Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Med bra människosyn menar jag humanistisk människosyn. Och att man strävar efter att människor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter oavsett kön.
Vilket är ett floskel som går att vrida och vända på efter situation, som t ex att man har skev människosyn och värderingar om man inte accepterar att en kvinna i 40-årsåldern sminkar och klär sig om en gothare fortfarande, medans den manliga motsvarigheten skall skrattas ut och det är en oförarglig sak att kräva att han tar på sig den rutiga skjortan (dvs att han klär sig som en fjäskapa som du)
Hur ledigt kan man inte t ex säga till en man att han bör klippa sitt hår kort utan att det blir ramarskri och att aggresiva white knights som du (jo, ni blir vissta aggresiva vid "påhopp mot kvinnor") kommer till undsättning som ni i vanliga fall för med kvinnor och minsta lilla antydan till att ändra sin stil?
Att säga till någon, vem som helst, att den ska "bete sig normalt" låter illa. Att säga att någon att "växa" upp låter mer som ett argt uttryck. Inget av dessa är något att skratta åt... [/quote]
Så om inte dig själv, lyssna då på hur dina vänner låter, speciellt de kvinnliga
Att du inte får höra konstant tjatande av kvinnor gentemot män att de bör anpassa sin stil betyder att din vänskapskrets bara består av män som klär sig som svenssons, detta eftersom männen med alternativmode har filtrerats och frysits ut, de är ej välkommna i dina PK-kretsar, så vida de inte har HBTQ-alibi
Hade det ej varit för denna utfrysning och etablisemnagets krav på anpassning så hade vuxna män i laternativmode som fortfarande är straighta varit lika vanligt som HBTQ-individer, om inte mer, därför det rimmar förbannat illa att HBTQ-karaktärer skall tryckas in i tv-serier och filmer som enbart välkommnar dressman-stilen på de manliga karaktärerna, konformism med tråkig träinredning och allt skall alltså sammsas med HBTQ-inkludering
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Att få bära slöja har väl med religionsfrihet att göra? Keps är ingen religiös symbol.
Religion är vktigt för dig, det är din subjektiva åsikt, inte för mig. För mig så står inte religös tro över andra livsstilar. Du har rätt till din åsikt, men du är oärlig när du hävdar att det gör mig ond och att det gör dig så mycket godare än mig, ditt fjäskande och selektiva individualism skulle alltså göra dig till så mycket mer godhjärtad och humanistsik än mig?
Kom ihåg, när du sitter där i fikarummet på ditt jobb och smaskar självbelåtet på ett wienerbröd och tror att du har hittat den ultimata lyckan med svensson-livet så länge du är "humanist" och engagerar dig politiskt utan att få någonting tillbaka i njutning, så sitter någon feministisk "konstnär" på andra sidan jordklotet som reser utomlands tre månader om året, som delvis lever på kulturbidrag och delvis lever på sitt utseende, dvs använder sitt utseende på att få tjänster och snålskjuts, eller att få smita in på exklusiva fester
Tack, men nej tack, jag är alldeles för stolt för att anamma din livsstil och "humanism"