Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Delstaten har självklart rätt att granska sitt val, även om det i många fall är slöseri med pengar.
Problemet här är ju dock på det sätt som granskningen genomförs. Man hade valet mellan att:
1. Anlita oberoende experter.
2. Anlita Trump-supporters med 0 erfarenhet av granskning.
Hade man valt nr 1 tror jag inte så många hade varit emot en granskning. Till exempel genomfördes ju en bra granskning på detta sätt i Windham i New Hampshire. Även granskningen i Michigan verkar ha genomförts på ett seriöst sätt. Men när man väljer alternativ 2 så får man granskningar som den här. Gång på gång så har de som granskar missförstått vad det är de tittar på eller saknat kunskaper om valprocessen. Sedan har de istället för att inse sina brister påstått att dessa missförstånd är bevis på att fusk förekom.
Dessa saker gör det uppenbart att syftet inte är att hitta valfusk eller göra valen säkrare. Syftet är att undergräva tron på demokratin och att införa lagar som gör det svårare för fattiga och minoriteter att rösta.
Ok en mera resonabel invänding tycker jag.
(och inte som Sister låsass som om folk aldrig argumenterat mot granskningen, när man bara behöver läsa 4 poster för att se det)
Men om olika delstater har rättigheter och möjligheter att granska ngt som kommer de flesta förmodligen göra rätt och ev kanske ngn granskning kan bli dålig och det bli kostsamt det inser jag och givetvis har jag sätt en enorm mänga av low effort posting på dett forumet på pro trump sidan det må jag erkänna.
Men ärligt talat är det något allvarligt problem?
Även om det nu blir lite konstigheter i någon delstat och det kommer fram något konstigt så kommer det ändå behöva bekräftas i flera delstater för att vi skall tro på det, inte sant?
Det är för mig intressant att veta om valen gjort korrekt eller inte och om nu nationen USA är delad, varför inte låta "fånarna" på andra sidan göra några idiot undersöknignar och göra bort sig som ni ändå tror de hela tiden gör.
Varför inte låta ninjorna avsluta saken och komma med en rapport i nästa månad eller när den skall komma.
Om ni ändå tror det är bogus och dumm fel hela tiden varför stoppa en fiende när han gör misstag?
Och det är myket möjligt att de också fånar till sig också givetvis, i vilket fall livet är vad livet är och om delstaterna som ansvarare för röstning också söker efter valfusk och inte hittar något då finns det mig veterligen ingen mera instans som har rätt at undersöka händelseförloppet, så vari ligger problemet?