offentlig person.
När man börjar att hänga ut personer i pressen så skall ha väldigt bra på fötterna och även klara av en egen granskning av sin egen vandel och sina egna avsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är inget grovt brott. Semantik är allt här.
Enligt ditt barnsliga sätt att argumentera är Ebbas förtal betydligt värre än exempelvis DRÅP (som är ett ringa brott), Stöld, misshandel och rån - som alla är brott av "normalgrad"
Du inser kanske hur tramsigt ditt sätt att argumentera är?
Ni tycker inte att ni med dessa två inlägg bekräftar precis det jag sa. Ni behöver inte oro er för att jag ska framstår som dum och barnslig. För om ni vill se vilka som ser dumma och barnsliga ut just nu behöver nu bara titta er i spegeln.
2021-07-27, 23:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Hon charmar en gammal gubbe genom att lova runt och hålla tunt. Hon tar oxå med barnen i övertalningsförsöken och hon gör det dessutom genom att tycka sig stå över rådande pandemilagar. Hon lockar och pockar och låssas intresserad av huset. Esbjörn säger ju till och med i en intervju att hon ler och ler och allt var så bra. Dessutom svarar han när reporter säger att Ebba tycker hon har rätt. Att ja ja det tycker hon alltid. Sedan lovar hon att inte genomföra affären om Esbjörn verkligen inte vill. När Esbjörn verkligen inte vill påstår hon att han står under påverkan. Trotts att hon beskrivet honom som glasklar i meningen innan.

Tack, jag har inga problem att hitta näste tamp, jag behöver inga halmstrå. Jag har en uppsjö lianer att välja på.

S

Ett leende, det är väl näst intill brottsligt att le mot en gubbe på över 80.

Tunga argument som du kommer med.
2021-07-27, 23:44
Medlem
Citat:

S
Så problemet var att hon log och var intresserad av huset? Det var värsta kränkningen att le mot en gammal man under rådande pandemilagar. Dina lianer verkar vara väldigt stabila….
2021-07-27, 23:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:

S
Du får det att låta som om det är fel att le hon har ju ett brett leende och många charmas kanske av det, Esb gjorde uppenbart det sen när han nu inte hade några argument så sa han samma sak som dig hon smilade.
klart hon inte var otrevlig när hon pratade med honom och vem har sagt att hon inte var intresserad? var har du den källan. ( jag skulle aldrig köpt ett sånt renoveringshus)
vart var Esb den 16e då han med lättthet skulle kuna pratat med henne om att det inte kändes bra? vad hindrade honom från att inte komma dit och med sina närmaste.
Nä han har faktist ett rykte som säger spring... och det har han levt upp till minst 4 gånger senaste året. Bilolyckan, avtalet mötet då han vände i dörren, och orden som han sa: jag träffar henne vilken dag som.

Den dagen kommer nog inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in