2021-07-25, 05:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Slipprig IQ, alkohol och "ABSOLUT INGEN LUSTGAS". Vila i frid!

Skadorna av lustgasen hade han sedan tidigare, det behöver inte gasats på festen.
Citera
2021-07-25, 07:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racket27
Jag har även varit där och frågat. Om ett vittne varit där, hur ska han lämna ”källa”?. Minnesplatsen är i närheten av mitt hem. Tvivlar starkt på att droger varit inblandade med tanke på vad personerna berättat om vem C var som person. Något som även stärker detta (för mig iaf) är att det är mycket kristen lovsång på svenska/engelska samt ytterligare ett språk som jag talar som spelas på platsen. Som personen högre upp säger, droger var inte inblandade. Det hörde inte till Cs karaktär.

Ljuger obducenten?

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Syrianska?

Var det en babbe!?
Citera
2021-07-25, 08:47
Medlem
likeets avatar
Lustgas ? Haha ni är dumma i huvudet.
Va källkritiska för fan.
Oavsett om de togs lustgas eller inte så vad tror ni var utfallet ? Personen drog in en patron och sen hoppa rätt ner i poolen ?
De är ju inte så de sitter i länge ….
Dummaste jag hört.

Beklagar , väldigt sorgligt !
Citera
2021-07-25, 08:58
Medlem
Firewaias avatar
Självklart är spansk polis historia den riktiga och efterlevande försöker enbart dölja att han var knarkare
Citera
2021-07-25, 09:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ljuger obducenten?

Var det en babbe!?

Sannolikt ja.
Citera
2021-07-25, 09:46
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Var det en babbe!?
Det är nog inte helt omöjligt.
Citera
2021-07-25, 09:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Lustgas ? Haha ni är dumma i huvudet.
Va källkritiska för fan.
Oavsett om de togs lustgas eller inte så vad tror ni var utfallet ? Personen drog in en patron och sen hoppa rätt ner i poolen ?
De är ju inte så de sitter i länge ….
Dummaste jag hört.

Beklagar , väldigt sorgligt !

De skador han hade av lustgas som ledde till han dog behöver inte betyda att han dog under ett lustgasrus.

Jämför med om hsn dött av alkoholrelaterade leverskador pga för hög alkoholkonsumtion, det behöver inte betyda att han var berusad när han dog. Hur är det med er analytiska förmåga egentligen?
Citera
2021-07-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Självklart är spansk polis historia den riktiga och efterlevande försöker enbart dölja att han var knarkare

Tyvärr har vi inte tillgång till vare sig obduktionsprotokoll eller någon kommuniké från Policia Nacional utan bara indirekta rapporter.

Det rapporteras i många spanska tidningar att han skulle ha dött av lungödem till följd av lustgasanvändning men jag tror det kan finnas mång fel på vägen där.

Jag tvivilar ärligt talat starkt på att man efter bara ett dygn skulle vara klara med alla toxikologiska analyser och ha hunnit skriva ihop ett obduktionsprotokoll.

Lungödem är också ett väldigt ospecifikt obduktionsfynd. Vad man än egentligen dör av så kommer lungödem att uppstå om hjärtat precis före döden pumpar dåligt. Att den här mannen som man utförde hjärtlungräddning på under en timme (och åtminstone tillfälligt fick igång hjärat på enligt spanska media) uppvisar lungödem vid obduktionen säger mig absolut ingenting om den egentliga dödsorsaken.

Jag tror så här:

1. Polisen har fått vittnesuppgifter om att det söps och knarkades lustgas en hel del i villan.

2. Man har fått muntliga uppgifter från rättsläkaren om att det inte fanns några blödningar eller andra synliga skador på hjärnan och inga frakturer på halskotorna men att man fann att patienten hade lungödem.

Kling och Klang lägger ihop detta med att lustgas har varit en hel del på tapeten i andra fall på Costa del Sol och skriger ihop en pressrelease om att mannen dött av lungödem till följd av lustgasanvändning.

Det kommer nog att klarna ilte mer så småningom. Jag tror att det slutliga blir i enlighet med devisen "Alllting har en orsak men ingenting har en orsak".

Ett möjligt scenario: Det festas rejält i villan, killen kanske har vätksebrist p g a värmen och rejält med alkohol. Han ramlar när han skall hoppa i poolen och slår i huvudet. Alkohol/droger/lustgas kan ha bidragit till själva olyckan.
Han kanske blir liggande i vattnet en stund p g a en rejäl hjärnskanning. Kankse bidrar festande till att de övriga reagerar och agerar långsamt.

Detta tillsammans med vätskebristen bidrar till att man inte lyckas återuppliva honom.

Hade han och de övriga varit spik nyktra hade han kanske överlevt själva olyckan. Hade han inte ramlat och slagit i huvudet hade han å andra sidan antagligen inte dött knall och fall till följd av "lungödem p g a lustgasanvändning".
Citera
2021-07-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
De skador han hade av lustgas som ledde till han dog behöver inte betyda att han dog under ett lustgasrus.

Jämför med om hsn dött av alkoholrelaterade leverskador pga för hög alkoholkonsumtion, det behöver inte betyda att han var berusad när han dog. Hur är det med er analytiska förmåga egentligen?

Skador kan man få av lustgas. Det finns fall där man fått in gas i mediastinum (området runtomkring hjärtat) när man andats in direkt ur lustgastuber med högt tryck på gasen. Man kan också få skador på lungorna genom att gasen är mycket kall när den kommer direkt från tuben.

"Lungödem av lustgas" är däremot något i princip hitills okänt om man söker i litteraturen. Jag tror det är någon Kling och Klang totat ihop själva.
Citera
2021-07-25, 10:08
Avslutad
Att folk är så jäkla obildade över lustgas. Det är en mediagrej bara, det låter bra och skapar rubriker för alla har hört talas om det innan. Testa att googla kring dödsfall på lustgas som inte handlar om att man ramlat eller något utan direkt skada på lungor som lett till dödsfall. Såg bara för några veckor sedan nån lögnare som påstod att han var nära att få en hjärtattack och blev intagen på sjukhus pga lustgas. LÖGNER!

Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Olagligt i Spanien enligt artikeln

Det har i princip samma legala status som i SVerige. Du får använda det och sälja det i små mängder.

"It is only considered an offense to supply or to be in possession of large quantities without just cause (i.e. registered catering supplier).
Citera
2021-07-25, 10:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Skador kan man få av lustgas. Det finns fall där man fått in gas i mediastinum (området runtomkring hjärtat) när man andats in direkt ur lustgastuber med högt tryck på gasen. Man kan också få skador på lungorna genom att gasen är mycket kall när den kommer direkt från tuben.

"Lungödem av lustgas" är däremot något i princip hitills okänt om man söker i litteraturen. Jag tror det är någon Kling och Klang totat ihop själva.

Ja lungödempatienter ska ju ha ren lustgas...
Citera
2021-07-25, 10:26
Medlem
Vem är personen C?

Vila i frid 🌹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in