2021-07-25, 13:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
2. Johann Binninge har aldrig någonsin varit med i KD så tugget och skratten som florerat härinne och i närliggande trådar om hur han kastats ut från "Ebbas parti" är helt tagna från luften och blivit trådsanningar. Han har sen barnsben tillhört ett annat parti å gör så än idag och högst troligt även i morgon.
Låter som den lögnen hittades på av några som ville misstänkliggöra Binninges syften till att vara Esbjörns ombud. Som om detta för honom inte primärt handlade om denna affär. Utan att han använde den som ursäkt till att få knäppa Ebba och partiet på näsan.
Hur sjuk är den som hittar på en sån sak? Och hur mycket kött på benen i sakfrågan har den som tycks sig nödgad att fabulera för att vinna.
Citera
2021-07-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det står en röd stämpel att den är sekretessad. Du vurmar ju för FT och kommer den ut kommer ju mycket avslöjas om henne. Vad tycker du om det?
Ska fundera om jag ska scanna in hennes förhör och lägga ut dem här.
De vittnesmål som finns är inte till Binninges nackdel. Det är F:s kompisar som alla berättar olika historier som F berättar för dem. I och med att hon ljuger så kommer hon inte ihåg vad hon säger till alla. Till Lisa berättar om en händelse som skull skett i vardagsrummet på kvällen, och till Kajsa att det var på morgonenen i köket. Och det är så det håller på.
Ska fundera som sagt om jag även kan lägga ut de inspelade videoförhören med F.
Jag ”vurmar” för sanningen och hatar barnmisshandel och vider som slår barn. Sådana som Johann Binninge.
Citera
2021-07-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Det har väl varit andra i RO som tillhört KD som blev utkastade?

Undrar mest över om ombudet blev nämnd i KD tidning, men tyvärr är länken död.
http//www.kristdemokraten.com/article_secure.asp?Article_Id=26694

Enligt "noboytoy" som skrev två kommentarer till ett blogginläg om RO och ombudet, så ska artikeln handla om ombudet och brottet.
Länk till blogg inlägget
https://web.archive.org/web/20101003...m-ar-binninge/
Binninges kompis Billy Butt gjorde ett tappert försök men det gick lika bra som alla hans försök i HD
Citera
2021-07-26, 21:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag ”vurmar” för sanningen och hatar barnmisshandel och vider som slår barn. Sådana som Johann Binninge.
Ja nu har jag förutom att ha läst domarna mycket väl också gått igenom hans förra resningsansökan och ja min övertygelse om att Johann Binninge då 2005 blev offer för en rättsskandal av sällan skådad art är förstärkt till näst intill vetskap.

Du N.Armstark - vad är det du menar är det avgörande åklagarbeviset som domstolen sen fäller JB på?

Även du måste väl välkomna en överprövning så det antingen en gång för alla fastslås att han på alla punkter är skyldig eller att det görs klart att de två tidigare domsbesluten var felaktiga och speciellt nu då Ebba så kraftfullt hävdar att hon "enbart talat sanning"? Detta är ju det bästa om så sker och för alla parter.....är han skyldig som du är övertygad om så nitas han ju riktigt ordentligt i HD.

Det är väl "riskfritt" för din förstockade agenda....eller.....har du efter att jag fått dig till att finkamma domarna efter nåt du kunde anföra mot mig nu äntligen insett att något skevar riktigt ordentligt ut ur målets aktbilagor 65 och 66?

Förstår att du då fann det vi diskuterade innan om huruvida modern otvivelaktigt trodde på sin dotters berättelser eller ej. Ja eftersom du blev så tyst om det och heller inte direkt till slut tvingade mig ta fram bevis genom citat. Du vågade inte det innan - för tänk om jag hade rätt och nu när du sett att du hade/har fel så försöker du tiga ihjäl faktumet att du här i denna tråd gormade ut en felaktig bild gällande flickans trovärdighet, men som du misslyckades med så kapitalt.
Senast redigerad av kubun 2021-07-26 kl. 21:59.
Citera
2021-07-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ja nu har jag förutom att ha läst domarna mycket väl också gått igenom hans förra resningsansökan och ja min övertygelse om att Johann Binninge då 2005 blev offer för en rättsskandal av sällan skådad art är förstärkt till näst intill vetskap.

Du N.Armstark - vad är det du menar är det avgörande åklagarbeviset som domstolen sen fäller JB på?

Även du måste väl välkomna en överprövning så det antingen en gång för alla fastslås att han på alla punkter är skyldig eller att det görs klart att de två tidigare domsbesluten var felaktiga och speciellt nu då Ebba så kraftfullt hävdar att hon "enbart talat sanning"? Detta är ju det bästa om så sker och för alla parter.....är han skyldig som du är övertygad om så nitas han ju riktigt ordentligt i HD.

Det är väl "riskfritt" för din förstockade agenda....eller.....har du efter att jag fått dig till att finkamma domarna efter nåt du kunde anföra mot mig nu äntligen insett att något skevar riktigt ordentligt ut ur målets aktbilagor 65 och 66?

Förstår att du då fann det vi diskuterade innan om huruvida modern otvivelaktigt trodde på sin dotters berättelser eller ej. Ja eftersom du blev så tyst om det och heller inte direkt till slut tvingade mig ta fram bevis genom citat. Du vågade inte det innan - för tänk om jag hade rätt och nu när du sett att du hade/har fel så försöker du tiga ihjäl faktumet att du här i denna tråd gormade ut en felaktig bild gällande flickans trovärdighet, men som du misslyckades med så kapitalt.
Du är förvirrad och hittar på påståenden om offret. Du uppmuntrar själv till barnmisshandel och du tror att jag skulle välkomna en överprövning av domen mot Binninge. Det jag skulle välkomna är att även du får ett lämpligt straff för det du håller på med. Binninge behöver ingen överprövning, han är dömd i samtliga instanser. I övrigt verkar han vara en lögnare med tvivelaktig moral som inte ens betalar sina skulder.
Citera
2021-07-27, 14:13
Medlem
Citat:

Lägg upp dokumentet från rättegången och förundersökning. Då kan man se vad du hänvisar till.
Citera
2021-07-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Lägg upp dokumentet från rättegången och förundersökning. Då kan man se vad du hänvisar till.
Förundersökningen har visst en röd stämpel och är sekretessad, men den lär fria Binninge på alla punkter och peka ut brottsoffret som skyldig till allt mellan himmel och jord. I alla fall enligt PM från Binninge själv, och då måste det ju så klart vara sant.
Citera
2021-07-27, 23:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du håller inte ihop, du låtsas högljutt ta avstånd från våld samtidigt som du försvarar det. Samtidigt som du startar trådar om hur du föraktar våld så beskriver du blåmärkena på ett barn som resultat av att Binninge var tvungen att hålla fast flickan för att få henne att göra läxor och slagen som små örfilar för att hon varit spydig. Du skuldbelägger offret och försvarar Binninges våld mot barnet.

Du försvarar barnmisshandel och det betyder i förlängningen att du faktiskt uppmuntrar till detta. Du är bara för enfaldig för att begripa det. Du är så självrättfärdig så du inbillar dig att du kan avgöra när våld är befogat och när det är fel. Det är ett tecken på en grandios självbild som baseras på en tro att man själv har andra rättigheter och skyldigheter än andra människor.

Du relativiserar Binninges brott genom att förminska hans misshandel till något försvarbart samtidigt som du beskriver Ebba Busch förtal som grov brottslighet, det visar hur sjuka dina referensramar är.

Dessutom så förtalar du flickans dåvarande pojkvän genom att anklaga honom för att ha orsakat de skador som Johann Binninge bevisligen orsakade med sina örfilar och slag.

Du är en riktigt sjuk människa.
Vad bra att du själv letade upp inlägget du hakat upp dig på - så ALLA nu kan se hur jävla skruvad du är i ditt hat gentemot Binninge så du inte kan se att jag inte på något sätt försvarar honom om det nu skulle förhålla sig så att han greppat flickan väl hårt och gett henne en örfil. Jag ser det precis för vad det är och inte som du helt rabiat. En förtvivlad styvpappa över den situation som i hans liv uppstått. Om det skett >> det jag spekulerade i >> som kanske skulle ha kunnat tagit plats.

Ja det är det mesta jag f.n. kan tänka mig JB är olycklig för om det nu är så att så har skett.

Han är på inga villkor skyldig till övrigt som du så (saknar ord) vräker ur dig här. Därför kan han heller inte vara annat än ledsen för flickans situation och det på riktigt och inte som du > överspelat förfärad över de grymheter som flickan berättat om > alla ser som sagt hur patetisk du är.

Min feting kolla datum och se ingen hur N.Armstark ljuger ->>>>markerat "Samtidigt"
Senast redigerad av kubun 2021-07-27 kl. 23:29.
Citera
2021-07-27, 23:37
Medlem
Citat:
Vad bra att du själv letade upp inlägget du hakat upp dig på - så ALLA nu kan se hur jävla skruvad du är i ditt hat gentemot Binninge så du inte kan se att jag inte på något sätt försvarar honom om det nu skulle förhålla sig så att han greppat flickan väl hårt och gett henne en örfil. Jag ser det precis för vad det är och inte som du helt rabiat. En förtvivlad styvpappa över den situation som i hans liv uppstått. Om det skett >> det jag spekulerade i >> skulle ha kunnat skett.

Ja det är det mesta jag f.n. kan tänka mig JB är olycklig för om det nu är så att så har skett.

Han är på inga villkor skyldig till övrigt som du så (saknar ord) vräker ur dig här. Därför kan han heller inte vara annat än ledsen för flickans situation och det på riktigt och inte som du > överspelat förfärad över de grymheter som flickan berättat om > alla ser som sagt hur patetisk du är.

Min feting kolla datum och se ingen hur N.Armstark ljuger
Jag vräker gärna ur mig sanningen att han är dömd till två års fängelse för skadegörelse, grov fridskränkning och våldtäktsförsök på sin styvdotter. Han är dömd i tingsrätten, hovrätten och HD har avslagit alla hans resningsansökningar. Du beskriver Ebba Busch förtal för hemskt men Binninges grova fridskränkning försöker du ursäkta med att den 14 åriga styvdottern förtjänade att bli örfilad och slagen.

Han är skyldig och straffad i svensk domstol för allt jag ”vräker ur mig här”. Du är en vidrig människa som försöker försvara honom med att flickan förtjänat behandlingen och du förtalar hennes dåvarande pojkvän genom att beskylla honom för det Binninge dömdes för.

Grov fridskränkning har ett straffvärde mellan 9 månader och sex år, då förstår alla var Binninges gärningar hamnade när han dömdes till två års fängelse. Det som du beskriver som ett grepp och en örfil i uppfostringssyfte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Grov_fridskränkning

Du är en genomvidrig person som försvarar en barnmisshandlare.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-07-27 kl. 23:39.
Citera
2021-07-27, 23:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag vräker gärna ur mig sanningen att han är dömd till två års fängelse för skadegörelse, grov fridskränkning och våldtäktsförsök på sin styvdotter. Han är dömd i tingsrätten, hovrätten och HD har avslagit alla hans resningsansökningar. Du beskriver Ebba Busch förtal för hemskt men Binninges grova fridskränkning försöker du ursäkta med att den 14 åriga styvdottern förtjänade att bli örfilad och slagen.

Han är skyldig och straffad i svensk domstol för allt jag ”vräker ur mig här”. Du är en vidrig människa som försöker försvara honom med att flickan förtjänat behandlingen och du förtalar hennes dåvarande pojkvän genom att beskylla honom för det Binninge dömdes för.

Grov fridskränkning har ett straffvärde mellan 9 månader och sex år, då förstår alla var Binninges gärningar hamnade när han dömdes till två års fängelse. Det som du beskriver som ett grepp och en örfil i uppfostringssyfte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Grov_fridskränkning

Du är en genomvidrig person som försvarar en barnmisshandlare.
Fetingarna är mina - inget stämmer å det vet du och ALLA som nu läser - vad bra du är på å näcka hur mycket du än försöker ljuga ihop nåt så blir det bara värre. Jag försvarar på intet sätt en felaktig ja förkastlig barnuppfostran som innefattar fysiskt våld av vilket slag det än på vara. N.Armstark - du gör dig till ett åtlöje.

Jag har haft en tonårsstyvdotter och jag slog henne aldrig - dispyter hade vi men det var alltid självklart till att avvägt backa.....men sånt här är väl för dig omöjligt att förstå....

Ja och så sa jag det så här:
Pojkvännen kan mycket väl vara den som gav henne blåögat då hon ju skämdes så över det - så typiskt - just så reagerar kvinnor som fått ett blåöga av sin manlige partner. Alla vill ju vara stolta över sina förhållanden. Inte så troligt att hon skulle skämmas över ett blåöga givet henne från sin avskydde styvfar.

Nej då skulle hon ju verkligen ha velat visa upp det. ALLA SER
Senast redigerad av kubun 2021-07-27 kl. 23:57.
Citera
2021-07-28, 00:10
Medlem
Citat:
Fetingarna är mina[/b] - inget stämmer å det vet du och ALLA som nu läser - vad bra du är på å näcka hur mycket du än försöker ljuga ihop nåt så blir det bara värre. Jag försvarar på intet sätt en felaktig ja förkastlig barnuppfostran som innefattar fysiskt våld av vilket slag det än på vara. N.Armstark - du gör dig till ett åtlöje.

Jag har haft en tonårsstyvdotter och jag slog henne aldrig - dispyter hade vi men det var alltid självklart till att avvägt backa.....men sånt här är väl för dig omöjligt att förstå....

Ja och så sa jag det så här:
Pojkvännen kan mycket väl vara den som gav henne blåögat då hon ju skämdes så över det - så typiskt - just så reagerar kvinnor som fått ett blåöga av sin manlige partner. Alla vill ju vara stolta över sina förhållanden. Inte så troligt att hon skulle skämmas över ett blåöga givet henne från sin avskydde styvfar.

Nej då skulle hon ju verkligen ha velat visa upp det. ALLA SER
Jag kan dela inlägget där du försvarar och förminskar Binninges grova fridskränkning som gav honom två års fängelse så får läsarna avgöra vem som ljuger. Flickan hotades med ett helvete om hon berättade och när hon skvallrade så skar Binninge sönder kablarna till hennes dator som straff. Du försöker använda hennes rädsla att berätta som ett bevis mot henne. Det är väldigt sjukt.

Citat:
Vad jag ska låta vara osagt är huruvida någon överilad örfil och blåmärken på armar, som det förövrigt i domen också omtalas att hon hade lätt för att ådra sig, skulle kunna vara åsamkat henne av den av Ebba Busch så grovt förtalade. Örfil utdelad när flickungen blev för jävlig i sina spydiga kommentarer helt enkelt och blåmärken när styvpappan försökte hålla i flickan å få henne att inte springa iväg till hennes kille innan läxor var gjorda osv. Ja, nej det är för mig högst troligt att så ha kunnat skett och då med tanke på hur hela denna bedrövliga historia till slut utvecklade sig med ett så förödande slut.....dock inte riktigt slut ännu skall det å det kraftfullaste poängteras så det ekar ända in till samtliga svenska rättssalar och så fortsätter ända till en ny resningsansökan antagits och beviljats.
Citera
2021-07-28, 00:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag kan dela inlägget där du försvarar och förminskar Binninges grova fridskränkning som gav honom två års fängelse så får läsarna avgöra vem som ljuger. Flickan hotades med ett helvete om hon berättade och när hon skvallrade så skar Binninge sönder kablarna till hennes dator som straff. Du försöker använda hennes rädsla att berätta som ett bevis mot henne. Det är väldigt sjukt.
bra tack för det som vanligt kontraproduktivt...men för en gångs skull till nåt bra - ALLA SER N.Armstark

Ja sen vore det ju på sin plats nu då att du äntligen förlöser oss ALLA med å förtälja oss vad i åklagarns bevisföring som var hans allra starkaste kort och som fällde JB! Gör nu detta istället för å fjanta runt med mina inlägg. Iofs bra läsning men vi behöver komma vidare ALLA vi som vill få en upplösning på detta. Presentera nu "mördarbeviset" så vem vet du kanske övertygar ALLA då och vem vet t.o.m. mej! möjligtvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in