2021-07-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Problemet är ju att ni aldrig kommer hålla käften oavsett hur många undersökningar som görs. Det har ni redan visit då ni fortfarande hittar på konspirationsteorier om valfusk i delstater där utförliga undersökningar och omräkningar gjorts. Oavsett hur mycket utredningar som görs så kommer ni dö om 50 år fortfarande övertygade om att Biden fuskade. Därför är det också poänglöst att genomföra dessa utredningar då det inte kommer få någon att ändra åsikt.

Till och med i de fall där påståendena ni gör är tillräckligt konkreta för att de enkelt ska kunna motbevisas, så erkänner ni aldrig att ni har fel utan 20 sidor senare kommer ni tillbaka med samma debunkade bevis som "breaking news".

Det är ett diskusionsforum och om ni inte kan hålla reda på person och person så får det stå för er.
Att det argumenteras dåligt från Trump anhängare skall dock inte hindra mig att kunna framför argument och ha en diskussion som är pro-undersökning.

Ja det har funnits diverse idiot saker som Trump eller advokater i hans närhet kan ha gjort (eller i alla fall saker som framställts som idioti i mass media och onekligen ser dessa saker dumt ut det förnekar jag inte ).

Nu tillbaka till den konkret frågan:
En delstat har rätt att granska ett val juridiskt enligt konstitutionen
Denna delstatens granskning är alltså inte gjort av Trump har inget med Powell etc att göra.
Denna delstat har inte jönsat omkring med 32 olika saker på ngt dumt sätt som jag känner till (och om så är fallet, ge källa på detta please)

Det är en maktdelningsprincip i USA, ni kan inte komma att äga att Trump gjort ngt dumt nu får inte en delstat granska...
Det är många separata instanser som delar på makten i USA alla dessa har vissa rättigheter att genomföra granskningar, bara för att någon av dessa instanser ev fånar sig fråntar inte makten från övriga instanser att granka.

Jag har en enkel och konkret fråga i tidigare poster.

Varför skall delstaten inte få granska?
2021-07-27, 11:45
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vallagar ändrades i många stater för att slippa identifiering vid röstandet.

Enorma volymer röstsedlar skickades ut utan att man begärt dem.

Man lade upp en smashboll för att fusk skulle möjliggöras.

Se fusket med blotta ögat
Här ett race utanför presidentvalet Georgia Runoffs, dvs andra röstningen i Januari för att välja senatorer från Georgia. Detta avgjorde Demokraternas "vinst" i Senaten. Mitt i röstande sker något märkligt.
https://pasteboard.co/Kd1eprB.jpg

PS. Övrigt med ditt resonemang skulle ju R röstande tappa röster genom att lämna in dem på valdagen då dessa oftast arbetar, och inte vill bli av med lön, medan man i utsatta områden med 90% valdeltagande har mer tid och kraft att stå i kö för den mest populära Presidenten i USAs historia (som ej lyckades bli nominerad två ggr innan, vilket aldrig i historien innan låtit hända en tredje gång och lyckas)

Och på så sätt kunde Donald Trump fuska sig till vinsten i Utah
2021-07-27, 11:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Det är ett diskusionsforum och om ni inte kan hålla reda på person och person så får det stå för er.
Att det argumenteras dåligt från Trump anhängare skall dock inte hindra mig att kunna framför argument och ha en diskussion som är pro-undersökning.

Ja det har funnits diverse idiot saker som Trump eller advokater i hans närhet kan ha gjort (eller i alla fall saker som framställts som idioti i mass media och onekligen ser dessa saker dumt ut det förnekar jag inte ).

Denna delstatens granskning är alltså inte gjort av Trump har inget med Powell etc att göra.
Denna delstat har inte jönsat omkring med 32 olika saker på ngt dumt sätt som jag känner till (och om så är fallet, ge källa på detta please)

Det är en maktdelningsprincip i USA, ni kan inte komma att äga att Trump gjort ngt dumt nu får inte en delstat granska...
Det är många separata instanser som delar på makten i USA alla dessa har vissa rättigheter att genomföra granskningar, bara för att någon av dessa instanser ev fånar sig fråntar inte makten från övriga instanser att granka.

Vilken delstat får inte granska sitt val?
2021-07-27, 12:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag ser inget märkligt med grafen? Det är ju precis som förväntat att när stora counties där demokraterna är starka rapporteras då gör demokraterna ett ordentligt hopp.

Ha ha. Johej.

Vi gör så här, visa ett tidigare val ex Obama eller Clinton där liknande hopp skett. Du menar att man synkroniserat valräkningen till inrapporterade counties under 2020 för att under en timme göra matematiskt omöjliga hopp. För att direkt därefter återgå till en normal räkning.

Benfords lag
Vid kontroll enligt matematisk fraud detection som nyttjats framgångsrikt i 40-50år, är detta uppenbar fraud. Benfords Law https://youtu.be/vIsDjbhbADY

Georgia avgör senaten, skäl för fusk stor
De båda Senatorerna i Georgia vart lurade på sina senatorsplatser. Se själv https://pasteboard.co/Kd1eprB.jpg

Skäms din demokratihatare!
2021-07-27, 12:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ha ha. Johej.

Vi gör så här, visa ett tidigare val ex Obama eller Clinton där liknande hopp skett. Du menar att man synkroniserat valräkningen till inrapporterade counties under 2020 för att under en timme göra matematiskt omöjliga hopp. För att direkt därefter återgå till en normal räkning.

Benfords lag
Vid kontroll enligt matematisk fraud detection som nyttjats framgångsrikt i 40-50år, är detta uppenbar fraud. Benfords Law https://youtu.be/vIsDjbhbADY

Georgia avgör senaten, skäl för fusk stor
De båda Senatorerna i Georgia vart lurade på sina senatorsplatser. Se själv https://pasteboard.co/Kd1eprB.jpg

Skäms din demokratihatare!

Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du kan börja här
To date I’ve not heard of any substantial irregularities having occurred anywhere, and the particular datasets examined in this paper give essentially no evidence that election frauds occurred.

Inappropriate Applications of Benford’s Law
Regularities to Some Data from the 2020 Presidential
Election in the United States
http://www-personal.umich.edu/~wmebane/inapB.pdf

Walter R. Mebane, Jr.
https://cps.isr.umich.edu/people/wmebane/
Och sen fortsätta med dessa i valfri ordning

https://physicsworld.com/a/benfords-law-and-the-2020-us-presidential-election-nothing-out-of-the-ordinary/

https://youtu.be/etx0k1nLn78

https://jengolbeck.medium.com/benfords-law-does-not-prove-fraud-in-the-2020-us-presidential-election-cc81715bfbda

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Skäms Nixter att du fortfarande drar upp Benfords lag. Du vet att du har fel.
2021-07-27, 12:12
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

Delstaten har självklart rätt att granska sitt val, även om det i många fall är slöseri med pengar.

Problemet här är ju dock på det sätt som granskningen genomförs. Man hade valet mellan att:

1. Anlita oberoende experter.

2. Anlita Trump-supporters med 0 erfarenhet av granskning.

Hade man valt nr 1 tror jag inte så många hade varit emot en granskning. Till exempel genomfördes ju en bra granskning på detta sätt i Windham i New Hampshire. Även granskningen i Michigan verkar ha genomförts på ett seriöst sätt. Men när man väljer alternativ 2 så får man granskningar som den här. Gång på gång så har de som granskar missförstått vad det är de tittar på eller saknat kunskaper om valprocessen. Sedan har de istället för att inse sina brister påstått att dessa missförstånd är bevis på att fusk förekom.

Dessa saker gör det uppenbart att syftet inte är att hitta valfusk eller göra valen säkrare. Syftet är att undergräva tron på demokratin och att införa lagar som gör det svårare för fattiga och minoriteter att rösta.
2021-07-27, 12:18
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ha ha. Johej.

Hoppen har inte varit likadana under tidigare val då räkningen inte skett på samma sätt. På valdagen finns det många vallokaler och i de flesta fall räknas valsedlarna lokalt i distriketen (eller åtminstone rapporteras distrikt för distrikt). Poströster däremot skickas generellt till ett centralt ställe för varje county och rapporteras i en klump. Eftersom att poströstningen varit så otroligt mycket större i detta val än tidigare så blir dessa hopp när stora batches när poströster räknas större.
2021-07-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vilken delstat får inte granska sitt val?
Jag tror hen menar att det inte har varit fritt fram för de mest högljudda MAGA-senatorerna i t ex Arizona eller Georgia att lägga upp undersökningar och audits precis som de själva ville, genom vilken entreprenör de ville och hur långtgående som helst - utan att behöva bry sig om vare sig domstolar, guvernörer eller vanligt sunt förnuft. "It's Plenary Power, Man!"

Det absurda i detta blir ju tydligt när t ex Arizonas republikaner kräver ut all utrustning från Maricopa County, inklusive deras routrar och en mängd känslig data, samtidigt som de har skrivit på ett avtal med Ninjorna där de senare helt avsvär sig allt ansvar vid eventuella skador på det material och de maskiner de skulle granska. Man vill alltså göra en slags totalrekvisition av en mängd utrustning, som man inte alls själva äger, och sitta på den så länge man vill, som om man vore en verklig polismyndighet!
2021-07-27, 12:23
Medlem
Citat:

Intressant. Vilken del i konstitutionen syftar du på?
2021-07-27, 12:32
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Det kan tyckas ligga lite i det du säger i och med att det kanske inte framkommit mycker konkret och det varit väldigt mycket ord och inga visor i denna tråden det må jag medge.

Jag har varit helt lugn från början på november om att ev. valfusk kommer att anmälas till därför avsedd myndighet. Kopplingen till vad som står i denna tråd är svag. En annan aspekt är att Rudy Guiliani hade hävdat valfusk I domstol om bevis för sådant hade funnits. De gånger jag frågat mössorna i tråden om bäst bevisen för valfusk så har det i 90% av fallen inte kommit något svar. Nixter erkände i början på AZ-auditten att bevis för valfusk inte fanns men att auditten kommer att hitta dom första. Och just bevis för valfusk är kanske inte att någon död kärring röstat utan det får vara lite större för att påverka valutgången.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-07-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Intressant. Vilken del i konstitutionen syftar du på?
Förmodar att det handlar om Tenth Amendment och att han sedan tolkar den där skrivningen om "plenary power" som att varje delstat äger total suveränitet i allting utom på de områden där författningens usrprungliga text uttryckligen ger makten till den federala nivån, alltså Washington DC.
2021-07-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Förmodar att det handlar om Tenth Amendment och att han sedan tolkar den där skrivningen om "plenary power" som att varje delstat äger total suveränitet i allting utom på de områden där författningens usrprungliga text uttryckligen ger makten till den federala nivån, alltså Washington DC.

Om delstaterna försöker ta bort sina elektorsröster så är ju dessa röster räknade och ditsatta den 6 januari. Dit når ju knappast bläckfiskarmarna. För vad menar med för lag i en delstat som kan förändra något som är federalt?? Nu vet jag inte om jag uttrycker mig korrekt och ordentligt men min andemening blir klar hoppas jag?? Hur skulle det bli om delstaterna kunde gå och ta federala beslut typ??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in