2021-07-26, 20:49
Medlem
WimHofs avatar
[quote=Grand-canyon|76690462]Nu är vaccinpassen igenomröstade i Frankrike./QUOTE]
Källa? De kan rösta igenom vad de vill men bara ett fåtal kommer att följa reglerna.
Citera
2021-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kommer bli intressant att se hur fransmännen reagerar. Hittills har ju det varit rätt intensiva protester. Det lär bara bli mer och mer. Personligen hade jag stått längst fram och kastat sten på covidpolisen. Dödligt våld bör brukas mot fascisterna i detta skede. Det finns inget annat alternativ. Alternativet är dystopi av episka mått

Men snart så kommer sverige med med sitt trams, håll i dig! jag är nästa helt preppad för att gå offfgrid
Citera
2021-07-26, 20:52
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Men snart så kommer sverige med med sitt trams, håll i dig! jag är nästa helt preppad för att gå offfgrid
Alla som kan bör absolut gå offgrid eller iallf ha backup planer för att göra det inom kort
Citera
2021-07-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Som att diskutera med en utvecklingsstörd.

Skrivet i April 2020.

Kompletterat för tredje gången med denna.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

FHM säger att de har en nationell strategi med att testa alla pågående infektioner, och studien jag refererade till säger även att det är från April månad för att det tar tid att utveckla antikroppar.

Samma studie som jag sa att positiv infekterade berördes som du fick psykbryt över.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Alltså, dagens generation av unga människor är så extremt dum i huvudet att jag undrar verkligen om vi kommer leva 2 år till innan vi får nog och måste ha någon slags utrensning.

Sådan här faktaresistens har jag aldrig varit med om förutom hos extremvänstern.

Oh, snap. Din posthistorik avslöjar dig.

Den nationella strategin handlade om att utöka testkapaciteten (PCR framför allt och senare även kompletterat med antigentester) för att fånga pågående infektioner (smittsamma). Antikroppstesterna användes som komplement när testerna inte räckte till men de mäter fortsatt inte pågående infektion utan bara om du haft infektionen. Det ger stöd till diagnostiken när man inte hinner med att testa under pågående infektion.

Återigen, den siffra du nämner (7 eller 15 procent) handlar INTE om att mäta antikroppar efter en bekräftad infektion. Det är tvärsnittsstudier där man påvisar andelen som haft infektionen. Inte antikroppar efter genomgången infektion som närmar sig 100% i de studier jag länkat till.
Citera
2021-07-26, 20:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det är skit bra om du inte orkar mer för du lär dig ändå aldrig.

"Totalt 7,3 procent av de insamlade blodproverna från personer i Stockholm var positiva i antikroppsundersökningen, vilket kan jämföras med totalt 4,2 procent i Skåne och 3,7 procent i Västra Götaland."

Man har tittat på totalen, inte på de som genomgått sjukdomen. Men du vägrar ju förstå. Trots att dom inte ens säger att dom samlat blodproven från folk som genomgått sjukdomen så vägrar du släppa det. Du är unik i ditt slag.

Ja det speglar läget i April, hur det var då. Varför du fetar det är uppenbart, du förstår inte vad det betyder.

Alltså, sluta och citera mig eftersom du enbart kommer med dina efterblivna tolkningar. Jag har inte någon som helst lust att argumentera emot dina hjärnspöken.

Hela din historik består av att du idiotförklarar användare som inte håller med dig. Du ska inte snacka om att andra är unika.

Hur många gånger ska man besvara med samma länkar till dig?

Det är just totalen av alla blodprov som de har tagit med pågående infekterade. Läser du ens länkarna?

Nä, kommer bara ignorera dina inlägg framöver.

Citat:
Never argue or try to prove your point to someone that’s stupid. No matter how you try to talk them out of their mediocrity, they never seem to understand. Stupid people will never agree that they are stupid.
Citera
2021-07-26, 20:55
Medlem
[quote=WimHof|76690566]
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu är vaccinpassen igenomröstade i Frankrike./QUOTE]
Källa? De kan rösta igenom vad de vill men bara ett fåtal kommer att följa reglerna.
ja vad hände när tillräckligt många inte följer riktlinjerna? utan bara kör på? (militären dödar alla bla bla nää de kommer de inte göra)
Citera
2021-07-26, 20:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hmm lustigt att case:en störtdyker på självaste freedom day i UK.

https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-new-covid-cases

En slump?

Antalet positiva PCR dyker ja... Freedom day kanske betyder att många slutar testa sig?

Zoe appen ger ju fortfarande en indikation på ökande smitta så nåt konstigt är det. 62888 dagliga fall enl senaste Zoe data.

Vi får se om det kommer en förklaring till varför det plötsligt blivit en skillnad där Zoe pekar upp o positiva PCR går ner
Citera
2021-07-26, 21:00
Medlem
WimHofs avatar
[quote=Porky123|76690633]
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
ja vad hände när tillräckligt många inte följer riktlinjerna? utan bara kör på? (militären dödar alla bla bla nää de kommer de inte göra)

Om man tittar runt lite på vad som hände i Frankrike i helgen så ser man att precis varenda stad hade riktigt stora demonstrationer. Här pratar vi inte om ett par hundra antivaxxare. Det här kommer att bli intressant.
Citera
2021-07-26, 21:01
Bannlyst
[quote=Porky123|76690633]
Citat:

Det blir väl svartklubbar. Har hänt förut under förbudstider.
Citera
2021-07-26, 21:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Ja och jag har sett studier från UK där man mätt antalet infektioner bland vaccinerade och naturligt immuna vårdarbetare i UK när deltan härjade (maj och juni). Datan pekar på att återinfektioner är väldigt ovanliga och att de som genomgått sjukdom och vaccinerat sig inte minskade risken att återinfekteras. Alltså pekar det mot att det är väldigt ovanligt med återinfektion av deltan och att det är helt meningslöst att vaccinera sig om man genomgått sjukdom. Inget experterna lyfter fram direkt.

”There have been just 16 potential reinfections between April and June 27th in the 44,546 people in the cohort, of which over 9,800 have confirmed previous infections. While 95% of the group are fully vaccinated, only one of the 16 possible reinfections was in the 5% who are unvaccinated. This strongly suggests the real world risk of reinfection, whether vaccinated or unvaccinated, is very small.”

Sida 41
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page44

Du får avvakta lite.... Bara tidiga tecken på ökade återinsjuknande pga delta än så länge. Kommer säkert bra statistik senare.

Ointressant med data om alfa varianten nu

"LONDON, July 23 (Reuters) - Public Health England on Friday said that there were early signs of increased reinfection risk from the highly transmissible Delta coronavirus variant compared to Alpha, in an update of its variant risk assessment."
Citera
2021-07-26, 21:02
Medlem
Citat:

Om man tittar runt lite på vad som hände i Frankrike i helgen så ser man att precis varenda stad hade riktigt stora demonstrationer. Här pratar vi inte om ett par hundra antivaxxare. Det här kommer att bli intressant.
ja faktiskt! säga vad man vill om dem, men dem står fan på sig ordentligt
Citera
2021-07-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Eftersom vaccinet inte hindrar smitta och infektion är chansen att "stoppa pandemin" med vaccinet effektivt noll. Ivermektin däremot verkar ha så pass bra antivirala effekter att det även är effektivt mot varianter, även om det krävs mer data för att verifiera det.

Som jag förstått det så behöver man bara ta en tablett ivermektin i månaden. Den är billig, säker (vilket vaccinen inte är) och kan distribueras globalt utan problem och skulle potentiellt kunna driva smittan till utrotning.

Att den inte tillåts i västvärlden är enligt mig brott mot mänskligheten. Om det finns ett bevisat effektivt läkemedel som är billigt och säkert, men inte används, till förmån för ett vaccin som inte är effektivt och dyrt, så är agendan klar och tydlig.

Vaccinet har visat sig ha effekt på att slippa svår covid. Men jag är lite tveksam hur transparent man är med effektiviteten av vaccinet mot nya varianter. Först sade man att dom vaccinerade inte smittar andra, men det fick man backa på.
Hela tiden får man rucka på effektiviteten av dessa nödgodkända preparat.

Ivemektin förbjöds i flera länder när det visade sig ha effekt på covid.
En gammal medicin villig medicin kan man inte ha till en ny sjukdom. För det krävs en dyr och nyanpassad medicin som man kan tjäna pengar på med nya patent.

Tyvärr styrs världen av pengar och det blir särskilt smärtsamt när det är människoliv som står på spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in