Citat:
Ursprungligen postat av
spaghet
CSN nekade min ansökan om studiemedel i höst pga för få poäng. Fått studiemedel för 40 veckor heltid höst/vår nu. Jag har klarat: 39.5p vilket är ca 66%. Varav 15p Komvux och 24.5p på universitet. Kravet bör vara på 38p avrundat från 37.5? Är det så att några kurser inte rapporterat än då de avslutades slutet av maj/början av juli?
-Tog du gymnasiala veckor?, studieresultatetskravet är annorlunda för gymnasiet, man skall klara 100% MEN man får släpa med 200 poäng.
- Om du tog 100% eftergymnasiala veckor så är det 37HP som gäller då CSN avrundar neråt.
Det är inte omöjligt att idioterna på CSN bara kikar på dina erhållna HP, hände mig när jag själv hade läst på gymnasial och eftergymnasial nivå och hade klarat mitt studieresultat med råge.
Jag ringde upp, kom till en handläggare som såg i datorn att mitt gymnasiala resultat fanns där och att handläggaren som hade beslutat om min ansökan bara måste ha missat det; på kvällen samma dygn hade han ändrat beslutet och godkänt min ansökan om nytt studiemedel.