2021-07-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men, jag ifrågasatte JM:s inlägg där hen skriver flera ggr nu att polisen var hemma hos HD den 15:e.

Detta stämmer inte och varför ställer du inte frågan till hen varför hen skriver något som inte stämmer?
Jag är inte längre inne så ofta i tråden. Men såg ditt och hans inlägg nu. Du ifrågasatte och jag är ganska påläst och jag visste direkt att du hade rätt, då behövde inte jag ifrågasätta. Kollade i fupen och du har rätt. Alla får skriva vad de vill, hur säkra och osäkra de än är. Vissa vill trolla, andra inte. Vi får skilja lite på seriösa inlägg och oseriösa.

Fupen är kanon att läsa i. Det finns några som är uppdelade i A-D-bilagor. Jag har tyvärr inte alla dessa. Men just HDs husrannsakan hade jag. Så nu är det uppklarat.
Citera
2021-07-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citera gärna inlägget där MV har skrivit att blodet var från Lena.

Jag skall vid ett senare tillfälle i L*na Wesstr*m-tråden ta upp beträffande ett par örhängen som L*na Wesstr*m en gång i tiden fick som en present, dessa vilka tvenne hon vid det aktuella tillfället mottog på platsen Falkberget.

Dessa örhängen, var av det ena saknades och fortfarande gör, Det var ett ingraverat örhänge med fyra bokstäver samt tre siffror vilka var UG/471bp.

Medlemmen @Moralensväktare påstod i ett av sina tidigare skrivna inlägg att UG/471bp handlade om en kod samt att medlemmen @Moralensväktare mycket väl kände till denna så kallade koden sedan tidigare, detta var också ett osannfärdigt påstående, det var en ingravering med fyra bokstäver samt tre siffror.

Som jag tidigare har framfört i L*na Wesstr*m-tråden, så har jag en hel del kännedom utanför själva det då skrivna förundersökningsprotokollet som polisen och åklagarna gjorde under den pågående mordutredningen av L*na Wesstr*m samt den mordmisstänkte St*fan Davidss*n. Jag har därtill sagt samtalat med ett flertal människor som både kände L*na Wesstr*m och de som stod henne mycket nära och jag står fullständigt för det jag nu skrivit, och detta, oavsett vad ni övriga medlemmar vill tro och inte tro på.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den 15:e var det ingen polis hem till HD, hon var hemma till sent på kvällen innan de packade klart bilen och for till Arlanda.

Därför ställde jag frågan till JM som skriver att polisen var där just den kvällen.

Helt riktigt. Det är därför jag inte heller skriver vilket datum husrannsakan skedde, eftersom jag inte visste. (Nu vet jag ju). Det jag ville visa var att en av poliserna stack upp huvudet genom (vilket jag antar) var en lucka till vinden och konstaterade att det bl.a fanns en ryggsäck där, men gick inte upp och kollade i ryggsäcken. Mycket märkligt, för tänk om mordvapnet eller annat bevismaterial fanns i den...
Citera
2021-07-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är inte längre inne så ofta i tråden. Men såg ditt och hans inlägg nu. Du ifrågasatte och jag är ganska påläst och jag visste direkt att du hade rätt, då behövde inte jag ifrågasätta. Kollade i fupen och du har rätt. Alla får skriva vad de vill, hur säkra och osäkra de än är. Vissa vill trolla, andra inte. Vi får skilja lite på seriösa inlägg och oseriösa.

Fupen är kanon att läsa i. Det finns några som är uppdelade i A-D-bilagor. Jag har tyvärr inte alla dessa. Men just HDs husrannsakan hade jag. Så nu är det uppklarat.

Polisen var inne i HD:s bostadsrätt vid Färd*mansg*tan under ett kortare besök vilket ägde rum under Tisdagen den 15 Maj 2018.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Polisen var inne i HD:s bostadsrätt vid Färd*mansg*tan under ett kortare besök vilket ägde rum under Tisdagen den 15 Maj 2018.

Mvh/JM.
Det skulle finnas protokoll på det i så fall.

Edit: Jag har hela HR framför mig. Varenda litet steg är nedskrivet. Men inget besök hos HD.
Senast redigerad av Picasso2 2021-07-23 kl. 12:32. Anledning: Edit.
Citera
2021-07-23, 13:19
Medlem
develis avatar
På tal om frisk både psykiskt och fysiskt enligt P7an.
Trots uppgift om diskbråck, nåt problem m takykardi el oregelbunden puls, "ADD eller nåt liknande" och en handskada med ev fortsatta besvär?

Det här hade förvaret kunnat sätta tänderna i.
Skadebilden på LW är brutal med många slag och det kräver nog ett rejält tumgrepp runt mordvapnet med alla svingar och slag som utdelas.
En test via en handdynometer som visat kassa mätvärden hade kanske skapat visst tvivel om han nu är högerhänt. Huh...

SD skadade som sagt handen 18 mars:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/432fcb30-8284-43e1-9934-338bf72b76aa.jpg

▪️ "Svag högerhand" (HD)
▪️"Jättedålig på att greppa saker." (HD)
▪️ "Högertumme är fortsatt slapp" ( SD)
▪️"jobbigt greppa" (SD)

22 maj 2018 nämner han att det fortfarande är svårigheter att greppa en pensel då han målar.

18 mars 2018 skriver HD till JS på viber:
"(..) Säger Hej till S och ser att det år ngt som inte stämmer i OJ ansiktsuttrycket. Han har ont ... har ramlat när han åkte skidor och har nu brutit tummen.
Han ska strax åka iväg och så de får titta på den Fan. kan det inte räcka som det är."
(...)
" Här släppt S på jourmott och åker och handlar."
" Ska skjutsa S vidare till akuten."

"Synd att jag inte har längre till sjukhuset. Hade gärna pratat längre.
S hade ingen fraktur men ngt är fel och han ska till handkirurgen imorgon."

I förhör uppger han att han inte ville bli gipsad (menar väl cirkulärgips) men fick en gipsskena. I en logg skriver han om vurpan och nämner handkirurgen och en ligamentskada.

HD beskriver följande i förhör:
"Han har haft höger hand nu i gipsskena så
han har en svag högerhand han .. jättedålig o greppa i saker."

22 maj 2018 skriver SD till AM:

"Målar trädgårdsmöbler nu.
-Mun högertumme är fortsatt slapp. Jobbigt greppa, men det blir bättre. "
Ab 163
Senast redigerad av develi 2021-07-23 kl. 13:31.
Citera
2021-07-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trots uppgift om diskbråck, nåt problem m takykardi el oregelbunden puls, "ADD eller nåt liknande" och en handskada med ev fortsatta besvär?

Skadebilden på LW är brutal med många slag och det kräver nog ett rejält tumgrepp runt mordvapnet med alla svingar och slag som utdelas.
En test via en handdynometer som visat kassa mätvärden hade kanske skapat visst tvivel om han nu är högerhänt. Huh...

▪️ "Svag högerhand" (HD)
▪️"jobbigt greppa" (SD)

22 maj 2018 nämner han att det fortfarande är svårigheter att greppa en pensel då han målar.

"(..) Säger Hej till S och ser att det år ngt som inte stämmer i OJ ansiktsuttrycket. Han har ont ... har ramlat när han åkte skidor och har nu brutit tummen.
Han ska strax åka iväg och så de får titta på den Fan. kan det inte räcka som det är."
(...)

I förhör uppger han att han inte ville bli gipsad (menar väl cirkulärgips) men fick en gipsskena. I en logg skriver han om vurpan och nämner handkirurgen och en ligamentskada.

Ab 163

Vilken ynklig javel, Gnaller om sin tumme, men att mörda Lena med minst 17 slag gick visst jättebra. Det drabbade ju inte honom själv.
Citera
2021-07-23, 17:06
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

▪️ "Svag högerhand" (HD)
▪️"jobbigt greppa" (SD)

(...)

Ab 163

Kan tänka mig ett sanslöst adrenalinpåslag vid brottet...
Det kan göra mycket.
Citera
2021-07-23, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Kan tänka mig ett sanslöst adrenalinpåslag vid brottet...
Det kan göra mycket.
Om ligmenten ballat ut hjälper inte adrenalinpåslag, det går inte att greppa.
Men nu var det mer vad försvaret hade kunnat gjort av detta som jag hade i åtanke.
Citera
2021-07-23, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men nu var det mer vad försvaret hade kunnat gjort av detta som jag hade i åtanke.

Det hade varit betydelsefullt om det funnits dokumentation på att SD varit på återbesök på handkriurgen ytterligare för att greppet i handen inte blev återställd. *

En sådan försvagning som är så viktig (greppa med höger hand), det återkommer man till sin läkare med.

"[...] Dagen efter kom jag sedan att få en liten skada konstaterad på ett ligament när jag återbesöker handkirurgen, så denna logg skrivs med ett snyggt gips på näven."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLv990wc

Min tro är att skadan som var under läkning, blev under själva mordtillfället belastat och SD fått problem på nytt. Därför måste han få denna skada (från mordnatten) "sedd" som den gamla skadan som aldrig blir bra.

Om SD hade nämnt detta innan 14 maj och inte efter, då kunde man tagit upp detta av försvaret möjligen.

Kan inte tro att försvaret slarvat bort en sådna möjlighet om den fanns. Inte heller hade SD låtit bli den.

Det handlar om en skada som istället kan bli sedd som ytterligare ett bevis på att SD kan ha med mordet att göra. Det är ju inte riktigt samma som att han brutit ett ben eller en arm.

Tillägg: *
Eller om det funnits med i loggar eller meddelanden till någon mellan tiden från skadan fram till mordet , att SD hade problem med greppet.
Senast redigerad av notknapparen 2021-07-23 kl. 18:22.
Citera
2021-07-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Nu vet vi ju att våldet skedde bakom planket och att LW gick själv ut från sin lägenhet. Förmodligen har hon inte blivit skadad innan, då hade det varit svårt att få henne med till planket utan att hon gjort motstånd och skrikit.

● Dessutom verkade hon befunnit sig en tid bakom planket innan skriken började, vilket tyder på att allt verkade "ok" för Lena, tills våldet plötsligt började.

● Om L*na Wesstr*m verkligen befann sig bakom bullerplanket samt vid det aktuella tillfället tillsammans med St*fan Davidss*n och en tid innan dödsmisshandeln påbörjades blir det sålunda mycket troligt att L*na Wesstr*m blivit överraskad av en annan person bakifrån utöver St*fan Davidss*n.

Det skulle ha varit mycket märkligt om L*na Wesstr*m då hade vistats en tid bakom bullerplanket tillsammans med St*fan Davidss*n samtidigt som SD då skulle ha haft ett domkrafts-skaft greppat i den ena handen.

Fråga: Kan det möjligtvis ha varit den andra personen som vid det aktuella tillfället hade ett basebollsträ greppat i sina bägge händer och som tillfälligt hade gömt sig någonstans bakom bullerplanket just för, att som medhjälpare, plötsligt ha hoppat fram från sitt gömställe och sedan överraskat offret L*na Wesstr*m med ett kraftfullt slag inriktat mot och på hennes bakhuvud ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-23, 18:47
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Ok, jag vet för lite om den typen av skada.
Och i vilken utsträckning det var ett handikapp.

Tänkte spontant dock att han verkar väldigt aktiv i övrigt under den perioden.
Tex cykling och andra bestyr där tumgrepp antagligen ingår.

Har dock inte fått uppfattningen att han var så handikappad i praktiken.

Vad gäller försvaret så får vi hoppas att de "tittade" på det oavsett.
Beror kanske på om han själv var så "handikappad" att han nämnde det.

Skadan kanske också blev negativt påverkad under mordnatten och han var smart nog att förstå att det skulle ligga honom i fatet... Möjligen.

Svårt få svar på.

Tillägg: såg nu att Nötis redan tagit det sistnämnda som ett möjligt scenario.
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-07-23 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in