2021-07-23, 17:38
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Oavsett hur han var eller är så har han förlorat två barn och inte på naturlig väg……
Precis, och han har ett gäng fruntimmer som vill sätta dit honom för något han inte gjort. Vad han sen har gjort vet jag inte men iaf inte ställt sig på spåret...
Citera
2021-07-23, 17:51
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallet1234
Det här är ju en tragisk vårdnadstvist där ingen kan komma till slutpunkt eftersom mamman till barnen valde ett avslut. Hon mådde sannerligen inte bra. Har sett andra mödrar såväl som fädrer med vanföreställningar om den andra parten. Barn har rätt till en mor och en far. En förälder har inte mer rätt till barnet än den andre. Tyvärr har vi ofta ett rosa skimmer övar att det alltid är modern som är bäst för barnen. Är det alltid så?
Egentligen ointressant "vem som är bäst". Det som plågar barn allra mest är hur föräldrar hatar/ plågar varann. Så som de behandlar varann, behandlar barnet sig själv. Osämja mellan föräldrar förstör människor för resten av livet.
Citera
2021-07-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Precis, och han har ett gäng fruntimmer som vill sätta dit honom för något han inte gjort. Vad han sen har gjort vet jag inte men iaf inte ställt sig på spåret...

Alla har vi ett val. Hon valde att avsluta sitt och barnens liv, inte han. Jag tror inte att det var en frisk kvinna till att börja med och det är sorgligt att ingen såg hur dåligt hon egentligen mådde, men att skuldbelägga fadern är inte ok när vi inte har tillräckliga på hur pass omfattande misshandel var. Såg att han inte bor ensam längre utan tsm med ett par.
Citera
2021-07-23, 18:04
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Alla har vi ett val. Hon valde att avsluta sitt och barnens liv, inte han. Jag tror inte att det var en frisk kvinna till att börja med och det är sorgligt att ingen såg hur dåligt hon egentligen mådde, men att skuldbelägga fadern är inte ok när vi inte har tillräckliga på hur pass omfattande misshandel var. Såg att han inte bor ensam längre utan tsm med ett par.

Det är ett par som köpt huset han och MK bodde i, tror knappast att LK bor kvar. Antagligen något datafel som gör att han står kvar på den adressen.
Citera
2021-07-23, 18:13
Medlem
Citat:
Det är ett par som köpt huset han och MK bodde i, tror knappast att LK bor kvar. Antagligen något datafel som gör att han står kvar på den adressen.

Ok… konstigt för det står på ratsit oxå…. Men det kan nog stämma.
Citera
2021-07-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
När flyttade föräldrarna in till Hässleholm? Kom de inte från Tormestorp?

Vet inget om familjen mer än det jag hört från mina nära och rykten. Men finns ju en artikel från aftonbladet att de bodde där när tjejen var i 13-års åldern. Men vad spelar det för roll när de flyttade in i Hässleholm? Är ju inte så långt mellan Hässleholm och Tormestorp. Har typ cyklat förbi Tormestorp när man cyklar ut till Finjasjön eller Hovdala Slott.
Senast redigerad av J.Halling 2021-07-23 kl. 18:21.
Citera
2021-07-23, 18:33
Medlem
Citat:
Du menar den på garnisonen? Hörde att soc fixa lägenhet där. De såg nog inte något större hot från LK om de satte henne i en lägenhet i samma håla typ max 3-4 kilometer från huset där hon bodde innan.
Nja. Soc kan ju inte omöjliggöra umgänge gm att flytta henne till en annan del av landet, förrän det finns tingsrättsbeslut att han inte ska ha något umgänge med barnen.
Citera
2021-07-23, 18:43
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja. Soc kan ju inte omöjliggöra umgänge gm att flytta henne till en annan del av landet, förrän det finns tingsrättsbeslut att han inte ska ha något umgänge med barnen.

Jo, vet en vars ungar placerades med mamman i ett annat landskap för att hon anklagade honom för att slagit på henne och en av ungarna. På HVB-hem för föräldrar med barn där det utreddes. Han fick komma dit på observationer (själv hosta upp med bensinpengarna) men hon var den som hemmet reagerade på så han har ungarna och hon bara umgänge.
Citera
2021-07-23, 19:28
Medlem
Citat:
Jo, vet en vars ungar placerades med mamman i ett annat landskap för att hon anklagade honom för att slagit på henne och en av ungarna. På HVB-hem för föräldrar med barn där det utreddes. Han fick komma dit på observationer (själv hosta upp med bensinpengarna) men hon var den som hemmet reagerade på så han har ungarna och hon bara umgänge.
Mamman ville nog ha både jobb och dagis kvar kan jag tänka. Hur som helst så borde hon sökt en annan lösning. Topplocket gick i skallen. Stackars barn.
Citera
2021-07-23, 20:39
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Du tycks gilla att svenska kvinnor trakasseras av utlänningar och behandlas som deras ägodelar.
Nej, det är inte dubbelmördaren jag menar utan mamman.
Jag avskyr negrer, araber, albaner…you name it.
Men här finns en dubbelmördare och det är den du kallar offer.
Citera
2021-07-23, 23:49
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Du menar den på garnisonen? Hörde att soc fixa lägenhet där. De såg nog inte något större hot från LK om de satte henne i en lägenhet i samma håla typ max 3-4 kilometer från huset där hon bodde innan.

Precis. Så jag kallar inte de för skyddad adress
Citera
2021-07-23, 23:51
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxonex
Är du helt allvarlig nu? Vilken tankevurpa…. Hade du själv velat bli uppringd? Släppa sensationstörsten nu?? Gotta ner sig i en annan tråd? Skriva in dig på en utbildning eller skrapa en trisslott? Prata med en vägg eller klippa gräset tillför nog mer?! Absoluta botten detta……

Mjaa.... Tänkte mer på att folk ska sluta ge en "vriden" sanning så är det bättre att vi får riktigt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in