2021-07-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Studien var till för att se hur många som får antikroppar efter infektion.

Nu skiter du ur dig att alla får 100% antikroppar efter infektion?

Alltså, du är totalt hopplös

Och 96% i denna studie:

https://www.ds.se/jobba-hos-oss/mot-oss/bred-immunitet-efter-nio-manader/
Citera
2021-07-26, 18:08
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Närmare 100 %, 95% i nedan studie.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.16.21258960v1.full.pdf

"this version posted June 18, 2021."

Alltså

FHM gjorde studier under första halvan av 2020, och du ger länkar till vad de har kommit fram till nu nästan ett år senare.

Hur mår du människa? Seriöst?

Detta börjar bli extremt löjligt.

Du kan dock inte påstå att vi visste hur att det var 95% immunitet runt maj 2020. Då får du mer än gärna länka till dem, och seden förklara varför FHm gjorde egna antikroppstester under den perioden.

Jag har aldrig sett någon varit så här extremt ignorant till fakta.
Citera
2021-07-26, 18:09
Medlem
Citat:
Studien var till för att se hur många som får antikroppar efter infektion.

Nu skiter du ur dig att alla får 100% antikroppar efter infektion?

Alltså, du är totalt hopplös

Och 98,8% i denna studie:

https://www.imperial.ac.uk/news/226713/covid-19-antibodies-persist-least-nine-months/
Citera
2021-07-26, 18:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Och 96% i denna studie:

https://www.ds.se/jobba-hos-oss/mot-oss/bred-immunitet-efter-nio-manader/

Återigen,

Sluta länka till resultat från 2021 när vi pratar om vetskapen vi hade runt maj 2020.

Dina extrema halmgubbar just nu är patetiska.
Citera
2021-07-26, 18:10
Medlem
Citat:
Vad jag tror och inte tror är skit i samma.

Det är fortfarande - vad FHM mätte - under den tiden som jag baserade mitt uttalande på.

Sedan skiter väl de ur sig att siffran kan vara fel eftersom Tegnell tyckte att 20% var mer nära verkligheten, allt enligt vad han sa på SVT sida.

Nej, siffran du använder är från en prevalensstudie, vilket vi förklarat för dig upprepade gånger. Nu lämnar jag den här diskussionen. Får önska dig ett stort lycka till i framtiden.
Citera
2021-07-26, 18:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Och det är självklart ni sprutluder som skall bestämma vilken medicinsk expertis det är som är "seriös" - har jag förstått dig rätt då?

Tror inte ni labråttor som medvetet låter er smittas ned med genmanipulerat kommunistvirus från Wuhan riktigt har förmåga att förstå någonting. Möjligen kan det vara så att ni fått i er för lite kolhydrater så att inte era hjärnor får tillräckligt med glukos. Då kan man bli lite trögtänkt.
Citera
2021-07-26, 18:13
Medlem
Citat:
Återigen,

Sluta länka till resultat från 2021 när vi pratar om vetskapen vi hade runt maj 2020.

Dina extrema halmgubbar just nu är patetiska.

Läs när proven är tagna istället.

Återigen, andelen som utvecklar antikroppar efter påvisad infektion är närmare 100%.
Citera
2021-07-26, 18:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Läs när proven är tagna istället.

Återigen, andelen som utvecklar antikroppar efter påvisad infektion är närmare 100%.

Det är fortfarande vetskap som vi fick nio månader senare.

Citat:
Våren 2020 deltog totalt 2 149 medarbetare på Danderyds sjukhus i Communitystudien. Ungefär en femtedel av dem som då testades hade utvecklat antikroppar mot SARS-CoV-2.

Nio månader senare, i Communitystudiens tredje fas, testades 1 884 personer igen. 370 av dem hade antikroppar i våras och nu, nio månader senare, har de fortfarande mätbara nivåer kvar av antikroppar.

Läser du ens dina egna länkar?

Alltså, det finns inte så mycket mer att säga till dig. Du har redan bevisat att du aldrig kommer att se saker mer än ur din egen extremt trångsynta synvinkel.
Citera
2021-07-26, 18:19
Medlem
Citat:
Det är fortfarande vetskap som vi fick nio månader senare.

Läser du ens dina egna länkar?

Alltså, det finns inte så mycket mer att säga till dig. Du har redan bevisat att du aldrig kommer att se saker mer än ur din egen extremt trångsynta synvinkel.

Läs igen. Det handlar om hur många som fått antikroppar efter genomgången infektion. IgG kommer efter 2-3 veckor och består i mer än 9 månader. Närmare 100% av de med genomgången infektion får antikroppar.

Inte 15%.
Citera
2021-07-26, 18:21
Medlem
Mörkertal är 1/10 som faktiskt hade COVID-19 eller vad faan de nu hade.
Så när 4 miljoner har dött av ...oh, mfg COVID-19, så är det i reella tal frågan om en halv miljon.

Äter ni kött? Spårämnen är bra för kognitivt tänkade.
Citera
2021-07-26, 18:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Läs igen. Det handlar om hur många som fått antikroppar efter genomgången infektion. IgG kommer efter 2-3 veckor och består i mer än 9 månader. Närmare 100% av de med genomgången infektion får antikroppar.

Inte 15%.

Annars utgick jag från FHM's prognoser och studier när jag sa 15%.

Det enda du klarar av är att vara föra ohederlig argumentation och påstår saker man aldrig har sagt.

Men jag förstår att socialt efterblivna personer som dig kan enbart bete sig så här för de vet inte bättre, synd
Citera
2021-07-26, 18:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men på vilket sätt smittar övervikten menar du? Du måste utveckla ditt resonemang.

Problemet är att de är mkt mottagliga för sjukdomen än normalviktiga som ofta knappt får några symptom alls.

Problemet är att du bara ser smittan som ett hot, när det egentligen är en viss grupp som är överrepresenterade på sjukhusen.

Ju färre överviktiga desto färre skulle behövas läggas in på iva. Och desto bättre skulle vården fungera för alla med mindre köer och mer resurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in