2021-07-26, 21:49
Medlem
Hexen666s avatar
[quote=Grand-canyon|76691029
Sverige kommer inte införa nåt sånt. Nu är det fördel att ha en tamt styre.[/QUOTE]

Det är första gången på väldigt länge som jag tackar gudarna att jag lever i Sverige. Jag ber till högre makter att vi fortsätter vara resonabla gällande covid. Men jag har tyvärr inte höga förväntningar. Sverige är trots allt rejält insyltad i den globalistiska agendan. Tegnell är väl påväg bort? Han skulle väl pensionera sig nu snart? In kommer de globalistiska hundarna
Citera
2021-07-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Tror ni det är första gången Pfizer gör verkningslösa vaccin?

Det är inte bevisat att det är verkningslöst.

Det är ju dock lite svårt att ta fram ett vaccin mot en variant som inte upptäckts ännu.
Citera
2021-07-26, 21:53
Bannlyst
[quote=kurt-sune|76691027]
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof

Vi såg ju vad Marcus Oscarsson gjorde idag...

Hans omröstning följde inte riktigt planen.

(FB) SKANDAL(!!) Marcus Oscarsson TV4 vilseleder och fabricerar sin egen undersökning!!

Det är så tråkigt. Jag har uppskattat MO och hans rapportering. Häromdagen var jag inne i hans FB och fick då själv uppleva hur han begränsade möjligheten att kommentera för personer som ifrågasatte massvaccinering. (det var inte mina kommentarer) Jag blev ganska bedrövad. Trodde att han var bättre än så. Undrar vad som driver honom?
Citera
2021-07-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
"– Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEWQjm/vi-kommer-att-fa-bade-en-tredje-och-fjarde-dos-vaccin

Fast då är dom ju inte fullvacinerade😌.

Vi vet ju nu hur det gick för den som frivilligt testade en tredje dos.

https://www.svd.se/dodsfall-efter-tre-vaccindoser-utreds-i-norge
Citera
2021-07-26, 21:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Ja, jag kanske får vänja mig vid att Anders Tegnell beskrivs som en hjälte. Men jag kommer fortfarande att anse att det var vansinne att låta smittbärarna forsa in i Sverige, och snabbt dränka Sverige med smitta.

Alternativet är ju situationen de har i Australien just nu där man till varje pris (bokstavligt talat) försöker stänga ute viruset. Har du koll på den?

Många arga småföretagare som ser sina företag gå i konken, folk kan inte komma till jobbet om de bor i fel zon. Och man vet aldrig vad de styrande hittar på för drakoniska framtida åtgärder..

Förstår inte hur man på allvar kan tycka att detta land är någon slags förebild.

https://www.breitbart.com/europe/2021/07/26/lockdown-people-ordered-stay-off-balconies-tape-them-shut-australia/

Alltså är det här något slags skämt ?
Citera
2021-07-26, 21:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Titta på denna video. https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/ Tyder på att man vill sterilisera befolkningen.
1. Hon säger att de använt sämsta tänkbara metod för skapandet av vaccinet.
2. Kommer i mindre eller högre grad göra den vaxade steril
3 Använder novel mnra kombinationer, som kroppen ej kan känna igen. Som vi ej vet vad de gör!
4. Ger seriösa autoimmuna sjukdommar. Antikropparna förstör friska celler
5. Fuses med blod/blodkärl

Hon är ju för fan toppforskare som jobbar åt franska staten
Ja jag har nu sett en drös av dessa testimonials från en mängd seriösa läkare och forskare som pekar åt ungefär samma håll. Hade det varit för 5 år sedan hade jag avfärdat det. Nu är läget helt annorlunda, det går helt enkelt inte att blunda längre. Något är definitivt på gång och vi lever mitt i det. Saftblandarna tjuter och skriker på högsta nivå.

Vårat agerande nu, som individer, i denna situation, kommer följa med oss resten av livet. Jag vet vilken sida av historien jag vill stå på iallafall. Det får kosta vad fan som helst
Citera
2021-07-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej. Det skulle inte vara märkligt.

Du behöver tänka på att i gruppen som inte avled av Covid, så finns vissa personer som avled i exempelvis trafikolyckor i ung ålder. Varje person som dör ung, har ett förhållandevis stort avtryck på medellivslängden. Dom personer som dog unga, kom aldrig upp i den ålder där Covid skördar sina flesta offer.

Att medellivslängden är 83 år, betyder icke att en 82-åring har en förväntad återstående livslängd på 1 år. Den förväntade återstående livslängden är mer än så.

Det har varit väl känt länge att det främst är gamla människor som avlider i Covid-19. Men det innebär inte att Covid är en angelägenhet enbart dom äldsta åldersgrupperna. Epidemin handlar om så mycket mer än enbart dödsfallen.

Jag tror du motsäger några halmgubbar där. Hur mycket du än kämpar och vrider och vänder kvarstår faktumet att covid som dödsorsak knappt skördar fler år än genomsnittet för övriga dödsorsaker. Det är ju poängen i hela resonemanget och säger ganska mycket om allvarlighetsgraden.

Jaja jag vet att epidemier handlar om mer än dödsfall. Sjukvårdsbehov och postcovid tex. Men även där är det ingen katastrof om man tittar på siffrorna och jämför med andra risker och belastningar i samhället. Du kan ju ta reda på hur många som akutvårdas av andra orsaker varje år, exempelvis barn som ramlat eller hur många som vårdas pga av alkohol. Det finns massor av risker överallt som överstiger covid (framför allt om man är under 70 år).

Livet handlar om så mycket mer än covid och jag tycker synd om er som hängt upp sig på en nästan obefintlig riskfaktor, både när det gäller död och allvarlig sjukdom. Folk har gått runt glada i hågen supande, rökande, godisätande bland influensor, magsjukor och tropiska sjukdomar på utlandsresan år in och år ut men tycker att covid är en anledning att stänga ner världen, låsa in sig och skjuta vaccin tre gånger om året. Det är en brutal hjärntvätt. Framför allt när naturlig immunitet visat sig överlägsen vaccinet i alla studier hittills, inklusive deltan. Ni skapar en riktigt rörig skitframtid med vaccinpass, boosters, restriktioner, reseförbud mm.
Citera
2021-07-26, 21:58
Medlem
[quote=Grand-canyon|76691029]Protesterna kommer fortsätta såklart. Jag tror inte detta kommer få dom inbitna nej sägarna ändra och ställa sig i kö bland fåren.
Ingen chans.
Fatta vilken äre kränkning att inte kunna gå ut å ta en lunch på jobbet.
Jag hade gått fullständigt bananas i så fall.

I Cypern och Malta får inte ”antivaxxerna” ens gå in på mataffären.
Dom ska svälta i hjäl nej sägarna.

Då ska vi veta att dom lockar med ett preparat som värsta biverkningen är slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av WimHof

Sverige kommer inte införa nåt sånt. Nu är det fördel att ha en tamt styre.
Jag är beredd på det värsta 🙂
Citera
2021-07-26, 21:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Det är så tråkigt. Jag har uppskattat MO och hans rapportering. Häromdagen var jag inne i hans FB och fick då själv uppleva hur han begränsade möjligheten att kommentera för personer som ifrågasatte massvaccinering. (det var inte mina kommentarer) Jag blev ganska bedrövad. Trodde att han var bättre än så. Undrar vad som driver honom?

Han tillhör tyvärr de som misstar de som är kritiska till covid-”vaccinerna” för antivaxxare och ägnar sig åt att hetsa mot folk som vill bestämma över sina egna kroppar och hälsa.

Och det verkar vara mest masktrollens kommentarer och narrativ som godkänns på hans facebook-sida.

Nä vilken pajas han blivit.
Citera
2021-07-26, 21:59
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är inte bevisat att det är verkningslöst.

Det är ju dock lite svårt att ta fram ett vaccin mot en variant som inte upptäckts ännu.

Eller att ta fram ett vaccin mot ett virus som aldrig isolerats:

CDC admits there is no covid-19:

https://pbs.twimg.com/media/EymJJxEWQAI75nk?format=jpg&name=small
Citera
2021-07-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Hur skulle dom kunna köra på som vanligt menar du?

Dom har ju ett chip i fickan som säger att dom är vaxade, som en stämpelklocka.
Jag menar att man trotsar förbudet, tex om 5 miljoner kör på som om det inte fanns nå förbud, vad skulle hända? Fundering bara..
Citera
2021-07-26, 22:09
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För det första så utökade vi inte pcr-testerna under våren 2020 för att vi gjorde precis tvärtom, valde att inte testa så alls så mycket. Vårt lager av testkit var slut och det var svårt att få in mer så där skets sig din teori.

Nej, nu ljuger du igen eftersom mina länkar från FHM säger klart och tydligt att det var under pågående infektion. Om du inte vet eller klarar av att förstå det så försök igen, du klarar av det förhoppningsvis.

Antikroppsmätningar är antikroppsmätningar eftersom de säger att de gjorde det för att få underlag om just antikroppar.

Vilket de återigen säger i länkarna som har postats flertalet gånger.

Du fortsätter med att posta skit från i år när vi pratar enbart om hur man mätte antikroppar runt april-maj 2020.

Fan, irl så skulle man slagit ut tänderna på dig på tre röda så jag förstår att du är en instängd människa med tanke på hur efterblivet du resonerar.

Vad menar du egentligen? Det som FoHM mätte var förekomsten av antikroppar hos blodgivare.

Folk som lämnar blod är friska. Vad man mätte var alltså hur stor andel av blodgivarna som genomgått en infektion. Sen kan man diskutera ifall blodgivare representerar övrig befolkning bra (jag tror inte dom gör det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in