2021-07-26, 17:39
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi vet inget om de långsiktiga effekterna, men många har ju mycket långvariga symtom
Nu kan jag inte verifiera detta men det verkar som att dessa s.k långtidssymptom har att göra med spikproteinerna som kan ge blodproppar i kapillärerna och därmed orsakar nedsatt syreupptagningsförmåga och problem med hjärta och kärl. Det antas att samma fenomen kan uppstå med vaccineringen eftersom din kropp börjar producera dessa spikprotein efter vaccinering.

Spikproteinerna är cytotoxiska och är patogener, och det är dessa som kan ge allvarlig sjukdom. Eftersom barn ändå inte har någon effektiv nytta av vaccinet så är det verkligen ingen bra ide att injicera barn med detta. Nu kan det ju mycket väl vara så att covid i sig självt gör att du får problem orsakade av spikproteinet men det behövs långt mer data innan det ska vara aktuellt med vaccinering för barn. Ska man dessutom fortsätta med dos 2, 3, 4 i all evighet så känns det ännu galnare. Nej dom får nog tillbaks till ritbordet och hitta på något annat. Ett vaccin som ger mukosal immunitet är att föredra.
Men givetvis är ivermektin det bästa alternativet som även har mycket god effekt mot spikproteinernas effekter eftersom molekylen i ivermektin binder sig till spikproteinet.
Citera
2021-07-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Hela argumentet grundar sig på att jag påstod att det var 15% med antikroppar(vilket jag ändrade mig till 7.3% senare) på maj studien 2020.

Gud.

Du påstod att 7,3% av personer som genomgått infektion hade antikroppar. Du har aldrig kunnat ge en källa till detta absurda påstående. Istället har du hänvisat till en prevalensstudie med dessa siffror.

Yttermera har du visat noll förståelse för medicinsk terminologi och förmåga att till dig av berättigad kritik, trots att flera personer i denna tråd vid ett flertal tillfällen vänligt förklarat för dig att du har fel.

End of discussion.
Citera
2021-07-26, 17:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vem som helst härinne utom du förstår vad en tvärsnittsstudie eller seroprevalensstudie är för något. Man mäter antikroppar i blodprov, helst slumpmässigt utvalda i relation till befolkning (storkel, etnicitet ålder, kön) för att se hur många som haft en infektion eller hur många som kan tänkas vara immuna vid ett givet tillfälle.

Det är INTE samma sak som att följa upp alla med en bekräftad infektion och mäta antikroppar, som i alla bra studier visar vara nära 100% som får antikroppar.

Om du inte förstår skillnaden så kan jag inte hjälpa dig.

Alla utom du förstår att FHM lade fram en nationell plan med att ville se hur många som hade antikroppar med de som hade pågående infektion.

Du agerar som en extremt person med aspberger där du inte klarar av att se information som går utanför din världsbild.

FHM säger det rätt ut i de länkar jag gav dig.

Denna metod använde de i 5-6 månader för att sedan sluta med den. Sedan kanske de övergick till det traditionella som du skriker om hela tiden.

Det frångår inte vad de gjorde under 5-6 månader under första halvan av 2020.
Citera
2021-07-26, 17:42
Avslutad
Citat:
Ipsi satt för ett år sedan och skyddade Tegnell och höll med honom att masker inte hjälper.

Varför är det alltid något pseudointellektuellt dunning kruger mongo som ska käfta emot och sprida falska rykten, men istället själv projekterar dem?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Som alla vänstermongon har du svårt att hålla dig till sanningen. Jag har inte sagt ett ord om att masker inte hjälper ditt vänsterpatrask. Jag har sagt att alla som vill får använda mask bäst de vill. Jag har använt mask dagligen och aldrig fått Tegnell eller någon annan på mig. Trots att du med flera ljugit om att Folkhälsomyndigheten har sagt att man inte får ha mask.
Senast redigerad av Ipsi 2021-07-26 kl. 17:48.
Citera
2021-07-26, 17:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Du påstod att 7,3% av personer som genomgått infektion hade antikroppar. Du har aldrig kunnat ge en källa till detta absurda påstående. Istället har du hänvisat till en prevalensstudie med dessa siffror.

Yttermera har du visat noll förståelse för medicinsk terminologi och förmåga att till dig av berättigad kritik, trots att flera personer i denna tråd vid ett flertal tillfällen vänligt förklarat för dig att du har fel.

End of discussion.

Du har flertalet källor till FHM själva om du bläddrar tillbaka.

Vänta, jag postar dem igen åt dig.

Vad säger FHM?

Varför säger det här samtidigt som de påbörjade antikropptest studierna jag tjatar om?

Det är inte kritik för att du försöker få mig att erkänna ett fel som du själv begår. Vilket är halvt skrattretande. Sedan skiter väl jag fullständigt i vad du tror, vad fan, kör upp det i ditt arsel för min del vad fan
Citera
2021-07-26, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
För ett år sedan visar statistiken att 76 000 personer blivit smittade och fått covid.

Sannolikheten att någon av dessa (om de förlorat sin immunitet) skulle bli smittade igen av 10 000 000 invånare är inte så stor. Det är för tidigt att se många flera exempel på återsmitta. Sannolikt är många av dessa 76 000 personer nu också vaccinerade.

men lägg ner, förslåt om jag säger så, men verkligen, 76 000 personer smittade? Det är nästan skrattretande. Det här har farit fram som en tornado över hela Sverige. I princip alla jag känner har haft det och då är jag verksam inom en offentlig verksamhet där det arbetar tusentals personer. Sedan att de officiella siffrorna säger något annat.
Citera
2021-07-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, men ni antivaxers har sannerligen inte alla hästar hemma. Finns inte en enda seriös läkare eller medicinskt skolad expert som skulle avråda från att ta det här vaccinet.

Och det är självklart ni sprutluder som skall bestämma vilken medicinsk expertis det är som är "seriös" - har jag förstått dig rätt då?
Citera
2021-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Du har flertalet källor till FHM själva om du bläddrar tillbaka.

Vänta, jag postar dem igen åt dig.

Vad säger FHM?

Varför säger det här samtidigt som de påbörjade antikropptest studierna jag tjatar om?

Det är inte kritik för att du försöker få mig att erkänna ett fel som du själv begår. Vilket är halvt skrattretande. Sedan skiter väl jag fullständigt i vad du tror, vad fan, kör upp det i ditt arsel för min del vad fan

Verkar vara hopplöst att få dig att förstå.

Tycker du själv att det är rimligt att bara 7,3% av de som genomgått en infektion några veckor senare har antikroppar.

Är ju en helt orimlig hållning, inte ens de mest pessimistiska domedagsförespråkarna har ju trott på så låga siffror.
Citera
2021-07-26, 17:58
Medlem
Citat:
Alla utom du förstår att FHM lade fram en nationell plan med att ville se hur många som hade antikroppar med de som hade pågående infektion.

Du agerar som en extremt person med aspberger där du inte klarar av att se information som går utanför din världsbild.

FHM säger det rätt ut i de länkar jag gav dig.

Denna metod använde de i 5-6 månader för att sedan sluta med den. Sedan kanske de övergick till det traditionella som du skriker om hela tiden.

Det frångår inte vad de gjorde under 5-6 månader under första halvan av 2020.

Jag svarade på ditt citat som är postat åtskilliga gånger. Frågan i det citatet är att du skriver att 15% av de som haft infektion har antikroppar samtidigt du ställer frågan hur återinfektion kan vara så ovanlig givet de två datakällorna.

Svaret är att det är närmare 100% av de som fått infektion som har antikroppar, men att det är 7-15% av befolkningen som genomgång en infektion vid seroprevalensmätningen. Alltså är svaret att du gjort en feltolkning av vad siffran 15 % står för.

End of story. Resten är bara svammel från din sida för att försöka rädda ansiktet.
Senast redigerad av TAD2 2021-07-26 kl. 18:01.
Citera
2021-07-26, 17:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Verkar vara hopplöst att få dig att förstå.

Tycker du själv att det är rimligt att bara 7,3% av de som genomgått en infektion några veckor senare har antikroppar.

Är ju en helt orimlig hållning, inte ens de mest pessimistiska domedagsförespråkarna har ju trott på så låga siffror.

Vad jag tror och inte tror är skit i samma.

Det är fortfarande - vad FHM mätte - under den tiden som jag baserade mitt uttalande på.

Sedan skiter väl de ur sig att siffran kan vara fel eftersom Tegnell tyckte att 20% var mer nära verkligheten, allt enligt vad han sa på SVT sida.
Citera
2021-07-26, 18:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag svarade på ditt citat som är postat åtskilliga gånger. Svaret på din fråga i det citatet är att du skriver att 15% av de som haft infektion har antikroppar samtidigt du ställer frågan hur återinfektion kan vara så ovanlig givet de två datakällorna.

Svaret är att det är närmare 100% av de som fått infektion som har antikroppar, men att det är 7-15% av befolkningen som genomgång en infektion vid seroprevalensmätningen. Alltså är svaret att du gjort en feltolkning av vad siffran 15 % står för.

End of story. Resten är bara svammel från din sida för att försöka rädda ansiktet.

Studien var till för att se hur många som får antikroppar efter infektion.

Nu skiter du ur dig att alla får 100% antikroppar efter infektion?

Alltså, du är totalt hopplös
Citera
2021-07-26, 18:04
Medlem
Citat:
Studien var till för att se hur många som får antikroppar efter infektion.

Nu skiter du ur dig att alla får 100% antikroppar efter infektion?

Alltså, du är totalt hopplös

Närmare 100 %, 95% i nedan studie.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.16.21258960v1.full.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in