Citat:
Ursprungligen postat av
JojjeMeduza
Det bästa med sketchen med Rosa, är att Ljungbacken blir så svartsjuk om han får reda på att Börje har knullat med Rosa.
Sedan när det gäller karaktären Börje, så har jag tänkt att det skulle vara en av Errols mors gubbar, nämligen Arne som knullade med Lisa.
Ja Ljungbacka-Erik har inga problem med att dela med sig av Lisa, fast fy om man knullar med Rosa.
Ja absolut så tror jag också på att Arne var en förebild till Börje, det tragiska med honom var att han körde ihjäl sig på fyllan (Rattens Riddare). I en intervju när Errol fick frågan om vilka Börje och Sven är så nämner han att de är elakartade bölder i det limbiska systemet. Det limbiska systemet är något i hjärnan som har med känslor att göra och Arne var ju hans styvfar och far till hans lillebror, Arne hade dessutom en bror som troligen är förebild till Börjes bror Sven.
Så Börje i Målilla är med stor sannolikhet koknullaren, fast Börje och Sven är bland de rikaste karaktärerna i Errols persongalleri så jag tror absolut på att det finns massor runt de gubbarna.