2021-07-24, 10:48
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nummer?

1.
Citera
2021-07-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Men hade han en rekorderlig haka?

En haka som var större än genomsnittet hade han ja.
Citera
2021-07-24, 12:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Sådant är trist när en låt spelas sönder. Lätt man får avsmak för den, fast att det kan vara en väldigt lysande låt.
5-6 gånger på samma fest, du skulle klivit fram och sagt att de får spela "Septemberrunk" eller "Runke Min Ball", det är låtar som fler borde höra.

Skulle nog ha gjort det

Septemberrunk är en riktigt deppig och konstig Blueslåt men en del textrader
fattar jag inte hur han fick till dem.

Men jag måste säga att från Väg 13 skivan så är nog
Hoppla Lilla Åsna https://youtu.be/V5ahfxK7C5E
en av de bästa låtarna från den skivan.

Den blir aldrig gammal utan alltid lika träffsäker varje gång man lyssnar på den

Dock måste låtarna Jävvlla jorrnalist & Knugen Silvia & Jag lyftas fram
Senast redigerad av Rebali179 2021-07-24 kl. 13:04.
Citera
2021-07-24, 13:10
Medlem
Rebali179s avatar
Dock måste jag säga att när man lyssnar på Knugen, Silvia och jag
https://youtu.be/rBAQdhcP89o

så är en av textraderna Många tror på Jesus, andra tror på Allah

Dock blev det så många år senare när han var upprörd över 11 september dåden så
är han nästan lite hatiskt över Muslimerna Men jag kan förstå att han blir upprörd

Eddie Meduza - Leader Of The Rockers (Live Rottneros 14-11-2001)
https://youtu.be/TbIjsL3JQoU

Tycker dock att de var synd att de klippte ner lite från låten på Just Like An Eagle samlingen
på sitt eget sätt om man skall se det under Yttrandefriheten
Citera
2021-07-25, 14:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thumble
Jag kontaktade Linus Karlsson och han låter meddela följande:

Hej kort info från Målilla by! Sten Ekelund kallad Hakan var intresserad av affärer i tidig ålder och drev affär i uthuset i Målilla by. 1949 byggde han ett eget hus och startade affären cykel och sport. Det var en liten affär med mycket sport och fritid. Sten var före alla andra med nya saker, te.x tvn. Alla kom till skyltfönstren och ville se på tv. Sten led av en liten cp- skada och man fick ta honom på ett speciellt sätt. Han talade grovt och långsamt.

I uthuset hade Sten sitt lager och detta blev problem på vintern. All vatten rann ner och frös till is så han fick inte loss sin bil och delar. Ni har väl hört textraden i låten Hakan av Eddie Meduza. ”Man liksom bryter isen med hakan”
Min farfar fick hjälpa Hakan ofta och jävlades med honom. Sten var intresserad av bandy.
Min gammalmoster köpte huset och affären av Sten 1967. Sten bodde kvar några år till på övervåningen. Affären stod kvar och de plockade ut affärsdelen. Resten fick vara kvar. Idag finns många sportartiklar kvar i byn efter Sten. Min bror tog över huset och det har varit Många besök av fans som har fått kommit in. Min bror har gett bort grejer som tillhörde affären till fans. 2018 revs några av skyltfönstren och idag kan man knappt se att det varit affär. Alla verkstadssaker är bortplockade från huset men finns kvar bevarat, som vi såg till.
Errol var själv på besök då min granne av en slump fick se honom utanför affären som var nedlagd.
Errol bodde på tre ställen i Målilla. Stensryd, Hägelåkra och Säfshult. Han var klasskamrat med Eskil. De var goda vänner och Eskil lärde Errol spela fotboll. De lekte mycket innan han var tvungen att flytta igen.

Det finns två låtar som Errol har gjort. Termosen och Hakan. Men han fick även en figur som härstammar härifrån. I Målilla fanns ett snuskhummer som hette Börje, han var alltid berusad och älskade att sätta på kor. Han hade även egna kor där Rosa var favorit. Folk var rädda för Börje de visste inte i vilket skick han var i. Detta sägs är grunden till Errols figur Börje Lundin.
Förra året skrev jag en bok om Målilla by där jag skrev några sidor om Hakan och affären.
Mvh Linus

Då fick vi lite kött på benen ang figurerna Hakan & Börje Lundin.
Men vet folk om de lever fortfarande
Citera
2021-07-25, 18:33
Medlem
Rebali179s avatar
Så någonstans i Målilla finns denna Börje som i detta nu sätter på Rosa i Ladugården.
Vet inte om det är en hemsk eller vacker tanke
Citera
2021-07-26, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Så någonstans i Målilla finns denna Börje som i detta nu sätter på Rosa i Ladugården.
Vet inte om det är en hemsk eller vacker tanke

Surt man inte kände till det när man satte ihop karaktärskrönikan om Börje Lundin, fast jaja, blir ju så ibland.
Rosa på kassetten Börje Lundins Julafton njuter, man hör till och med att det går för henne så hon lider inte.

OBS: Jag säger INTE att tidelag är okay eller att det är något jag själv ägnar mig åt så ingen får något konstigt för sig.
Citera
2021-07-26, 02:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Du har en poäng där dock.
Men att ta kort på sitt eget arsle tills man ser det lila bruna å skriva kyss mitt rövhål undersåte
Det är nog bästa sättet att hantera att man blivit sågad av pressen.
Det är genialt! Errol var långt före Flashback med sin kritik mot Aftonbladet.
Citera
2021-07-26, 02:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Pratade med Jan-Åke om det och även frågat i en grupp på Facebook (när man hade det) om Målilla och svaret är:

Ja, han har funnits, han hade en handelsbod och han bytte bara ut gröna saker.
Det handlade väl om ett misstag, då Errols far trodde att de endast kunde byta ut en vara om den var grön.
Citera
2021-07-26, 02:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Surt man inte kände till det när man satte ihop karaktärskrönikan om Börje Lundin, fast jaja, blir ju så ibland.
Rosa på kassetten Börje Lundins Julafton njuter, man hör till och med att det går för henne så hon lider inte.

OBS: Jag säger INTE att tidelag är okay eller att det är något jag själv ägnar mig åt så ingen får något konstigt för sig.

Det bästa med sketchen med Rosa, är att Ljungbacken blir så svartsjuk om han får reda på att Börje har knullat med Rosa.

Sedan när det gäller karaktären Börje, så har jag tänkt att det skulle vara en av Errols mors gubbar, nämligen Arne som knullade med Lisa.
Citera
2021-07-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det handlade väl om ett misstag, då Errols far trodde att de endast kunde byta ut en vara om den var grön.

Jo så kan det också varit, jag som råkat snurra till det.
Citera
2021-07-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det bästa med sketchen med Rosa, är att Ljungbacken blir så svartsjuk om han får reda på att Börje har knullat med Rosa.

Sedan när det gäller karaktären Börje, så har jag tänkt att det skulle vara en av Errols mors gubbar, nämligen Arne som knullade med Lisa.

Ja Ljungbacka-Erik har inga problem med att dela med sig av Lisa, fast fy om man knullar med Rosa.
Ja absolut så tror jag också på att Arne var en förebild till Börje, det tragiska med honom var att han körde ihjäl sig på fyllan (Rattens Riddare). I en intervju när Errol fick frågan om vilka Börje och Sven är så nämner han att de är elakartade bölder i det limbiska systemet. Det limbiska systemet är något i hjärnan som har med känslor att göra och Arne var ju hans styvfar och far till hans lillebror, Arne hade dessutom en bror som troligen är förebild till Börjes bror Sven.
Så Börje i Målilla är med stor sannolikhet koknullaren, fast Börje och Sven är bland de rikaste karaktärerna i Errols persongalleri så jag tror absolut på att det finns massor runt de gubbarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in