Citat:
Ursprungligen postat av
Utrotamuslimer
Adaktusson om Ruben Agnarsson får bestämma
Hela RA:s följe här inne jobbar starkt för att Ebbas problem blir värre och värre.
https://www.dn.se/sverige/adaktusson-kritiserar-ebba-busch-kanner-en-oro/
Det är väl för väl att det finns åtminstone en kritisk röst i partiet. Att partiet odelat ställer sig bakom Ebba Busch är inte sunt. Och jag har svårt att se att det skulle kunna hända i något annat parti.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Det var Binninge som sa att det inte tjänade till att förhandla och då fans ingen annan väg ut än att antingen efterskänka en halv miljon eller få till en förlikning(något som bevisade sig inte Binninge ville att så skulle ske.)
När Esb efter 2 månader fick läsa och skriva under avtalet då var det ingen som oponerade sig, inte förens det kom fram om Binninges fulvärdering på 5.7 milj. Något som Esb även komenterade i polisraporten.
Nä Binninge är den som bär skulden till att det blev låst läge ingen annan.
Vem har sagt att Ebba Busch ska efterskänka några pengar? Inte Esbjörn iallafall. Han har velat betala igen handpenningen åtminstone sen 20-09-03. Men Ebba har medvetet motarbetat det.
Vad jag kan tycka är en anmärkningsvärd sak med kontraktet är att tillträde ska ske cirka 3 veckor efter kontraktsskrivningen. Är inte det väldigt fort? Så affären tar bara 2 månader och några dagar från att första kontakten är tagen till beräknat tillträde.
Citat:
Ursprungligen postat av
90510
Hujedanimej, du förstår fortfarande inte att förtal är ett brott och att brottet rubiceras som grovt och att det skiljer i påföljd från det inte lika allvariga brottet förtal.
Det är inte någonting som jag utmålar henne för hon är klandervärd som inte släpper åtrån till gubbens hus.
Du har rätt i att Ebba Busch kanske inte direkt är livstils-kriminell. Men hon förekommer i belastningsregistret under 1 punkt. Gällande Grovt brott.
Jag håller heller inte för omöjligt att Ebba kommer att bli misstänk för någon form av bedrägeri mot äldre eller något liknade. Jag är ju inte jurist så brottsrubriceringen låter jag vara osagd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Nu är ju ditt förtroendekapital ang. fakta i detta ärende förbrukat, tills du pudlar och slutar att fortsätta att sprida okunskap och lögner, men frågan du lyfter här handlar inte bara om fakta varför jag väljer att besvara dig.
Affären gick utmärkt för en av parterna innan den äldre-äldre kognitivt funktionsnedsatte Esbjörn skaffade sig ett ombud som kunde tillvarata hans intressen i relation till den starkt drivande, unga och rappa Ebba med följe, som kom oinbjudet likt en dammsugarförsäljare och knackade på, för att genom charm, manipulation och press, förmå Esbjörn att gå med på något som han sedan ångrade snabbt.
Ebba väljer sedan när Esbjörn inte längre är ensam, att visa sitt missnöje över att Esbjörn ombud har mage att tillvarata sin klients intresse, genom att helt sonika göra sig till brottsling och grovt förtala honom, vilket i sin tur tvingar honom bort från uppdraget Esbjörn tilldelade honom.
Du förstår, en affär kan inte beskrivas som att ha gått utmärkt, om en av parterna känner sig extremt missnöjd med den. Det vet alla som har en nyanserad bild av verkligheten.
Om affären gått utmärkt skulle denna tråd inte funnits.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Hujedamej på dig själv :-)
Varför drar du upp en harang om att förtal inte är samma sak som grovt förtal? Jag skrev grovt förtal och inget annat. För det var liksom poängen. Att en gång erkänna grovt förtal är inte samma sak som att man är en någon som pysslar med grov brottslighet. Den typen av människor tenderar att vara mer eller mindre yrkeskriminella.
Spelar ingen roll om hon är klandervärd. Du utmålar henne som det och därmed kan det också vara förtal.
Fast det är en jäkla skillnad på att skriva anonymt i en tråd på Flashback och att basunera ut på sin offentliga partiledare sida. Alla som läser här vet att allt som skrivs ska tas medvetna nypa salt. Det Ebba Busch skriver som partiledare för ett Kristet parti bör hålla lite högre klass.