2021-07-27, 17:45
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jag är i näst intill övertygad om att elektorerna skriver på ett kontrakt som klargör deras förpliktelser gentemot valresultatet. Eftersom valresultatet beror på systematiskt slarv, kan vi förutsätta att detta kontrakt saknar bäring. Eftersom kontraktet saknar bäring, saknade elektorerna rätten att utse presidenten.

Men det är ju bara teoretiskt. I verkligheten lär Biden avsättas innan dess. 2022 närmar sig, republikanska delstater har fått fler elektorer eftersom folk flyr från demokratiskt styrda delstater, vallagar har stramats upp för att skydda valintegriteten från DNC:s systematiska slarv. Jag är införstådd med att diverse kongressledamöter sitter och filar på "åtalet".

Val är inte några kontrakt. Men kan du inte berätta för oss hur det gick i United States v. Throckmorton för den som tyckte att allt skulle ogiltigförklaras på grund av bedrägeri?
2021-07-27, 17:47
Medlem
Citat:
Jag tror det bästa är att invänta rapporten och sedan granska den för att se om felaktigheter förekommer. Din metod är att kritisera resultatet innan det kommit. Dina åsikter baseras på tidningsankor och "läckor" från anonyma källor. Det är ganska genomskinligt och lite patetiskt med detta engagemang från din sida, där du frenetiskt sitter och kritiserar en granskning utan att ens ha läst rapporten.

Men jag förstår att det är viktigt för dig.

Problemet är ju bara att rapporten kommer att bli ifrågasatt alldeles oavsett vad den säger. Det spelar ingen roll om de finner att inget fusk förekommit eller att fusket varit massivt. Det blir bara en ny omgång debatt efteråt och sannolikt en ny granskning.
2021-07-27, 17:48
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Jag tror det bästa är att invänta rapporten och sedan granska den för att se om felaktigheter förekommer. Din metod är att kritisera resultatet innan det kommit. Dina åsikter baseras på tidningsankor och "läckor" från anonyma källor. Det är ganska genomskinligt och lite patetiskt med detta engagemang från din sida, där du frenetiskt sitter och kritiserar en granskning utan att ens ha läst rapporten.

Men jag förstår att det är viktigt för dig.
De hade ju en hearing där de presenterade en bunt med så kallade bevis för valfusk. Det tog några timmar innan samtliga uppgifter de kom med kunde motbevisas, men såhär en vecka senare sitter ni fortfarande här i tråden och tjatar om siffrorna som att de hade nån relevans. Bevisar min poäng ganska bra tycker jag.

Jag är tveksam till om man någonsin kommer släppa någon ordentlig rapport. Det verkar troligare att man månad efter månad och år efter år fortsätter komma med såna här svävande anklagelser och bevis som i själva verket är missförstånd. Och då ska de få presentera sina lögner oemotsagda under hela den tiden eftersom det inte finns någon "slutgiltig rapport" tycker du? Nej det är självklart inte acceptabelt. Varje gång de sitter och ljuger för befolkningen så får de finna sig i att bli kritiserade.
2021-07-27, 17:50
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Problemet är ju bara att rapporten kommer att bli ifrågasatt alldeles oavsett vad den säger. Det spelar ingen roll om de finner att inget fusk förekommit eller att fusket varit massivt. Det blir bara en ny omgång debatt efteråt och sannolikt en ny granskning.
Jag förväntar mig en gedigen rapport där fynden redovisas grundligt. De som ifrågasätter dessa fynd/bevis får naturligtvis granska dem en gång till om de så vill. Något säger mig att så inte kommer ske då det bara drar mer uppmärksamhet till det systematiska slarvet.

Problemet är såklart inte den kommande rapporten, eller den grundliga auditen. Problemet är det systematiska slarvet som måste beivras och förhindras i kommande val.
2021-07-27, 17:51
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
De hade ju en hearing där de presenterade en bunt med så kallade bevis för valfusk. Det tog några timmar innan samtliga uppgifter de kom med kunde motbevisas, men såhär en vecka senare sitter ni fortfarande här i tråden och tjatar om siffrorna som att de hade nån relevans. Bevisar min poäng ganska bra tycker jag.

Jag är tveksam till om man någonsin kommer släppa någon ordentlig rapport. Det verkar troligare att man månad efter månad och år efter år fortsätter komma med såna här svävande anklagelser och bevis som i själva verket är missförstånd. Och då ska de få presentera sina lögner oemotsagda under hela den tiden eftersom det inte finns någon "slutgiltig rapport" tycker du? Nej det är självklart inte acceptabelt. Varje gång de sitter och ljuger för befolkningen så får de finna sig i att bli kritiserade.
Men vilka lögner upplever du att granskarna spridit? Det mesta jag sett har varit läckor från anonyma källor. Du får gärna länka till något/några offentliga uttalanden från granskarna.

Klarar du inte av det får vi helt enkelt avfärda dig som ytterligare en gaphals med för mycket fritid.
2021-07-27, 17:55
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Val är inte några kontrakt. Men kan du inte berätta för oss hur det gick i United States v. Throckmorton för den som tyckte att allt skulle ogiltigförklaras på grund av bedrägeri?
Jag är i ärlighetens namn inte alls intresserad av ett 143 år gammalt utslag från SCOTUS som behandlar en markdispyt och jag förstår inte varför du tycker det är viktigt och relevant. Men det är säkert väldigt viktigt just för dig.
Citat:
The bill in this case is filed May 13, 1876, more than twenty years after the rendition of the decree which it seeks to annul. During that time Richardson, the claimant, and the man who is personally charged with the guilt of the fraud, has died; his heirs, who with himself were claimants in the suit, are not made parties, and the land has passed from his ownership to that of the present defendants by purchase and conveyance.
...
There is no question of the general doctrine that fraud vitiates the most solemn contracts, documents, and even judgments. There is also no question that many rights originally founded in fraud become—by lapse of time, by the difficulty of proving the fraud, and by the protection which the law throws around rights once established by formal judicial proceedings in tribunals established by law, according to the methods of the law—no longer open to inquiry in the usual and ordinary methods. Of this class are judgments and decrees of a court deciding between parties before the court and subject to its jurisdiction, in a trial which has presented the claims of the parties, and where they have received the consideration of the court.
https://www.law.cornell.edu/supremecourt/text/98/61

Vi tar det några gånger till så du inte missar det jag fetade:
There is no question of the general doctrine that fraud vitiates the most solemn contracts, documents, and even judgments.
There is no question of the general doctrine that fraud vitiates the most solemn contracts, documents, and even judgments.

Du får gärna förklara många gånger att du anser att bedrägeri inte ska vara skäl till att nullifiera ett avtal. Det roar mig att läsa.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-07-27 kl. 17:59.
2021-07-27, 17:58
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Men vilka lögner upplever du att granskarna spridit? Det mesta jag sett har varit läckor från anonyma källor. Du får gärna länka till något/några offentliga uttalanden från granskarna.

Klarar du inte av det får vi helt enkelt avfärda dig som ytterligare en gaphals med för mycket fritid.
Här är hearingen i sin helhet tror jag: https://www.youtube.com/watch?v=nsZ6k4qyC_8

Trodde du redan hade sett den då ni tjatat om vad som togs upp konstant sedan dess, men kanske blandade ihop dig med någon annan i tråden.
2021-07-27, 18:03
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Här är hearingen i sin helhet tror jag: https://www.youtube.com/watch?v=nsZ6k4qyC_8

Trodde du redan hade sett den då ni tjatat om vad som togs upp konstant sedan dess, men kanske blandade ihop dig med någon annan i tråden.
Återigen: Vilka lögner upplever du att de sprider? Kan du ge något exempel från videon du länkade till? Annars får vi nog förutsätta att du bara är en gaphals som skriker om lögn och fan och hans moster så fort något inte faller dig i smaken.

Så, kom igen nu och svara på frågan istället för att slingra dig som en mask på en metkrok.
2021-07-27, 18:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag är i ärlighetens namn inte alls intresserad av ett 143 år gammalt utslag från SCOTUS som behandlar en markdispyt och jag förstår inte varför du tycker det är viktigt och relevant. Men det är säkert väldigt viktigt just för dig.

Det är dina argument, inte mina.

Citat:
https://www.barrypopik.com/index.php/new_york_city/entry/fraud_vitiates_everything/

Så vi har nu vått fram till dagens läge, där vänsteliberalerna sitter och försvarar ett fuskval och grundar sitt försvar på en logisk kullerbytta där de påstår att det inte går att ändra ett felaktigt valresultat, även när fusk bevisats. Detta på grund av de så förhatliga elektorerna som uppenbarligen inte kan återkallas trots att de blivit lurade.

Antidemokraterna har sina stödtrupper. Samtidigt inser de flesta utanför TDS-kulten att fraud vitigates everything. En illegitim president som inte klarar av att formulera en självständig mening, saknar såklart all legitimitet, även om han inte är orange och elak.

Citat:
Så du lever alltså i en illusion där valfusk passerar utan några konsekvenser och där vaöfuskande presidenter får sitta kvar eftersom du tror att det inte finns någon lagligt utrymme att avsätta en fuskvald president? Hur i hela fridens namn lyckades du komma fram till en så udda och osedvanlig fantasi?

Att fraud vitigates everyting gäller såklart även utanför handelskontrakt.

Men det är okej. Det är kul att läsa dina krumbukter och ditt försvar för valfusk och ditt stöd till en dement marionett i globalisternas händer. Själv misstänker jag att den här freak showen är över inom ett år. Kongressvalet står för dörren och jag har svårt att se att någon med sina sinnen i behåll ska rösta på fok som representerar BLM, Biden, kriminalitet och demens.

På vilket sätt är ett presidentval samma sak som ett kontrakt och/eller avtal sett till vallagarna? Och hur gick det för sidan som hävdade bedrägeri i United States v. Throckmorton? Om du tycker det är jobbigt att svara på sånt här så tipsar jag om att läsa igenom dina egna källor innan du trycker på "skicka svar"
2021-07-27, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Den gode Epstein är (var) ju bästis med Donald Trump. Stamgäst på Mar-a-Lago.

I en annan tråd här på FB försöker vissa koppla Epstein till familjen Maxwell, Iran-Contras-härvan (som ägde rum under republikanska presidenter) och Palme-mordet.

Så hur får du ihop Epstein och Biden?

Projicering. Dvs bortse från det människor ser med sina egna ögon,och projicera en annan verklighet samt banka in den tills människor ifrågasätter verkligheten.
Stalin kallade det för memory laws. Dvs han skrev om sin egen historia (massakern i Ukraina tex) och förbjöd samtliga i USSR från att återupprepa verkligheten.
Vi har inte riktigt kommit dit ännu i USA. GOP lyckas aldrig komma förbi det första stadiet i sin hostile takeover:historierevisionism:Här står det stilla. Eller går baklänges rättare sagt.
2021-07-27, 18:15
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Återigen: Vilka lögner upplever du att de sprider? Kan du ge något exempel från videon du länkade till? Annars får vi nog förutsätta att du bara är en gaphals som skriker om lögn och fan och hans moster så fort något inte faller dig i smaken.

Så, kom igen nu och svara på frågan istället för att slingra dig som en mask på en metkrok.

1. De påstod att 74k poströster som aldrig hade beställts ut kom in. - I själva verket var detta förtidsröster på plats mellan 24:e oktober och 2:a november.

2. De påstod att 11k poströster mystiskt sett dök upp i slutresultatet som aldrig var registrerade som inkomna - I själva verket var detta poströster som anlände under valdagen.

3. De påstod att om man använde en markeringspenna på valsedeln så kunde den blöda igenom till baksidan och påverka hur valsedeln skannades - I själva verket var de relevanta rutorna på valsedlarna skiftade i sidled för att förhindra detta.

4. De påstod att röstmaskinerna hackades under valdagen - I själva verket var det som hackades röstregistreringsdatabasen, den information man fick ut var redan publikt tillgänglig.

Detta är bara ett exempel på vad de ljög om. I själva verket var det betydligt mer men du kanske kan söka reda på det själv istället för att jag ska göra jobbet.
2021-07-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja Trump har snabbt att ta till hårda ord. Han har generellt alltid rätt. Om det var Cruz eller RHINO GOP eller om Trump hade fel får vi ju dock inte veta, fusket i val var känt av alla redan då. Du likställer detta med 2020 som jag tolkar ditt månatliga inlägg. Vad avser 2020 är det ju inte bara Trump som påstår att Biden och hans hantlangare stal valet 2020. Du har miljontals människor över hela världen som är mer eller mindre engagerade i denna enorma skandal, världens största demokrati stulen. Detta bör man om något ta som en stark indikation, speciellt då Trump är kontroversiell för många så är hans påstående desto mer analyserat, vi kan ju här se 10 talet debattörer som enbart väljer att skriva precis tvärtom diskussion utan att komma med några argument eller "debunkar" mer än hänvisning till debattörer som delar deras åsikt. Notera: Det finns enorma mängder bevis som aldrig ifrågasätts, ta det faktum att man vet att man inte har rätt antal röster i Maricopa, man försöker istället stoppa audits så detta aldrig skall kunna presenteras i en domstol.

Vi pratar dessutom flera stater och säkert 10miljoner röster. Trump vann stort. Även fast detta säkert fortsatt tar tid bör slutsatser kunna dras när man noterar mer än en stat, ex. Arizona och Georgia samt kan dra paralleller till hur fusket gått till (viktiga routers) då kickar nämligen det faktum in att detta var koordinerat över statliga gränser. Då skall enligt konstitutionen USAs militära maskin ta över/ vara ledande i processen att analysera övriga stater och det som hänt skall likställas en inhemsk attack mot förenta staterna (9/11). Därefter kommer dessa bevis sannolikt upp i SCOTUS. Om detta sker och hur vet jag ej men att Biden kan köra nån slags promenad under sin 4-års period om bevis på koordinerat valfusk kommer fram håller jag helt osannolikt.

Nu har vi väntat på bevis på koordinerat valfusk i över ett halvår. Hur länge till måste vi vänta på bevisen.
Om bevisen är så tydliga som vissa påstår, varför får vi inte se dem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in