2021-07-27, 21:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Då är vi tillbaka till det där med att slå isär åtgärder.

Tvätta händerna är för övrigt meningslöst så länge du inte petar upp fingrarna i näsan tills knogen tar stopp . Men det kanske du visste redan?

Nä, trodde det var A och O att tvätta händerna i alla länder mer eller mindre. Har det framkommit någon vetenskaplig rapport att tvättning av händer är meningslöst mot Corona?

Link away som man säger.
Citera
2021-07-27, 21:24
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Mycket bra av Anders tegnell nyss i aktuellt. Han sa att coronapass-krav inte ska införas inte Sverige för att gå på krogen osv. Helt otroligt att vissa länder ens tänker detta. Tegnell växer för mig just nu. Nu får det fan räcka med denna förkylning.

Hela hans plan har ju gått ut på att inte inskränkta våra rättigheter, dvs ingen lockdown bla bla bla.

En av få gånger jag håller med honom här.

Otroligt.
Citera
2021-07-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vilken/vilka av forskarna i videon är det du kallar en pajas?

Försökte kolla på videon men den var spärrad....

Länka till en riktig källa tack.
Citera
2021-07-27, 21:26
Medlem
jymdjakets avatar
Hur ska ni fira att Singapore våldsamt spräckt våra blonda stjärtar? 72% av befolkningen vaccinerad och 37 döda totalt.
Citera
2021-07-27, 21:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vilken/vilka av forskarna i videon är det du kallar en pajas?

Helt sjukt att det är en kliniker som studerar hur många som får positivt d-dimer efter vaccination.

Det borde ju gjorts av läkemedel bolagen kan man tycka.

Att hela 62 procent får en markör för blodproppar efter vaccination är skrämmande. Om sen det leder till permanenta skador på lungorna som läkaren säger är det riktigt illa.
Citera
2021-07-27, 21:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Försökte kolla på videon men den var spärrad....

Länka till en riktig källa tack.

Den här kollade jag på

https://www.bitchute.com/video/mwSwvlCHGdy4/
Citera
2021-07-27, 21:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nä, trodde det var A och O att tvätta händerna i alla länder mer eller mindre. Har det framkommit någon vetenskaplig rapport att tvättning av händer är meningslöst mot Corona?

Link away som man säger.

Snarare att det inte finns nån studie som visar på att det hjälper att tvätta händerna;-)
Citera
2021-07-27, 21:30
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
För individen eller samhället?

Jag befinner mig inte i någon riskzon men har ändå vaccinerat mig därför att:

• Undvika att bli allvarligt sjuk. Jag besparar gärna min familj problemen och bördan av att jag hamnar på sjukhus.

• Minimera risken att få någon komplikation av en genomgången infektion. Jag vet flera personer som fått milda sjukdomsförlopp men ändå tappat luktsinnet (om än tillfälligt).

Jag hyser inga förhoppningar om att slippa undan Covid-19, men är övertygad om att vaccinet kraftigt minskar risken för allvarlig sjukdom och långvariga komplikationer.

Det är upp till var och en att vaccinera sig, men man kan nog inte kräva att få leva fritt i samhället utan att ha vaccinerat sig. Det riskerar att orsaka en alldeles för stor påfrestning och skada för samhället.

Samhället måste kunna ställa krav på individen. Det är inte konstigare än att vi kräver körkort för att få köra bil.

Du är en klok människa!
Tack för att du uttrycker dig så att även de mest svagbegåvade förstår..
Citera
2021-07-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Den här kollade jag på

https://www.bitchute.com/video/mwSwvlCHGdy4/

Också spärrad.

Finns det inte riktiga källor?
Citera
2021-07-27, 21:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dig!

För det är du som går på smörjan..
Men du är bortom räddning har jag märkt..

Men berätta gärna hur det hundratal människor jag känner väl som vaccinerat sig klarat sig från dessa hemska blodproppar?
62 av dessa bör ju vara halvdöda enligt dina ”experter”

Det är "micro-clotting" i kapillärerna. Inget du dör av knall o fall.

Dock kan de ge permanenta problem i lungorna med lokalt övertryck som på sikt kan bli allvarligt. Så en tickande bomb enligt läkaren i videon.
Citera
2021-07-27, 21:33
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Snarare att det inte finns nån studie som visar på att det hjälper att tvätta händerna;-)

Alltså, personligen har jag antaget att det har varit något konkret och uppenbart att just tvätta händerna för att få bort viruset runt den regionen.

Det är då lysande att Tegnell har skitet ur sig någon extremt ovetenskapligt som underlag till Sveriges strategi mot Corona
Citera
2021-07-27, 21:33
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Link away som man säger.

Tvätta händerna och hålla avstånd är lite grunden i dessa typer av virus . Man har ju kört den metoden redan gällande spanska sjukan… det är även enklare för hjärnan med beteendet att minnas att hålla avstånd om vi gör något med våra händer , vår hjärna fungera lite så. Sedan är indirekt kontaktsmitta väldigt ovanligt gällande covid 19, men det visste man inte i början .. du kanske minns hur man sanerade väggar och allt möjligt i andra länder i början av pandemin..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in