2021-03-08, 11:25
Bannlyst
Tycker Bloms kritik var rimlig.
Tycker inte kritiken av Bloms kritik eller kritiken av Blom själv är rimlig.
Citera
2021-03-08, 11:35
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Tycker Bloms kritik var rimlig.
Tycker inte kritiken av Bloms kritik eller kritiken av Blom själv är rimlig.

Lite tilltrasslad formulering.
Menar du att den åsikt Edward Blom hade ang inslaget i Värmdö Kyrka, var ”rimlig” och rätt?
Men att sedan kritiken mot att Edward Blom, som gick ut och hade en åsikt, vilket många höjde rösten över, det var fel av dom, som höjde rösten mot att Edward Blom kritiserade inslaget öht? Dom som tyckte att detta borde bara Blom svälja?

Citera
2021-03-08, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Lite tilltrasslad formulering.
Menar du att den åsikt Edward Blom hade ang inslaget i Värmdö Kyrka, var ”rimlig” och rätt?
Men att sedan kritiken mot att Edward Blom, som gick ut och hade en åsikt, vilket många höjde rösten över, det var fel av dom, som höjde rösten mot att Edward Blom kritiserade inslaget öht? Dom som tyckte att detta borde bara Blom svälja?

Ja.
Citera
2021-03-08, 14:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Ja.

En sådan som Edward Blom är bara en liten pust i sandöknen som alla borde tolerera, till motsats av mängden Allan Akhbartyper som vrålar ut dumheter i vårt svenska samhälle.
Citera
2021-03-08, 19:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du har alltså inte hört formuleringen helig vrede i kristna sammanhang? T.ex. då han drev ut månglarna ur templet medelst piska och bordsvältning. Då har du vistats lite i kyrkorum och församlingsliv. Eller blev omformuleringen heligt vred dig övermäktig? Eller blev det svårt att få ihop att vrede också är en dödssynd? Att du saknar läsförståelse och tänker binärt är inte mitt bekymmer. Se till att ha lite mer på fötterna nästa gång du far ut som en liten geting.

Puss på dig flicka lilla

https://www.synonymer.se/sv-syn/bli-vred

Vad har det här med Edward Blom att göra?

Vill du visa att du också känner dig kränkt och inte kan hantera ditt känsloliv precis som han, eller vill du bara framställs dig själv som tappad i stentrappan?
Citera
2021-03-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vad har det här med Edward Blom att göra?

Vill du visa att du också känner dig kränkt och inte kan hantera ditt känsloliv precis som han, eller vill du bara framställs dig själv som tappad i stentrappan?

Jag besvarade det du skrev, ditt lilla troll. Hur står det till med närminnet bland er i guldfiskskålen?
Citera
2021-03-27, 12:26
Medlem
Gillar egentligen Blom, hans podd är god underhållning, men måste säga att jag stör mig på hur ointresserad han är av Mats. Blom är väldigt rutinerad när det kommer till att hålla låda, men så fort det inte handlar om honom själv verkar han ofokuserad och slö. I kombination med hans självbild som gentleman, riddare, vett och etikett-expert och Magdalena Ribbings givna arvtagare blir detta särskilt irriterande.

Tycker också det är egoistiskt att hålla barnen och Gunilla isolerade i ett år. Hade det inte varit bättre om Blom isolerade sig själv någonstans? Verkar kanske inte gå någon nöd på barnen, men det måste vara traumatiskt i vilket fall att vara så isolerad så lång tid när man är liten.
Citera
2021-03-27, 14:11
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Gillar egentligen Blom, hans podd är god underhållning, men måste säga att jag stör mig på hur ointresserad han är av Mats. Blom är väldigt rutinerad när det kommer till att hålla låda, men så fort det inte handlar om honom själv verkar han ofokuserad och slö. I kombination med hans självbild som gentleman, riddare, vett och etikett-expert och Magdalena Ribbings givna arvtagare blir detta särskilt irriterande.

Tycker också det är egoistiskt att hålla barnen och Gunilla isolerade i ett år. Hade det inte varit bättre om Blom isolerade sig själv någonstans? Verkar kanske inte gå någon nöd på barnen, men det måste vara traumatiskt i vilket fall att vara så isolerad så lång tid när man är liten.

Ja. Det finns helt klart en poäng i att dessa små barn har, för Edwards skull, fått betala ett pris, på ett sätt, och i en tid av deras liv, som är högst oklart och tveksamt.

För barnens välbefinnande och naturliga utveckling, skulle man absolut kunna tänka sig att de fått röra sig fritt under perioder, några dagar då och då med jämna mellanrum, och testade sedan återvända hem till sitt riktiga hem.

Gunilla är vuxen att välja själv.

Citera
2021-04-10, 21:39
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Gillar egentligen Blom, hans podd är god underhållning, men måste säga att jag stör mig på hur ointresserad han är av Mats. Blom är väldigt rutinerad när det kommer till att hålla låda, men så fort det inte handlar om honom själv verkar han ofokuserad och slö.

Jag håller med. Blev tydligt i senaste avsnittet då frun Gunilla isolerade sig i gästrummet och höll i podden istället för Edward. Mats tog tillfället i akt och pratade mycket, han verkade gilla det. Edward borde uppträda mognare och ”släppa in” Mats mer.
Citera
2021-04-11, 13:18
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Jag håller med. Blev tydligt i senaste avsnittet då frun Gunilla isolerade sig i gästrummet och höll i podden istället för Edward. Mats tog tillfället i akt och pratade mycket, han verkade gilla det. Edward borde uppträda mognare och ”släppa in” Mats mer.

Herr Blom är väl helt trasig på att ha blivit berövad alla sina roller i centrum där han har fullt spelrum att orera i timmar om sina darlings.
Passar då på i podden.

Mats var mer soft i början tycker jag.
Hans personlighet är ännu densamma men han tenderar att alltid framhäva hur han i olika former och sammanhang äter, dricker, besöker mm mm saker så att det doftar lite unket skryt.
Han är aldrig påver eller mellanmjölk och då blir det lite osmakligt. En bra mix är alltid bäst.

,
Citera
2021-04-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
En sådan som Edward Blom är bara en liten pust i sandöknen som alla borde tolerera, till motsats av mängden Allan Akhbartyper som vrålar ut dumheter i vårt svenska samhälle.
Allan Akhbar - det bästa som skrivits på fb på flera år! 👍 haha. Sorry Olle jag förstår att det var ett skrivfel men dock - det bästa 😂
Citera
2021-04-11, 13:57
Medlem
apanola IIs avatar
har lyssnat av och till på podden, har alltid sett Edvard blom som huvudnumret där och Mats Ryd som en bisittare som ska dra fram långa svar eller anekdoter från Edvard Blom. Men nu då det påpekats, så då Mats säger något svarar Edvard "intressant" utan att haka på eller spinna vidare. blir lite platt fall då Mats försöker komma med i Edvards svada, Edvard är helt enekelt inte intresserad, men å andra sidan heter ju podden "Edvard Bloms smörgåsbord" och inte "Edvard och Mats smörgåsbord".
Kanske är det så att Mats Ryd ska skruva ner sig ännu mer? Att han förvandlas helt till Edvards egen lilla dörrmatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in