Citat:
Ursprungligen postat av
What-the-heck
Jag litar inte ett dugg på mäklare. Inte i någon bransch.
För några år sedan var jag ute för just detta märkliga beteende hos en mäklare. Efter att ett hus legat ute för försäljning ett tag, utan någon aktivitet lade jag ett förstabud som låg ca 10% lägre än utgångspriset. Då plötsligt dök det upp en ny intressent med ett nytt bud. Vi budade någon vecka och snart var det uppe på utgångspriset. Då lade jag av och lät den andra få köpet. Efter ett tag då mäklaren upptäckte att jag inte skulle gå vidare ringde denne för att meddela att budvinnaren dragit sig ur och att jag då hade högsta bud. Jag frågade då mäklaren vilket av buden som jag laggt är det som gäller? Jag hade då budat mot någon som inte ville eller kunde köpa huset. Märklaren hade förstås inget svar utan skulle återkomma. Veckorna gick, men inget svar. Själv hade jag svalnat för objektet.
Jävligt skumt!
Samma jag upplever denna budgivningen jag deltar i nu, helt plötsligt dyker det upp en som lägger 20% typ över mitt bud sen knäpptyst...
Jag svarar inte på det budet utan tänker se om den budgivaren verkligen existerar.
Känns som att en vanlig budgivare höjer rimlig 10k åt gången inte fläskar på som en idiot.