2021-07-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ja och?

Var inte därför jag länkade till inlägget. Läs om, läs rätt du med så kanske det du förstår.

Tänker jag inte göra, jag har läst det och du verkar fortfarande inte förstå. Se det fetade nedan. Andelen som hade antikroppar av de som testades efter positiv infektion var INTE 15% eller 7 %.
Det var andelen totalt sett som hade haft en infektion vid mättillfället som avses. Är det inte glasklart för dig nu?

Citat:
När FHM uppmätte hur många i Stockholm som hade antikroppar så var siffran runt 15% av alla som testades efter positiv infektion i Maj förra året.

Så alla utvecklar inte antikroppar efter infektion.

Det är en liten del som kan bli återinfekterade.

Jag menar, hur går detta till? Någon som har en bra förklaring?
Citera
2021-07-26, 16:44
Medlem
Citat:
Väntar fortfarande på hur du bevisar att det inte var serologiska tester FHM gjorde under första halvan av 2020.

Ganska där fokuset ligger, lilla vän, och inte dina halmgubbar just eller vantolkningar.

Det är ju du som vantolkar. De samlade blodprov för att mäta antikroppsnivåer från friska blodgivare eller överblivna öppenvårdsprover. Inte prover från folk som hade haft en bekräftad infektion.
Citera
2021-07-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag säger inte att det kan vara en återinfektion men efterlyser robustare mätningar på antikroppar, och framför allt om ökningen korrelerar men en ökad neutralisationskapacitet av nämnda virus. Exempelvis ser man ingen ökning i antikroppsnivå efter en andra dos vaccin i individer som tidigare har haft en infektion av covid-19. Hur ser kinetiken ut för de andra säsongscoronovirusen? Har man säkerställt att metoden "1,4x över senaste OD-värdet" betyder en säkerställd återinfektion?

"Using these assays, while we observed an increased response to the vaccine following the primary/first dose (D1), the booster/second dose (D2) had a dramatic effect in the naive subjects. Among vaccinated prior COVID-19 persons who had recovered from the infection, no significant difference is seen in IgGSP and IgGMSP values following D2. However, D1 in prior COVID-19-recovered individuals elicited strong IgGSP and IgGSP responses of equivalent robustness to that of the D2 of the naive group. D1 and D2 specimens from the same individuals also confirmed this finding. The dramatic D1 response among prior COVID-19-recovered individuals could be ascribed to the natural SARS-CoV-2 infection functioning in a similar manner as acting as a priming dose."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33827901/
Jag säger inte emot, men ser inte hur felet kan gå åt andra hållet. Alltså att man skulle få en plötslig kraftig ökning av antikroppar mot ett virus, som sen ebbar ut över ett år (som i studien) av andra skäl än en infektion.

Det är ju förkylningsvirus som cirkulerar minst årligen, vilket i sig indikerar att immuniteten är kortlivad.
Citera
2021-07-26, 16:48
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det är ju du som vantolkar. De samlade blodprov för att mäta antikroppsnivåer från friska blodgivare eller överblivna öppenvårdsprover. Inte prover från folk som hade haft en bekräftad infektion.

Källa på vart att de tog in även från friska?

Du har inte backat upp ett skit mer än dina självklarheter.
Citera
2021-07-26, 16:53
Medlem
Citat:

Det är slumpmässiga anonyma blodprov från blodgivare eller överblivna prov från de som tar prov i alla möjliga avseenden i öppenvården. Syftet är att få en bild över hur stor andel i befolkningen som haft infektionen.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/undersokningar-och-datainsamlingar/genomgangen-infektion/

Du har fått ditt svar på din fråga gång på gång, men vill inte acceptera svaret. Varör?
Citera
2021-07-26, 17:00
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Rökat verkar ha skadat din hjärna allvarligt.
Dags att dra ner kanske?

Du har fått så tydliga förklaringar och ändå fattar du inte..
Citera
2021-07-26, 17:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det är slumpmässiga anonyma blodprov från blodgivare eller överblivna prov från de som tar prov i alla möjliga avseenden i öppenvården. Syftet är att få en bild över hur stor andel i befolkningen som haft infektionen.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/undersokningar-och-datainsamlingar/genomgangen-infektion/

Du har fått ditt svar på din fråga gång på gång, men vill inte acceptera svaret. Varör?

För att jag har sagt, flertalet gånger redan, att det var inte var Tegnell utgick med UNDER DEN TIDEN. Sedan länkar du till sidor som uppdaterades nyligen.

FHM säger ju det själva att de fokuserade på de med pågående infektion.

Citat:
I första hand utökas kapaciteten för analyser av pågående infektion med covid-19. Allt eftersom fler i befolkningen har genomgått infektionen blir metoder för påvisning av antikroppar, som ett tecken på genomgången infektion och immunitet, allt viktigare.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/nationell-strategi-for-att-utoka-provtagningen-for-covid-19/

Citat:
Sedan tidigare innehåller strategin mål för utökad kapacitet för analyser av pågående infektion med covid-19. Totalt har nästan 119 200 individers prover analyserats sedan diagnostiken sattes upp i Sverige.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/uppdaterad-strategi-for-utokad-provtagning-och-testning-av-covid-19/

Jag menar, orka detta mer.
Senast redigerad av AnnaDea 2021-07-26 kl. 17:09.
Citera
2021-07-26, 17:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Rökat verkar ha skadat din hjärna allvarligt.
Dags att dra ner kanske?

Du har fått så tydliga förklaringar och ändå fattar du inte..

Det brukar vara så när man är så extremt säker på att sina egna känslor är sanningar.

Förklara gärna vad jag har fel med information som du har fått att läsa. Se bara nedan där jag länkar till vad FHM själva säger.
Citera
2021-07-26, 17:10
Medlem
Citat:
För att jag har sagt, flertalet gånger redan, att det var inte var Tegnell utgick med UNDER DEN TIDEN. Sedan länkar du till sidor som uppdaterades nyligen.

FHM säger ju det själva att de fokuserade på de med pågående infektion.

Jag menar, orka detta mer.

Jag svarade på ditt inlägg som citerats flera gånger nu. Det är INTE påvisning av antikroppar efter en bekräftad infektion som är 7 eller 15%. Det är andelen som har genomgått en infektion av ett tvärsnitt baserat på blodprover från vården (blodgivare eller överblivna prover).
Citera
2021-07-26, 17:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Bra att du erkänner att de största smittspridarna är de vaccinerade

https://files.catbox.moe/n2dqzh.mp4

Nej, men ni antivaxers har sannerligen inte alla hästar hemma. Finns inte en enda seriös läkare eller medicinskt skolad expert som skulle avråda från att ta det här vaccinet.
Citera
2021-07-26, 17:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De blir mer sjuka och överbelastar vården rent allmänt och även när det gäller covid.. Det förstör för oss andra och framförallt kostar det skattebetalarna miljarder helt i onödan.

Att vara överviktig är inget slags normalläge utan beror på att man äter fel i de allra flesta fall.

Men på vilket sätt smittar övervikten menar du? Du måste utveckla ditt resonemang.
Citera
2021-07-26, 17:12
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Jag svarade på ditt inlägg som citerats flera gånger nu. Det är INTE påvisning av antikroppar efter en bekräftad infektion som är 7 eller 15%. Det är andelen som har genomgått en infektion av ett tvärsnitt baserat på blodprover från vården (blodgivare eller överblivna prover).

Är du efterbliven?

Du fick två länkar från FHM själva som säger att de har en nationell strategi med att ta fram resultatet genom pågående infekterade människor.

Ändå fortsätter du som en retard med att skita ur dig din egen lilla tolkning.

Du är ett hopplöst fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in