2021-07-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du tar helt feil. Det er mange spor og indisier på åstedet som peker mot TH. Samtidig som det ikke finnes spor etter mulige ukjente GM.

Ergo, det må være TH som står bak.

Jeg tror problemet med utbyggingsavtalen på Kvitfjell er at TH føler seg lurt.

TH har forpliktet seg til å bygge ut en viss grunnleggende infrastruktur i området. Som vil gi han en viss beregnet fremtidig inntjening.

Problemet er at andre interessenter, tredjeparter, vil kunne tjene mer på utbyggingen hans, enn han selv. Disse tredjepartene kan muligens høste store penger/verdier av hans investeringer, uten å ha bidratt med et rødt øre selv.

Med slike fremtidsprospekter blir det helt umulig for TH å gjennomføre forpliktelsene sine. Det er ikke slik han driver butikken sin. At han skal investere og tredjeparter tjene mer på investeringene hans enn han selv. Det er nok helt utålelig for TH. Han angrer nok bittert på den avtalen. Og kommer aldri til å oppfylle den.
Ja, ser den at enkelte av investeringene med infrastruktur ikke gir klingene mynt i kassa. Men at hytte og eiendomspriser stiger i verdi tenkte jeg ville komme ham til gode. Ja, har heller ingen illusjoner om at han vil investere i trafikksikkerhet.
Tror heller ikke det blir noen forandring der i hans levetid.
Citera
2021-07-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, ser den at enkelte av investeringene med infrastruktur ikke gir klingene mynt i kassa. Men at hytte og eiendomspriser stiger i verdi tenkte jeg ville komme ham til gode. Ja, har heller ingen illusjoner om at han vil investere i trafikksikkerhet.
Tror heller ikke det blir noen forandring der i hans levetid.

Så her sitter du antageligvis trygdet i en kjellerleilighet og skal belære TH om økonomi? Du har skjønt at det ikke gir klingende mynt i kasse å benytte 100 mill. for de femti hyttene som vil ha ski inn/out? Det er jo ikke hans hytter. Det lønner seg heller ikke for hans tomter fordi de vil ingen kjøpe for de ligger på skyggesiden med utsikt over motorveien og har kronglete adkomst. Så hvordan skal dette komme han til gode? Det går ikke.
Citera
2021-07-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Hvor er linken til den artikkelen? E
Det var visst ikke forsvinne, det var bare drept.
Her det riktige ordvalg:
Dessuten ga Hagen, ifølge vitnet, uttrykk for at han kjente folk som kunne få ham drept, uten selv å bli tatt for det.»

«Vitnet anmeldte Hagen for trusler kort tid etter hendelsen, og politiet mener anmeldelsen hans den gangen - som ble henlagt - stemmer godt overens med forklaringen han gir politiet nå. Han anses som et viktig vitne i etterforskningen.«

https://www.tv2.no/a/11850950/

Mine venner pleier ikke å si sånt, heldigvis. Kan alt i dine øyne normaliseres?
Citera
2021-07-25, 14:54
Medlem
Citat:
Så her sitter du antageligvis trygdet i en kjellerleilighet og skal belære TH om økonomi? Du har skjønt at det ikke gir klingende mynt i kasse å benytte 100 mill. for de femti hyttene som vil ha ski inn/out? Det er jo ikke hans hytter. Det lønner seg heller ikke for hans tomter fordi de vil ingen kjøpe for de ligger på skyggesiden med utsikt over motorveien og har kronglete adkomst. Så hvordan skal dette komme han til gode? Det går ikke.
Jeg jobber 14 timer i døgnet og sitter nå på et tog til neste oppdrag. Jeg ser du tyr til personangrep. Notert.
Citera
2021-07-25, 16:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Dessverre så skjønner ikke du så mye mer enn livet på forumet. Bakmennene her har alle sittet på ti-årsdommer, og de vet at norsk politi ikke leker med ressursene. Når dette først går galt og det ikke kom noen penger de første ukene så vet de at å fortsette leken bare ender i en arrestasjon. Alle moduskandidater under sterk spaning, kanskje observerte de spaningen og kjente trykket. Skal man da fortsette å stå på kravene, utsette seg selv for risiko ved å dra å mate gisselet - eller bli hjemme og late som ingenting?

Jeg vil tro at de velger det siste. Men i en slik gjeng med tullinger så er det alltid en som er blakk og vil dra strikken lenger. Han tok siste kontakt og fikk ut 10 mill.
Jag vet inte exakt vad du menar med att jag ”ikke skjønner mer enn livet på forumet”. Det spelar egentligen ingen roll. Tittar man på fallet utifrån så är det exakt där; vid det faktum att ”kidnapparna” inte anstränger sig för att kamma hem vinsten, som det blir tydligt att planeringen inte sträckte sig längre än vid trusselbrevet.
Citera
2021-07-25, 16:32
Medlem
Citat:
Det var visst ikke forsvinne, det var bare drept.
Her det riktige ordvalg:
Dessuten ga Hagen, ifølge vitnet, uttrykk for at han kjente folk som kunne få ham drept, uten selv å bli tatt for det.»

«Vitnet anmeldte Hagen for trusler kort tid etter hendelsen, og politiet mener anmeldelsen hans den gangen - som ble henlagt - stemmer godt overens med forklaringen han gir politiet nå. Han anses som et viktig vitne i etterforskningen.«

https://www.tv2.no/a/11850950/

Mine venner pleier ikke å si sånt, heldigvis. Kan alt i dine øyne normaliseres?

Mine venner ville nok heller ikke lokket min kone til sengs slik som denne "vennen" av en svoger gjorde. Vitnet er full av hat og misunnelse og eier på ingen måte troverdighet. Forøvrig har nok mang en mann uttalt slike tåpeligheter i fylla.
Citera
2021-07-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag vet inte exakt vad du menar med att jag ”ikke skjønner mer enn livet på forumet”. Det spelar egentligen ingen roll. Tittar man på fallet utifrån så är det exakt där; vid det faktum att ”kidnapparna” inte anstränger sig för att kamma hem vinsten, som det blir tydligt att planeringen inte sträckte sig längre än vid trusselbrevet.

Det jeg mener er at du bare fantaserer på nett. Ingen kriminelle med lange dommer fortsetter å kreve noe de vet de ikke vil fa, når eneste belønningen for den innsatsen vil være en ny dom på 21 år. Det er derfor fornuftig av de kriminelle å forlate jobben slik at de kan fortsette å leve i frihet. Er det så vanskelig å skjønne at man trekker seg fra det når man vet at alt politi i Europa er på saken?
Citera
2021-07-25, 16:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det jeg mener er at du bare fantaserer på nett. Ingen kriminelle med lange dommer fortsetter å kreve noe de vet de ikke vil fa, når eneste belønningen for den innsatsen vil være en ny dom på 21 år. Det er derfor fornuftig av de kriminelle å forlate jobben slik at de kan fortsette å leve i frihet. Er det så vanskelig å skjønne at man trekker seg fra det når man vet at alt politi i Europa er på saken?
Och du tror inte att ”de” hade kunnat räkna ut det i förväg, om ”de” nu är så smarta som du tror?

I dagens avancerade samhälle är själva fenomenet kidnappning något som hör hemma i ett Tintin-magasin.

Kryptovaluta, my ass.
Citera
2021-07-25, 19:56
Medlem
Citat:
Jeg jobber 14 timer i døgnet og sitter nå på et tog til neste oppdrag.

Pussig det der, alle på forum gjør visst det.
Citera
2021-07-25, 20:03
Medlem
Til alle dere som fulgte tråden på vgd, siden det forumet nå er dødt og begravet så fortsetter nok diskusjonen på dette forumet etterhvert: https://fridiskusjon.no/
Citera
2021-07-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Pussig det der, alle på forum gjør visst det.
Nei. Det pussige er at hipp hurra gjengen for TH tyr til personangrep, når de går tom for argumenter.
Citera
2021-07-25, 23:00
Medlem
Citat:
Jeg jobber 14 timer i døgnet og sitter nå på et tog til neste oppdrag. Jeg ser du tyr til personangrep. Notert.
Din stemme er viktig, Ittno.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in