2021-07-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU standardiserar allt för att ta åt sig inflytande. Det enda som stoppar dem är när folk skrattar ut dem. Därför togs t.ex gurkböjningsdiktatet bort. Då krävdes att prima EU-gurka bara fick böja 10 mm per 100 mm längd. Men t.o.m. Bryssel gav upp det.

EU lägger sina näsor i allt som går, men de har inte lyckats ordna laddning på ett enkelt sätt som passar alla EV vid Europasemester. Detta visar att "klimatkrisen" bara är uppfunnen för att försöka erövra makt och pengar. Hade EU och andra på allvar försökt sänka CO2 hade Tesla och de övriga självklart kunnat samarbeta om laddning för länge sedan.
Det är bara en charad som du säger. Hade EU brytt sig på riktigt hade de förbjudit länder att stänga fungerande kärnkraftverk, subventionerat byggnationen av nya samt stoppat Northstream och nya tyska kolgruvor. Istället lyssnar Tyskland precis som i Sverige för mycket på sitt "miljöparti" och lägger ner sina kärnkraftverk i förtid och importerar rysk gas istället.
Citera
2021-07-25, 17:09
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Amazon är ett mjukvaruföretag med lager och en affärsidé att pressa skiten ur förlag.
På vilket sätt är det jämförbart med ett bilföretag som måste fortsätta att ösa in enorma summor i fabriker, laddnätverk, utveckling etc?
Även jag har gjort jämförelser med Amazon, men då menade jag inte att det är likadana företag. Vad jag jämförde var att dom har liknande "growth story", dvs att återinvestera nästan all vinst till att växa. Amazon växte som ogräs så att konkurrenterna inte hade en chans att komma ikapp. Vet du vad det sjukaste är? Att Tesla växer snabbare än vad Amazon gjorde 🤯

Teslas p/e har nästan halverats på två kvartal och det kommer fortsätta till andra halvan av 2021.
Citera
2021-07-25, 17:14
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Gissar att deras laddstationer kostat för mycket och inte ger tillräckligt med intäkter. Men luktar desperation.
Tesla har faktiskt alltid varit öppna till att dela laddnätverket. Det har Elon sagt i flera år nu, men konkurrenterna var väll för envisa? Många av dom samarbetade med andra laddnätverk, exempelvis electrify America och charge point, men dom var nog inte så bra antar jag. Så nu måste dom snålskjutsa på Tesla istället. Skulle säga att det är dom som är desperata.
Citera
2021-07-25, 17:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Även jag har gjort jämförelser med Amazon, men då menade jag inte att det är likadana företag. Vad jag jämförde var att dom har liknande "growth story", dvs att återinvestera nästan all vinst till att växa. Amazon växte som ogräs så att konkurrenterna inte hade en chans att komma ikapp. Vet du vad det sjukaste är? Att Tesla växer snabbare än vad Amazon gjorde 🤯

Teslas p/e har nästan halverats på två kvartal och det kommer fortsätta till andra halvan av 2021.
Grejen är att Amazons verksamhet inte är lika kapitalintensiv som Teslas, det är skillnaden.
Citera
2021-07-25, 17:43
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Grejen är att Amazons verksamhet inte är lika kapitalintensiv som Teslas, det är skillnaden.
Vet inte om det stämmer.
En annan fråga. Om Tesla rapporterar vinst utan krediter och bitcoin, hade du ändrat åsikt om Tesla då?
Citera
2021-07-25, 17:59
Medlem
illuminas avatar
Hade vart roligt med en omröstning angående Tesla. Dom som är aktiva på tråden vet vi vad dom tycker, men finns säkert många som bara läser. Är nyfiken på om dom känner likadant som Bulls eller Bears.

Rösta här! http://www.strawpoll.me/45520344
Citera
2021-07-25, 18:03
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Hade vart roligt med en omröstning angående Tesla. Dom som är aktiva på tråden vet vi vad dom tycker, men finns säkert många som bara läser. Är nyfiken på om dom känner likadant som Bulls eller Bears.

Bra initiativ! Det blir spännande haha
Citera
2021-07-25, 18:06
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Bra initiativ! Det blir spännande haha
Ja visst är det
Redan 4 röster 50/50 just nu
Citera
2021-07-25, 18:23
Medlem
Citat:

Varför behöver en Aktie krascha som alternativ ?
Kommer aktien gå upp eller ner kanske vore bättre ?
Jag tror Tesla kommer finnas men den kommer inte toppa ATH på långa vägar.
Citera
2021-07-25, 18:46
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Varför behöver en Aktie krascha som alternativ ?
Kommer aktien gå upp eller ner kanske vore bättre ?
Jag tror Tesla kommer finnas men den kommer inte toppa ATH på långa vägar.
Gjorde den snabbt så tänkte inte så noga. Först tänkte jag bara använda positivt eller negativt. Så man kan tolka det så. Det är mest en rolig grej, behöver inte vara så seriöst
Citera
2021-07-25, 18:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Tesla har faktiskt alltid varit öppna till att dela laddnätverket. Det har Elon sagt i flera år nu, men konkurrenterna var väll för envisa? Många av dom samarbetade med andra laddnätverk, exempelvis electrify America och charge point, men dom var nog inte så bra antar jag. Så nu måste dom snålskjutsa på Tesla istället. Skulle säga att det är dom som är desperata.

Nja. Det har varit ett erbjudande med massor av förbehåll och dom skulle ha tvingats in i en teknik helt kontrollerad av tesla.
Citera
2021-07-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Du som va vaken på lektionerna kan ju fundera över hur lång tid det tar mellan varje återvinnings-cykel och om processen kan förbättras under denna period.

Tror du den kan öka något de kommande 15.000åren kanske 🤔
Haha jag var inte den som drog igång detta utan din vän , processen är idag ca 90% för återvinning och en mängd metoder för att separera alla metaller .
Att påstå att man kan återvinna ett batteri 1000ggr är kanske lite i överkant eller vad tycker experten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in