2021-07-25, 22:49
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har läst det på flera ställen...

Även medianåldern verkar ha varit runt 84 år om inte den här läkaren sitter och blåljuger. Men det har jag jag svårt att tro..

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/2020/08/fixeringen-vid-antal-doda-med-covid-19-ar-vilseledande/

Och han har givetvis 100% rätt i sin argumentation att stirra sig blind på dödstal är kraftigt vilseledande.

Överdriver? Det är väl ingen hemlighet att det främst är mycket gamla och dessutom multisjuka människor som dött med covid. Sedan minskar ju medelåldern efter tidens gång då vaccineringen kommit igång.
Medianålder och medelålder är inte samma sak. Medianåldern är 84 år och det är ingen lögn. Men medelåldern på avlidna i covid, det begrepp du använde är 82 år och har aldrig varit 84 år.

Du överdrev med två år på medelåldern för avlidna i covid. Det är fakta. Du brukar ljuga och överdriva här i tråden. Jag vet inte varför, kanske är du rädd för sanningen. Något
pinsamt fel är det ju på dig.
Citat:
Med en medelålder på 84 år .. ge upp nu med att jämföra dödstal.
Varför fortsätta hävda att du ha rätt. Det är ju bara pinsamt, i bland misstar man sig så är det. Men en sund människa backar när visar sig att så var fallet. Bara en idiot fortsätter att dra det längre eller blundar envist.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-25 kl. 22:58.
Citera
2021-07-25, 22:56
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Quercetin ey.

Skaffade denna.

https://www.gryningen.eu/kosttillskott/quercetin-phytosome-60-kap

https://www.svenskhalsokost.se/super-quercetin?msclkid=1e39d5b8ead61b0594e1b54525dac935 &utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=SE%20 -%20Search%20-%20Performance&utm_term=%2Bquercetin&utm_content=% 7Bmain%7D%20%5Bpartners%5D%20produkt%20%3E%20Super %20Quercetin

Lägger man till, Nac, 5000ie D, zink, och omega-3. Så kan nog, någon med delta "spotta en i ögat".....

Tack för länken till imask, har uppdaterats en hel del sen jag såg den sist.....
Senast redigerad av severustheemperor 2021-07-25 kl. 23:02.
Citera
2021-07-25, 22:57
Medlem
virvelbaggs avatar
dubbel post
Citera
2021-07-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Så ser inlägget ut för mig också. Men "Surtruten" försökte förklara varför det är galet att titta på just aspekten medelålder, vilket ledde till ett nervärderande svar från "MittMalmoe". Därför ville jag påpeka den bristande logiken i att förvänta sig att det är dags att dö när man har uppnått medellivslängd.

Liknande resonemang har förekommit i tråden vid tidigare tillfällen. Det påpekas att många av dödsoffren ändå hade passerat medellivslängd. Det tydligt underförstådda budskapet är att dödsfallen inte är någonting att bry sig om.

Men jag känner till att många av dödsoffren hade avsevärd samsjuklighet, och befann sig i livets slutskede.

Det vore uppseendeväckande om medelåldern för de som dör i covid vore högre än medellivslängden. Dela in 1000 personer som dött med covid i ena gruppen och 1000 personer som dött utan covid i andra gruppen. Vad blir skillnaden livslängd för dessa två grupper? Medelåldern för alla avlida 2019 var 83 år. Medelålder för avlida med covid är 82 år.

Alla dör ju av någon anledning som ”förkortar” livet i det ögonblicket. Frågan är hur mycket covid förkortar livet för de som dör av den anledningen jämfört med andra anledningar.

Hur som helst är ju poängen med detta konstaterande att det är väldigt gamla människor dör i covid. Det är inte polio som drabbar människor nära födseln eller spanska sjukan som drabbade människor nära medelåldern det drabbar främst människor i livets slutskede. Min mormor dog med en förkylning som ingen brydde sig ett dugg om. Det var naturligt.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-25 kl. 23:02.
Citera
2021-07-25, 23:01
Medlem
-
Citera
2021-07-25, 23:10
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det vore märkligt om medelåldern för de som dör i covid vore högre än medellivslängden. Dela in 1000 personer som dött med covid i ena gruppen och 1000 personer som dött utan covid i andra gruppen. Vad blir skillnaden livslängd för dessa två grupper? Medelåldern för alla avlida 2019 var 83 år. Medelålder för avlida med covid är 82 år.

Alla dör ju av någon anledning som ”förkortar” livet i det ögonblicket. Frågan är hur mycket covid förkortar livet för de som dör av den anledningen jämfört med andra anledningar.

Hur som helst är ju poängen med detta konstaterande att det är väldigt gamla människor dör i covid. Det är inte polio som drabbar människor nära födseln eller spanska sjukan som drabbade människor nära medelåldern det drabbar främst människor i livets slutskede. Min mormor dog med en förkylning som ingen brydde sig ett dugg om. Det var naturligt.
Av mig fetat

Jag beklagar förlusten.

Men kanske kommer det att ändras nu. Har man inte ganska lätt kunnat hindra influensan nu under pandemin? Nu när vi vet det, är det ju hemskt om man skulle låta influensan härja fritt på hemmen igen. Jag tror att vi kommer se en medveten minskad influensa i framtiden. Jag hoppas det, finns ingen anledning att ändå relativt många ska avlida i influensan. Men det kommer ju bero lite på våra beslutsfattare och myndigheter. Så det kanske är för mycket att hoppas på.....
Citera
2021-07-25, 23:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Staplar du Sveriges 14600 covidlik på hög så får du en rejäl hög, om det nu är en hög du vill ha.

Det hade blivit en hög oavsett då folk dör förr eller senare oavsett "pandemi" eller ej..
Citera
2021-07-25, 23:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja detta förtrycket är verkligen inte bra och skapar motsättningar bland folk. Ovaccinerade ses som svikare och dumma som dom fina ny vaccinerade inte vill befatta sig med.

Det finns antivaxxare som inte vill beblanda sig med vaccinerade också, har jag sett prov på.
Citera
2021-07-25, 23:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det hade blivit en hög oavsett då folk dör förr eller senare oavsett "pandemi" eller ej..

Ja jo, fast nu sa jag covidlik. När folk dör som "vanligt" så hinner vi ta hand om det så folk slipper se att man dör. Det är den enda poetiska rättvisan i det hela, vi ska alla dö, vaccinerade eller ovaxxinerade.
Citera
2021-07-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Är pensionerad. Har helmask med glas sundström Sr-510.

De kan kaskadspy and ill just let that shit rinna av.

Dock är det en säregen upplevelse att vandra bland folk med masken.

Mer eller mindre vant mig. en dokumentärfilm skulle antaglgen kunna göras där jag beskriver upplevelsen av det svenska folket's "för tidiga-känslo-utlösning-innan-hjärnan-sätter-igång"

Lite som att gå upp på scen och sjunga med hes röst med en dildo fastklistrad på näsan.

Best believe att komma vandrande med helmask på fullt Ica är som att gå en kurs hos en guru i indien - i hur man låter andras sörja rinna av - istället för att spara upplevelsen/reaktionerna i sin ryggsäck eller ha ett litet "min heder" krig mot världen - vidare inte bli bitter.

Dock finns de de som kommer fram och är genuint fascinerade och säger wow vilken mask.

Va som när jag gick in på willys feb 2020 med sundström halvmask, och kassörskorna, sorgset sa, det där är en riktig mask.....
2v senare fick jag på sjukhuset..... Trodde ett tag att "the fat lady will sing" när ryggraden gjorde
så ont att jag tänkte på Freddy Mercury´s Bohemian Rhapsody..........

"Too late, my time has come
Sends shivers down my spine
Body's aching all the time
Goodbye, everybody, I've got to go
Gotta leave you all behind and face the truth"

Tog bara 12 månader att återhämta sig....

Efter att jag fått hem Quercetin Tog det bara 30d så var brain foggen borta och kroppen rätade upp sig...
Nu är man piggare än innan.....

Covid-19..... Inte att leka med.......
Citera
2021-07-25, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Låter spännande, var kan man läsa om det?

Troligtvis kan du inte det. Och om du kan det så är det:

200/3941320=0.00005074442% som dött. Sen om de dog av vaccinet eller sjukdomen eller något annat det vete fan.
Citera
2021-07-25, 23:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jo, fast nu sa jag covidlik. När folk dör som "vanligt" så hinner vi ta hand om det så folk slipper se att man dör. Det är den enda poetiska rättvisan i det hela, vi ska alla dö, vaccinerade eller ovaxxinerade.

Varför är ett covidlik annorlunda? Lik som lik tänker jag... Och yes folk kommer att fortsätta att dö. För det har vi alltid gjort. Utom år 2020 då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in