2021-07-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilka biverkningar syftar du på och hur vanligt förekommande är dessa?

Menar du på allvar att du missat dessa?
Citera
2021-07-27, 21:12
Medlem
Man kan läsa siffror på många sätt. Här är ett exempel:

However, 220 of the 224 deaths in fully vaccinated people were in people over the age of 50, who accounted for 13,427 of the alleged positive cases of the Delta Covid-19 variant. This translates to 1.64% of cases.

This means that that people who have had two doses of a Covid-19 vaccine could actually have a 1,540% higher chance of dying due to the Delta Covid-19 variant than people who are unvaccinated.

https://www.europereloaded.com/fully-vaccinated-people-are-65-more-likely-to-be-hospitalised-1540-more-likely-to-die-public-health- england/

Här är datan de baserar sin analys på:

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1005517/Technical_Briefing_19.pdf

Helt klart så är vaccinens antikroppar undermåliga jämfört med naturlig immunitet. Det behöver redas ut varför vaccinen ger så låg kvalitet på antikroppar jämfört med infektion. Att vara vaccinerad går inte att likställa med att vara immun.

Viktigt angående de kliniska testerna:

During the trials people were either injected with the Covid-19 vaccine or a placebo. Then they were sent away to live their lives as normal. They were then tested using the disputed Drosten PCR test procedure for detection of the SARS-CoV-2 virus. If they didn’t have it, then they decided that was because the vaccine had prevented them from getting it. At no point were they exposed to the Covid-19 virus intentionally.

På liknande sätt ser alla bedömningar av effektivitet ut om det inte är in vitro studier, då är de ännu mer irrelevanta.
Citera
2021-07-27, 21:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det lönar sig inte för alla att ta vaxxet sett ur ett risk/nyttaperspektiv.

För individen eller samhället?

Jag befinner mig inte i någon riskzon men har ändå vaccinerat mig därför att:

• Undvika att bli allvarligt sjuk. Jag besparar gärna min familj problemen och bördan av att jag hamnar på sjukhus.

• Minimera risken att få någon komplikation av en genomgången infektion. Jag vet flera personer som fått milda sjukdomsförlopp men ändå tappat luktsinnet (om än tillfälligt).

Jag hyser inga förhoppningar om att slippa undan Covid-19, men är övertygad om att vaccinet kraftigt minskar risken för allvarlig sjukdom och långvariga komplikationer.

Det är upp till var och en att vaccinera sig, men man kan nog inte kräva att få leva fritt i samhället utan att ha vaccinerat sig. Det riskerar att orsaka en alldeles för stor påfrestning och skada för samhället.

Samhället måste kunna ställa krav på individen. Det är inte konstigare än att vi kräver körkort för att få köra bil.
Citera
2021-07-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Men den kommer minska smittan vilket är det viktigaste.

Det räcker inte. Vi har försökt minska viruset länge nu ända sen den upptäcktes.medan många länder slår smittrekord ofta.
Citera
2021-07-27, 21:16
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För man rapporterade just om hur den yngre generationen spanjorer hade svårt med att följa riktlinjerna med just munskydd under förra året.

Klart det är svårt, men det är ju inget argument för att man inte kan eller vill titta på det kan vara.

Vill du övertyga mig om att munskyddet är den heliga gralen så får du nog dra fram mer än anekdoter och enstaka länder som haft låg smittspridning och munskydd.
Citera
2021-07-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Menar du på allvar att du missat dessa?

Ja, jag spenderar inte all min vakna tid till att vara rädd för vaccinet och läsa om de 0,0005% som får en viss biverkning. Men upplys mig gärna: gärna vilka biverkningar du syftar på, vilka vaccin det gäller och hur vanligt förekommande biverkningarna är.
Citera
2021-07-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det där gäller ju inte för delta varianten.....

Meningslöst att dra fram gammal data för alpha

Jo det inkluderar deltan. Se tidsperioden i citatet och läs titeln på rapporten (VOC kanske är en ledtråd). De tittade på återinfektioner april-27 juni då deltan dominerade i UK. Det framgår även i rapporten att deltan dominerat totalt maj och juni.

Du kan väl vara vänliga att redigera ditt inlägg då det är meningslöst.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-27 kl. 21:32.
Citera
2021-07-27, 21:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vill du övertyga mig om att munskyddet är den heliga gralen så får du nog dra fram mer än anekdoter och enstaka länder som haft låg smittspridning och munskydd.

Jag anser att munskydd är en bra komplettering till social distans och god hygien.

Vissa här inne tror att munskydd inte fungerar överhuvudtaget.

Lite skillnad där. Du behöver inte tro att det är den ultimata lösningen, men jag anser att det är en del av den.
Citera
2021-07-27, 21:19
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför har England beställt anticoagulants för 3750000000 pund

44827125000 sek

Svaret: vaxade är riktigt illa ute...............

Deadly Blood Clots Develop In 62% of People Receiving COVID Vaccine
https://banned.video/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Intressant att alla jag känner är vaccinerade.
Några redan tidigt i våras.

INGEN har haft några som helst besvär..
Borde det inte ha visat sig någonting nu menar du?
Flertalet går på totala hälsokontroller var 3-6 månad. Och nej, dom heter inte Svensson och sitter i kassan på ICA, om du nu skulle ha synpunkt på att man inte går på kontroller så ofta..

Om 62% får blodproppar alltså.

Jävla pajas

Vilken/vilka av forskarna i videon är det du kallar en pajas?
Citera
2021-07-27, 21:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Som sagt handlar det om vilka länder som har haft det ingrott i själva kulturen jämfört med dem som inte har haft det.

https://www.leadersleague.com/en/news/here-s-how-taiwan-succeeded-in-containing-covid-19

Enbart munskydd hjälper inte, men det är ett komplement som man genomför med social distans och tvättning av händer som gör att det blir ett starkt vapen.

Då är vi tillbaka till det där med att slå isär åtgärder.

Tvätta händerna är för övrigt meningslöst så länge du inte petar upp fingrarna i näsan tills knogen tar stopp . Men det kanske du visste redan?
Citera
2021-07-27, 21:21
Medlem
Mycket bra av Anders tegnell nyss i aktuellt. Han sa att coronapass-krav inte ska införas inte Sverige för att gå på krogen osv. Helt otroligt att vissa länder ens tänker detta. Tegnell växer för mig just nu. Nu får det fan räcka med denna förkylning.
Citera
2021-07-27, 21:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vilken/vilka av forskarna i videon är det du kallar en pajas?

Dig!

För det är du som går på smörjan..
Men du är bortom räddning har jag märkt..

Men berätta gärna hur det hundratal människor jag känner väl som vaccinerat sig klarat sig från dessa hemska blodproppar?
62 av dessa bör ju vara halvdöda enligt dina ”experter”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in