2021-07-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Skattar han för vistelsen? Är den där Ryd med? Har han slutat att oroa sig för covid, Edward alltså?
Tror bara det är familjen. Baserat på vad Edward har sagt i podden är han fortfarande rädd för covid, men litar på att vaccinet i alla fall ska hålla honom vid liv om han smittas.
Citera
2021-07-26, 12:24
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Dricker öl konstant
En äkta alkisemester
Stackars barn
Men jag tror nog att blom är så marinerad med alkohol att hans person inte påverkas så mycket av alkoholen. Han blir inte stökig otrevlig osv. Där emot så tror jag att han blir ganska jobbig att vara i närheten av om det skulle vara så att alkoholintagtet plötsligt skulle tvingas upphöra i några timmar
Citera
2021-07-26, 13:37
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja inte lär han dö av corona i alla fall.
Nej det blir nog nått dylikt som alkoholförgiftning som tar hans liv.
Citera
2021-07-26, 13:46
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Nej det blir nog nått dylikt som alkoholförgiftning som tar hans liv.

Nja, jag skulle nog satsa mina pengar på något hjärt/kärl- relaterat.
Med den kroppshyddan och de matvanorna, samt livsstilen i stort så känns det som om han lever på lånad tid!
Citera
2021-07-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Nja, jag skulle nog satsa mina pengar på något hjärt/kärl- relaterat.
Med den kroppshyddan och de matvanorna, samt livsstilen i stort så känns det som om han lever på lånad tid!

Ja ni som är magra som ålar kan tävla om att bli äldst i era patetiska liv. Edward lever här och nu och har vett att njuta av livets goda. Ni - ålar - har nog aldrig ätit gåslever, ankbröst eller kungskrabba med alla tillbehör. Ni lever längre men tyvärr är det inte ett gourmetliv...Glömde att allt ska nedsköljas av dom godaste viner och ölsorter.
Citera
2021-07-26, 14:15
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Ja ni som är magra som ålar kan tävla om att bli äldst i era patetiska liv. Edward lever här och nu och har vett att njuta av livets goda. Ni - ålar - har nog aldrig ätit gåslever, ankbröst eller kungskrabba med alla tillbehör. Ni lever längre men tyvärr är det inte ett gourmetliv...Glömde att allt ska nedsköljas av dom godaste viner och ölsorter.

Eeh.. När har jag uttryckt att jag tycker Edwards leverne är negativt?
Jag älskar Edward och hans dekadenta livsstil!
To each his own..
Jag konstaterade enbart att det inte är ett särskilt hälsosamt livsval.
Sluta göra antaganden, din bittra jävel!
Citera
2021-07-27, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Jag kan faktiskt sympatisera med den hållningen. Kanske inte att äta gåslever eller kungskrabba eftersom mycket dyr mat faktiskt är ganska äckl... hrmm... lite av en "acquired taste". Men själva hållningen i sig håller jag helt med om. Hellre äta och supa och leva livets glada dagar och bli 75 än att plåga sig i salladsbaren och motionsspåret för att bli 90, de sista tio åren präglade av Alzheimern.

Jag förstår inte varför alla vill leva så länge numera? Jack Werner skrev väldigt träffande om det härförleden i ett manus till en monolog i Creepypodden, att moderna människor framlever sina dagar livrädda för döden och äter rätt och motionerar för att maximera antalet år på Jorden samtidigt som man inte kan låta bli att flirta med döden genom att supa och flyga och hoppa fallskärm. Det ligger en sanning i det. Det är en avvägning som tenderar att röra sig mot en allt "säkrare" tillvaro med tiden, en tillvaro med färre fyllekvällar och mer gymträning men som ibland behöver ventiler för att inte helt torka ihop. Det är en väldigt tråkig hållning. Här är jag helt på Edwards sida. Det absolut viktigaste i livet är att trivas och ha roligt. Allt annat värt att kompromissa med. Moral, heder, plikt, anseende och hälsa. Sålänge man har roligt är livet värt att leva. Många människor har inte roligt idag. Till och med yngre människor. Inbillade tvång, i form av dieter, träning, yrkesmässiga mål etc suger glädjen ur livet till och med för unga människor. Så ska det inte vara. Här har Edward rätt. Fler borde vara som Edward.
Citera
2021-07-28, 17:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag kan faktiskt sympatisera med den hållningen. Kanske inte att äta gåslever eller kungskrabba eftersom mycket dyr mat faktiskt är ganska äckl... hrmm... lite av en "acquired taste". Men själva hållningen i sig håller jag helt med om. Hellre äta och supa och leva livets glada dagar och bli 75 än att plåga sig i salladsbaren och motionsspåret för att bli 90, de sista tio åren präglade av Alzheimern.

Jag förstår inte varför alla vill leva så länge numera? Jack Werner skrev väldigt träffande om det härförleden i ett manus till en monolog i Creepypodden, att moderna människor framlever sina dagar livrädda för döden och äter rätt och motionerar för att maximera antalet år på Jorden samtidigt som man inte kan låta bli att flirta med döden genom att supa och flyga och hoppa fallskärm. Det ligger en sanning i det. Det är en avvägning som tenderar att röra sig mot en allt "säkrare" tillvaro med tiden, en tillvaro med färre fyllekvällar och mer gymträning men som ibland behöver ventiler för att inte helt torka ihop. Det är en väldigt tråkig hållning. Här är jag helt på Edwards sida. Det absolut viktigaste i livet är att trivas och ha roligt. Allt annat värt att kompromissa med. Moral, heder, plikt, anseende och hälsa. Sålänge man har roligt är livet värt att leva. Många människor har inte roligt idag. Till och med yngre människor. Inbillade tvång, i form av dieter, träning, yrkesmässiga mål etc suger glädjen ur livet till och med för unga människor. Så ska det inte vara. Här har Edward rätt. Fler borde vara som Edward.

Håller med dig, ungefär så ser jag på livet också. Njut av det, livet är ändå långt nog att kola av vid 65 70.
Jobbade tidigare ihop med en gubbe som också sa så, han var i 50 års åldern som både rökte och drack mycket, samt åt en hel del onyttigheter. Enligt honom så tyckte väl hans läkare att han skulle äta morötter, men han ville äldre dö vid 70 än leva tråkigt till 90.
Citera
2021-08-01, 01:08
Medlem
Hur mycket livskvalitet är det att se ut som en landval och vagga fram som ett missfoster dränkt i sitt egna fett?
Citera
2021-08-01, 17:37
Medlem
mjukmjukares avatar
Han är lite inkonsekvent Gode Blom.
Lever sitt liv som om varje dag vore den sista och unnar sig, diplomatiskt sagt, det mesta av Livets Goda. Rejält.

Men han är samtidigt en riktig hypokondriker och lider av konstanta neuroser inför många saker i livet.

Inget konsekvenstänk kan tyckas.

Citera
2021-08-01, 20:15
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Han är lite inkonsekvent Gode Blom.
Lever sitt liv som om varje dag vore den sista och unnar sig, diplomatiskt sagt, det mesta av Livets Goda. Rejält.

Men han är samtidigt en riktig hypokondriker och lider av konstanta neuroser inför många saker i livet.

Inget konsekvenstänk kan tyckas.

Väldigt pricksäker analys

Är också helt övertygad om att Blom skulle bli mycket förvånad hur meningslösa all traditioner och maträtter skulle te sig utan alkoholen nu för tiden. Om han skulle våga testa
Citera
2021-08-01, 20:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Hur mycket livskvalitet är det att se ut som en landval och vagga fram som ett missfoster dränkt i sitt egna fett?
För en annan, inte alls mycket. Men han kanske trivs med sin kroppshydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in