2021-07-27, 18:10
Medlem
Har bara fått känningar av peptider och växt och aldrig av AAS så mitt tips är ca. 300mg vitamin B6 under kur för att kontra prolaktinet istället för cabaser och andra starkare mediciner:
https://impactfactor.org/PDF/IJPQA/1...,Article17.pdf

Annars tycker jag aromasin 12.5-25mg två gånger per vecka är effektivt för att kontra östrohöjningar där jag lyckats sänka det totalt med den högsta dosen så man får vara försiktig.
Citera
2021-07-27, 22:13
Medlem
1. Jag försöker förebygga så.att jag slipper få.gynokänkingar.
2. Frågeställningen är helt beroende av vilka preparat som används
Citera
2021-07-30, 19:54
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfOG
Eller så kanske du borde låta folk göra vad dom vill med sina egna kroppar är du så jävla missnöjd med din egen så du måste påpeka vad andra gör för fel?! Skärp dig att träna på aas är fan 100 gånger jobbigare det är tyngre och inte alla som klarar det för det krävs ett jävla engagemang för att det ska bli bra. Du kanske ska sluta vara inne och läsa på doping sidan om du stör dig på vad andra människor gör?! Fokusera på dig själv börja jobba med ditt egna välmående så du slipper sitta och skriva anonymt på nätet till folk för må lite bättre.
ok.
Citera
2021-07-30, 20:22
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
1. Jag försöker förebygga så.att jag slipper få.gynokänkingar.
2. Frågeställningen är helt beroende av vilka preparat som används
Korrekt. Kan inte redigera inlägget längre.

Testosteron i huvudsak.
Citera
2021-08-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Korrekt. Kan inte redigera inlägget längre.

Testosteron i huvudsak.
Kör test cyp 500 mg/e5d just nu.
Jag kontrar med arimidex.
De första fyra veckorna körde jag adex 0,25 mg e3d.
Därefter, ungefär när den långa estern började kicka, ökade jag till adex 0,5 mg e3d.
Vid något tillfälle sved det i tuttarna. Då drog jag i mig 1,5 mg adex rakt av och det försvann.
I övrigt är jag så lyckligt lottad att jag har väldigt få bieffekter av prepp öht.
Citera
2021-08-05, 13:06
Medlem
Hej!
Har nu varit på kur i 5 veckor. Injicerar 250mlg testo/v. Kör ca 600-800 HCG/v. Planen är att hålla på i 12-16 veckor och kliva på Anavar mot slutet.

Gjorde blodprover innan kur på Östro. Har även gjort stort blodprov för testosteron och massa annat (däremot har detta prov strulat och inte kommit fram än). Så jag vet inte min testonivå ännu.

Östro visade för 5 veckor sedan: (kurstart)
51 pmol/L

Har nu gjort nytt Östroprov 5 veckor in i kuren som visade:
249 pmol/L.

Har även gjort ett nytt testoprov som inte kommit svar än. Gör en uppdatering i tråden när det har kommit.

Min fråga är nu:
Bör jag ta en AI? Har kört på Nolva 20mlg/dag efter fått lite känningar/känslighet i brösten. Annars kan jag tycka att sexlusten är hög men att jag ”kanske” fått lite svårare att vara hård. Lite oljigare hy, några få småfinnar.

Har läst på från Derek med more plates more dates att optimala östro är runt 20-30 pg/ml för män. Vilket är ca 70-100 pmol/L. Det innebär att jag ligger runt 67 pg/ml med 249 pmol/L.

Om jag nu bör ta AI (har Nouveaux Anastrzole) hur mycket ska jag börja ta? Har både fråga i dosering (0.25 bra att börja med) och hur ofta? (03d att börja med?).

Hur länge bör jag köra på med min AI innan jag gör nästa Östro test?
Verkar ju ändå som att jag aromatiserar ganska högt eftersom jag ändå ligger på ”relativt” låg dos av Test-Cyp.

Förstår om ni vill veta vad mina testo värden ligger på och kommer göra en update i tråden så fort Werlabs kommer med svar. Men känner mig lite nojig efter mitt höga Östrosvar som jag fick igår och funderar då på om det är bra att kliva på en AI redan nu, innan jag fått svar från Testo.

Uppskattar alla svar! Tack!
Citera
2021-08-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxxmax
Hej!
Har nu varit på kur i 5 veckor. Injicerar 250mlg testo/v. Kör ca 600-800 HCG/v. Planen är att hålla på i 12-16 veckor och kliva på Anavar mot slutet.

Gjorde blodprover innan kur på Östro. Har även gjort stort blodprov för testosteron och massa annat (däremot har detta prov strulat och inte kommit fram än). Så jag vet inte min testonivå ännu.

Östro visade för 5 veckor sedan: (kurstart)
51 pmol/L

Har nu gjort nytt Östroprov 5 veckor in i kuren som visade:
249 pmol/L.

Har även gjort ett nytt testoprov som inte kommit svar än. Gör en uppdatering i tråden när det har kommit.

Min fråga är nu:
Bör jag ta en AI? Har kört på Nolva 20mlg/dag efter fått lite känningar/känslighet i brösten. Annars kan jag tycka att sexlusten är hög men att jag ”kanske” fått lite svårare att vara hård. Lite oljigare hy, några få småfinnar.

Har läst på från Derek med more plates more dates att optimala östro är runt 20-30 pg/ml för män. Vilket är ca 70-100 pmol/L. Det innebär att jag ligger runt 67 pg/ml med 249 pmol/L.

Om jag nu bör ta AI (har Nouveaux Anastrzole) hur mycket ska jag börja ta? Har både fråga i dosering (0.25 bra att börja med) och hur ofta? (03d att börja med?).

Hur länge bör jag köra på med min AI innan jag gör nästa Östro test?
Verkar ju ändå som att jag aromatiserar ganska högt eftersom jag ändå ligger på ”relativt” låg dos av Test-Cyp.

Förstår om ni vill veta vad mina testo värden ligger på och kommer göra en update i tråden så fort Werlabs kommer med svar. Men känner mig lite nojig efter mitt höga Östrosvar som jag fick igår och funderar då på om det är bra att kliva på en AI redan nu, innan jag fått svar från Testo.

Uppskattar alla svar! Tack!
Jag kan bara säga vad jag hade gjort och jag hade lagt in en låg dos AI speciellt om du redan haft känningar. Vilken dos ligger du på cyp? Har du fått bort dina känningar? Det jag hade gjort direkt när jag får känningar är kasta in letro tills dom försvinner. Jag hade kört 0,25 mg arimidex i förebyggande syfte om mitt östrogen hade gått upp dvs innan jag får känningarna. Annars letro när jag fått känningar. Måste också säga jag är sjukt nojig för att få bt igen så hade gjort allt för inte få det även gått med för lågt östrogen vilket egentligen är värre om vi ska se det ur ett hälsoperspektiv.
Citera
2021-08-06, 10:59
Medlem
Tack för svar!

I dagsläget har jag ingen Letro. Har Armidex, Nolva och Raloxifene.
Tar 20mlg Nolva nu men tycker ändå bröstvårtorna är lite känsliga. Funderar på att byta från Nolva till Ralox. Delvis för vad kan läsa så är Raloxifene bättre mot gyno, snällare mot kroppen och bättre att kombinera med Armidex.

Jag kör för tillfället tre stick i veckan. Så sätter ca 80-85 mlg test per tillfälle = 250/vecka/CYP.

Tog 1/4 tablett Armidex igår, 0.25. Tänkte ta e3d i 2-3 veckor och nytt blodprov. Låter det som en bra tanke? Räcker 0.25 e3d för att sänka mitt E2 från 250?

Säg att jag tar blodprov om 2 veckor och Östrot ligger i en bättre nivå. Fortsätter jag med 0.25 kuren ut?
Citera
2021-08-06, 18:59
Medlem
realbizrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Kör test cyp 500 mg/e5d just nu.
Jag kontrar med arimidex.
De första fyra veckorna körde jag adex 0,25 mg e3d.
Därefter, ungefär när den långa estern började kicka, ökade jag till adex 0,5 mg e3d.
Vid något tillfälle sved det i tuttarna. Då drog jag i mig 1,5 mg adex rakt av och det försvann.
I övrigt är jag så lyckligt lottad att jag har väldigt få bieffekter av prepp öht.

Körde du 1,5 e3d tills det försvann då?
Citera
2021-08-07, 11:48
Medlem
Jag har precis kört 3v med testo E 250mg e5d och trott att jag haft känningar sen start till o från.
Körde Armidex en V 0,25 e2d men mådde lite sämre kände jag och tog inte mer.
Nu är bröstvårtorna rätt hårda emellanåt och jag går o klämmer o känner ifall jag fått något, bara de gör ju vårtorna mer ömma.
Det jag märkt är att de känns som är vårtan är mer fyllig/massiv på nåt sätt, fast den inte växt i storlek.

Tror jag hade tonårsgyno. Lr jag va iaf till vårdcentralen en gång och när jag kände knölar under vårtorna. Vet inte om det var själva körtlarna som alla får lr om det var gyno. Gjordes iaf aldrig något åt det.
Alltid varit lång och smal.

Hur tydligt har ni fått värk och hur mkt har det kliat?
Går det att missa?
Citera
2021-08-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realbizr
Körde du 1,5 e3d tills det försvann då?
Det räckte med en gång.
Citera
2021-08-11, 22:06
Medlem
Gyno?!?!?!

Tja, har lite ont i bröstet. Det kommer och går…. Det kliar ej. Känner ingen knöll. Nån där ute som vet om detta kan vara gyno?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in