2021-07-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag menade att D helhjärtat stödde demonstrationerna. Om du tittar på CNN-klipp från när det begav sig kommer du att se detta. (Anledningen: demonstrationerna skadade orange man bad politiskt. Covidspridning sket man i vid ett sånt tillfälle.)

Skillnaden var att Biden inte försökte få någon att samlas i stora grupper, i synnerhet för att titta och lyssna på honom då både Biden och de väljarna förstod att de kunde rösta på Biden i alla fall.

Medan Trump däremot tyckte att hans fans skulle samlas och få COVID då han inte brydde om sig att de dog. Trump tyckte till och med att hans fans kunde döda hans egen viceminister för han brydde sig inte om om han levde eller dog heller. Denna grupp styrs helt av känslor. Och därför tänker de helt förvirrat.
2021-07-27, 09:09
Bannlyst
Citat:
Jag brukar inte skriva så här men du verkar uppriktigt sagt dum i huvudet.

Jag håller inte med alls. Hen går från klarhet till klarhet
2021-07-27, 09:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu ska vi förra valet inte glömma Corona/Covid. R tyckte att man skulle gå på valmöten och stå i kö i vallokalerna och utsättas för smitta, medan D tyckte att man borde undvika folksamlingar och därmed undvika smitta. Förklarar en del av poströstandet.

Sedan är det ju så att i USA är valet på en arbetsdag och många människor måste därför avstå lön om de ska stå i röstningskö i flera timmar. Dvs man tvingas betala för att få rösta. Skulle du själv vara beredd att avstå en dagslön för att rösta i Riksdagsvalet?

Vallagar ändrades i många stater för att slippa identifiering vid röstandet.

Enorma volymer röstsedlar skickades ut utan att man begärt dem.

Man lade upp en smashboll för att fusk skulle möjliggöras.

Se fusket med blotta ögat
Här ett race utanför presidentvalet Georgia Runoffs, dvs andra röstningen i Januari för att välja senatorer från Georgia. Detta avgjorde Demokraternas "vinst" i Senaten. Mitt i röstande sker något märkligt.
https://pasteboard.co/Kd1eprB.jpg

PS. Övrigt med ditt resonemang skulle ju R röstande tappa röster genom att lämna in dem på valdagen då dessa oftast arbetar, och inte vill bli av med lön, medan man i utsatta områden med 90% valdeltagande har mer tid och kraft att stå i kö för den mest populära Presidenten i USAs historia (som ej lyckades bli nominerad två ggr innan, vilket aldrig i historien innan låtit hända en tredje gång och lyckas)
2021-07-27, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
PS. Övrigt med ditt resonemang skulle ju R röstande tappa röster genom att lämna in dem på valdagen då dessa oftast arbetar, och inte vill bli av med lön, medan man i utsatta områden med 90% valdeltagande har mer tid och kraft att stå i kö för den mest populära Presidenten i USAs historia (som ej lyckades bli nominerad två ggr innan, vilket aldrig i historien innan låtit hända en tredje gång och lyckas)

...man kan ju även tillägga att Biden inte ens inom demokraterna föreföll särskilt populär under nomineringsprocessen. Det var ju först på slutet när partiets maktspelare gjort sitt som han så att säga stod kvar, på samma sätt som den redan utröstade Harris fick ett wild card tillbaka in i matchen av samma mystiska grå eminenser. Det var i vart fall inte demokraternas fotfolk som valde Biden eller Harris då.
2021-07-27, 09:55
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag håller inte med alls. Hen går från klarhet till klarhet

Samtidigt är det en stor skillnad mellan att anklagas för att vara "dum i huvudet" och att verkligen vara det. Jag är väldigt väluppfostrad och behöver inte sätta etiketter på dom med motsatt åsikt. Foliemössorna sköter etiketterna väldigt bra själv så den som är läskunning behöver aldrig tveka.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-07-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och du förstår väl att Trump inte kan vinna valet oavsett vad som eventuellt kan framkomma?

Valet är avslutat och avgjort. Hur mycket fusk som man än skulle hitta förändrar det inte resultatet. Det enda som åstadskoms är en politisk kris och ökade motsättningar mellan partierna.

Tycker du att det är bra argument för allt mer bisarra granskningar? Att driva fram en politisk kris?

Men jag har sagt flera gånger att det aldrig handlat om Trump som person.
Det handlar om våran demokrati, om vi misstänker valfusk, så skiter väl vi i om ngn tycker det är en politiskt kris.

Varför skall en synlig politisk enighet vara viktigare än misstänkt valfusk?
Det blir lite arguḿent1, argument2, och sedan tillbaka till argument1 igen.

Betänk istället en std Trump väljare som är missnöjd och anser att media är emot honom.
Vi har ingen enskild myndighet som ensam skall vara ansvarig för att allt skall undersökas, det bör skötas decentraliserat om det är en bra demokrati-republik.
Vi har diverse maktblock inom USA konstitution och därav flera instanser om har makt att undersöka.
Och om det sker decentraliserat, då måste det få ta tid som konsekvens, jag ser i alla fall inget alternativ.

Konkret:
Vill vi enas, så måste vi få med alla på båten, då gör vi en granskning som tyvär kommer ta jävligt lång tid och när det är gjort, då kan ni sedan be folk hålla käften om det inte framkommer bevis. Men nej en undersökning måste få ta lång tid då det kan granskas av flera håll av de instanser som har makt att genomföra granskningar enligt konstitutionen.
2021-07-27, 10:49
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Men jag har sagt flera gånger att det aldrig handlat om Trump som person.
Det handlar om våran demokrati, om vi misstänker valfusk, så skiter väl vi i om ngn tycker det är en politiskt kris.

Det finns ingen som misstänker valfusk. DJT är ju öppen med att det handlar om desinformation. Om han bara tagit sin förlust och gått vidare i livet så hade vi sluppit denna cirkus. Är man sedan seriös och verkligen vill Auditta ett val många gånger bör den organisationen vara sjösatt långt innan ett val. Att hålla på med Audittar utan att ha någon som helst kunskap om hur val går till är bara helt oacceptabelt.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-07-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det finns ingen som misstänker valfusk. DJT är ju öppen med att det handlar om desinformation. Om han bara tagit sin förlust och gått vidare i livet så hade vi sluppit denna cirkus. Är man sedan seriös och verkligen vill Auditta ett val många gånger bör den organisationen vara sjösatt långt innan ett val. Att hålla på med Audittar utan att ha någon som helst kunskap om hur val går till är bara helt oacceptabelt.

Stop The Big Shit

Mike Pensé

Det kan tyckas ligga lite i det du säger i och med att det kanske inte framkommit mycker konkret och det varit väldigt mycket ord och inga visor i denna tråden det må jag medge.

Men det finns diverse små saker som framkommit som ignoreras och även om dessa sakerna kanske inte är några stora saker så kanske det kan vara bra att granska sakerna ?
Varför skall inte en delstat ha rätt att granska ett val som delstaten enligt konstitutionen har makt över?

Och återigen, om ni tror att ninjorna kan fabricera bevis så har vi redan tagit upp detta tidigare, det kommer krävas att flera delstaten granskar och finner valfusk för att det skall vara ngn grund till förändringar.
Så återigen, varför argumentera för att hindra en valgranskning, kan du ge en konkret anledning annat än att ni är rädda för fabricerade bevis?
2021-07-27, 11:16
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Konkret:
Vill vi enas, så måste vi få med alla på båten, då gör vi en granskning som tyvär kommer ta jävligt lång tid och när det är gjort, då kan ni sedan be folk hålla käften om det inte framkommer bevis. Men nej en undersökning måste få ta lång tid då det kan granskas av flera håll av de instanser som har makt att genomföra granskningar enligt konstitutionen.
Problemet är ju att ni aldrig kommer hålla käften oavsett hur många undersökningar som görs. Det har ni redan visit då ni fortfarande hittar på konspirationsteorier om valfusk i delstater där utförliga undersökningar och omräkningar gjorts. Oavsett hur mycket utredningar som görs så kommer ni dö om 50 år fortfarande övertygade om att Biden fuskade. Därför är det också poänglöst att genomföra dessa utredningar då det inte kommer få någon att ändra åsikt.

Till och med i de fall där påståendena ni gör är tillräckligt konkreta för att de enkelt ska kunna motbevisas, så erkänner ni aldrig att ni har fel utan 20 sidor senare kommer ni tillbaka med samma debunkade bevis som "breaking news".
2021-07-27, 11:23
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vallagar ändrades i många stater för att slippa identifiering vid röstandet.

Enorma volymer röstsedlar skickades ut utan att man begärt dem.

Man lade upp en smashboll för att fusk skulle möjliggöras.

Se fusket med blotta ögat
Här ett race utanför presidentvalet Georgia Runoffs, dvs andra röstningen i Januari för att välja senatorer från Georgia. Detta avgjorde Demokraternas "vinst" i Senaten. Mitt i röstande sker något märkligt.
https://pasteboard.co/Kd1eprB.jpg

Jag ser inget märkligt med grafen? Det är ju precis som förväntat att när stora counties där demokraterna är starka rapporteras då gör demokraterna ett ordentligt hopp.
2021-07-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag ser inget märkligt med grafen? Det är ju precis som förväntat att när stora counties där demokraterna är starka rapporteras då gör demokraterna ett ordentligt hopp.

Nixter tror nog att man röstar mitt i natten och räknar rösterna i samma sekund som de kommer in.
2021-07-27, 11:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Kan du förtydliga? Du är arg för att jag skriver att Biden är senil och korrupt och att media skyddar honom? Varför gör detta dig arg?

Poströster kan givetvis missbrukas av alla partier. Om jag fick gissa en anledning till att demokraterna nu plötsligt är jättemycket för poströstning, så vore den emellertid att de har förhoppningar inte bara om att poströstning gör deras grupper mer röstbenägna utan också att de tror sig veta att republikanerna i varje inte kommer att fuska mer än de själva.

Jag tror på dig att du inte förstår hyckleriet, att du tycker det är antidemokratiskt att tycka illa om Donald Trump men det enda rätta att tycka illa om Joe Biden.

Jag får upprepa mig: Vilka är "de" som säger att det bara är nynazister som är emot poströster? Och anser du att något är skumt med valresultaten i bland annat Utah, Alabama och Kentucky eller är det bara osäkert om Joe Biden eller demokrater kammade hem vinsten?

Varför börjar du prata om demokrater när jag tar upp poströstning i Utah, Alabama och Kentucky? Varför ifrågasätts inte valresultatet i dessa delstater?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in